Weet even niet zo goed waar ik dit neer moet zetten dus ik denk hier Ik ben zelf mama van 3 kinderen maar ik wil nog lang geen 4e Maar ben elke maand toch bang zwanger te zijn ondank gebruik van prikpil + extra hormonen( mijn lichaam is namelijk een hormonen vreter) en ja ik weet het verhaal van een condoom maar kom op even eerlijk er zijn van die dagen dat je die gewoon vergeet of daar gewoon geen behoefte aan hebt. hebben meer moeders dit ?
Haha, nouja ik ben nu zwanger dus bang zijn dat dat nu gebeurd is weinig zinvol. Ben wel heel bang om wéér snel zwanger te worden straks. Ik kan opzich wel hormonen slikken en spuiten maar ik wil het niet omdat ik er niet lekker door ga voelen. Ben niet gigantisch allergisch, maar zorgt wel voor constante misselijkheid en hoofdpijn bij mij. En nou waren er wel andere mogelijkheden, maar dat is dus niet geheel waterdicht. Deze zwangerschap was ook echt een verassing. Dus voor straks weet ik het ook even niet meer. Zou je nooit meer een vierde willen of alleen voorlopig niet? Als jullie allebei nooit meer gezinsuitbreiding willen kan je namelijk altijd nog voor iets definitiefs kiezen he? Dat is eigenlijk het enige wat ik als oplossing zou kunnen bedenken. Maar dat is hier nog geen optie want we willen in de toekomst graag nog meer kindjes
Heb t heeel erg gehad t eerste jaar Nu ze een jaar is geweest kan ik wel weer btje adem halen want nu zou ik t op alle fronten wel 'overleven'
ok wacht ik zou wat specifieker zijn. ik heb een dochter van 9 ( door pil heen) ik heb een zoon van 2.5 heb een dochter van 5 maanden ( prikpil) tussen zoon en dochtertje 2 keer zwanger geweest door spiraal heen. en daarvan was 1 keer een tweeling van voorvocht nog wel. Het maakt het er niet makkelijker op dat ik niet meer samen ben met de vaders van de kindjes. Mijn huidige vriend wilt nu nog geen kinderen en ik zelf ook voor de aankomende jaren niet! woon niet samen en ben dus alleen staand het verleden heeft me geleerd dat ze maar hoeven te kijken bij wijze van spreken en ben zwanger . voor het eerst in mijn leven ben ik er ZO vreselijk bang voor elke maand maar weer ooit wil ik nog wel een kindje maar nu nog echt niet !~ en mocht het zo wezen dat ik het wel word moet ik dingen doen wat ik niet wil! wat totaal tegen mijn natuur is maar het moet helaas vandaar mijn angst
Ik zou je eens goed verdiepen in natural family planning NFP - Natuurlijk omgaan met vruchtbaarheid - Natuurlijk, gezond, betrouwbaar. . Dan hoef je geen hormonen te slikken, je leert je eigen lichaam goed kennen en de betrouwbaarheid is zo groot als normaal bij de pil (als ik de getallen goed onthouden heb.) Ik begrijp dat die pil bij jou niet zo betrouwbaar is, dus dan zou het heel goed kunnen dat dit voor jou veel betrouwbaarder is. Je hebt er wel zelfbeheersing voor nodig natuurlijk, en helaas wordt dat tegenwoordig nogal ondergewaardeerd. Maar als je bedenkt wat je er mee wint (alleen al hetgene, waar je laatste zin over gaat kan je ermee voorkomen). Ik wens je (jullie) veel succes en wijsheid!
Haha, daar deden wij dus aan. Had een regelmatige cyclus dus dat werkte uitstekend. Tot ik dus opeens 8 dagen eerder mn eisprong had. Ik dacht het te voelen maar het leek me onmogelijk. Nu 33 weken zwanger Het is dus een hele goede methode zolang je ook maar vertrouwen hebt in je eigen gevoel! Je zou er eens naar kunnen kijken. Had inderdaad al eens ergens gelezen dat je bij alle kindjes bescherming had gebruikt. Wel bijzonder, maar kan me daardoor je angst goed voorstellen. Je zou persona kunnen gebruiken? Dat maakt natural family planning minder "natte vinger werk." Ik zou het in elk geval niet meer in de hormonen hoek zoeken Over het gebruik van PERSONA
Ik bedoelde met mijn reactie dus echt niet de kalendermethode!!! Want die is inderdaad behoorlijk onbetrouwbaar! Het gaat bij de door mij bedoelde methode om een aantal te meten symptomen van het lichaam. Er zitten ook voldoende veiligheidsdagen bij, zodat het echt betrouwbaar is. (daarom had ik de link ook toegevoegd) Het is dus echt geen natte vinger werk...!
Hier nog nooit zo'n dag gehad.. En gebruikte alleen condooms hier. Als je zegt zo doodsbang te zijn voor een zwangerschap op dit moment dan zou ik gewoon het condoom erbij doen, bovenop je andere anticonceptie. Snap nooit dat het zo verschrikkelijk gevonden wordt om die om te doen, maar dat zal aan mij liggen
Nee, ik bedoel ook niet dat het natte vinger werk is. Heb het zelf dus naar tevredenheid gebruikt (tot ik de fout maakte om de signalen van mn lichaam niet serieus te nemen Dacht dat ik ernaast zat). Wat ik meer bedoel is dat ik bij veel mensen merk dat ze het niet aandurven omdat het zo voelt. Je lichaam leren kennen en daar naar kunnen luisteren is veiliger (en natuurlijker) dan het maar onderdrukken met hormonen. Maar ik snap ook dat sommige mensen daar misschien wat huiverig voor zijn in het begin. En in dat geval zou een apparaatje wat voor jou meet een uitkomst kunnen zijn. Ik bedoelde het zeker niet op een afkraak manier
Ok, dan is het goed Ik dacht dat je van mij begreep dat ik de kalendermethode bedoelde, want die is natuurlijk helemaal niet betrouwbaar! Wij gebruiken de genoemde methode ook al jaren naar volle tevredenheid: nu zwanger van de vierde, alle vier bewust gekregen (gepland vind ik zo naar in dit verband ), maar nooit moeite gehad om niet-zwanger te worden ook...