beginnende verkoudheid en vakantie?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Athina, 16 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Hoi
    Dinsdag ochtend vertrekken we voor 4 daagjes naar Disneyland Parijs. Nu hoest Fae sinds een paar dagen een beetje. Vooral s avonds, een droog kuchje.
    Het klinkt een beetje als zo'n 'nep-hoestje' wat peuters doen als je vraagt of ze 'zo verkouden zijn?' . Maarja, voor een 'nep' hoestje is ze natuurlijk nog te klein. Daarbij zijn m'n man en ik beiden ziek (geweest) . Ik zit er nu middenin, snotteren en keelpijn. Dus ik hoop dat ik dinsdag het ergste gehad heb.

Maar de kans is dus redelijk aanwezig, dat Fae het ook krijgt. Is er dan iets van 'spul' wat we mee kunnen nemen naar Frankrijk, of alvast kunnen halen 'voor het geval dat' , om de symptomen wat te verlichten?

Ik heb zowiezo al O.R.S en zetpilletjes bij me (en de thermometer) en wilde ook de kamillethee meenemen (die werd geadviseerd voor haar aften op haar huig door de huisarts) . Maar is er iets wat eventuele keelpijn verzacht of de hoest wat dragelijker maakt?

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eva heeft precies hetzelfde, wij hebben thijmsiroop om de keel te verzachten en bisolvon voor kinderen om vastzittende hoest los te maken. Paracetamol geven we als ze echt niet kan slapen of al te lang haast niet geslapen heeft. Neusspray en neuspeertje zijn handig als haar neus straks misschien ook dicht gaat zitten.

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    tijmsiroop kan ik weleens voor gaan kijken ja :) een neusspray had ik in gedachten en het peertje zit sinds 2 dagen expres al standaard in de luiertas.

paracetamol gebruiken wij op de zelfde manier hoor. Alleen als het echt niet gaat en als ze heel de dag al weinig heeft kunnen slapen. Zodat ze goed kan uitrusten en daardoor ook weer goed kan eten.

4. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

hoestdruppels van tussikind. werken heel goed!
    luuf babydampo
    neusspray
    paracetamol
    veel liefde :D

Deel Deze Pagina