Niet op vakantie gaan.

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door mumija, 16 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Naja dit jaar gaan we niet omdat ik volgende maand ga bevallen...

Vorig jaar kregen we eindelijk een huis aangeboden dus hadden we geen geld , jaar daarvoor eigenlijk ook niet. Jaar daarvoor begon alle ellende met werkloosheid e.d dus ook niet gegaan. Moet zeggen ben ook echt aan vakantie toe al is het dt jaar natuurlijk wel anders omdat we een kindje krijgen.
    Eigenlijk zijn we maar 1 x geweest in mei toen s.dochter nog niet leerplichtig was.

Stiefdochter gaat zondag wel op ponykamp zo heeft zij toch een beetje vakantie ;)

We zijn nu wel al aan sparen zodat we volgende zomer met ze vieren op vakantie kunnen !!

2. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Wij gaan ook niet, zijn in april een midweek naar Disney geweest en 5 weken terug naar center parcs.. Wij wonen op een flat (nog wel) en zitten nu 5 weken in het huis van mijn ouders die op vakantie zijn. We gaan wel zondag een dagje weg, mijn kinderen zijn jarig en binnenkort is hier kermis. Dus we vermaken ons wel.

Volgend jaar hangt het af van hoe snel we onze flat verkopen en verhuisd zijn :)

3. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Wij ook niet.
    Te zwanger, te weinig geld, manlief heeft maar 1 week vrij en vanaf oktober geen baan meer hebben we net gehoord... Dus andere prioriteiten..

4. NiJO

NiJO Actief lid

22 jun 2007
    210
    0
    0
    Dit jaar ook geen vakantie voor ons. Midden in de zomervakantie uitgerekend, dus geen optie. We gaan in de herfst nog wel dagjes uit. Ik heb nog kaartjes voor de Efteling, Ouwehands en Julianatoren. Ook nog verscheidene kortingskaartjes.
    Voor nu vermaken we ons in de tuin en we hebben een abbo op Dierenrijk.

5. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.027
    551
    113
    Ik ken het gevoel. Vorig jaar zijn we niet weggeweest. was onze jongste nog erg klein, mn man had het erg druk met werk en rondom het huis. Ik heb me best vermaakt met de kids maar heb het enorm gemist toen. Ik ben dus erg blij dat we nu wel weer gaan. al duurt het nog ruim 4 weken hihi. fijne vakantie allemaal, uit of thuis ;)

6. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.823
    2.006
    113
    Wij gaan ook niet echt op vakantie. Een paar dagen naar familie op een mooie plek, dat wel. Is ook erg leuk.

Ook hier omdat we er gewoon geen geld voor hebben. Af en toe benauwd het me. We zijn echt al een paar jaar niet op vakantie geweest en telkens als we plannen maken, komt er iets tussendoor. Echt balen. Maar ja, het is niet anders. Ik heb gelukkig een tentje en kunnen we daar echt wel wat mee gaan doen. Maar ik verlang ook wel naar een wat "luxere" vakantie. In een huisje ofzo of een grote tent met alles erop en eraan.

7. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    nee ook voor t 4e jaar niet....2010 voor het laatst.
    2011 zat ik in een verhuizing, 2012 zwanger 2013 geeneens een eigen huis en dit jaar, slaapkamer van dochterlief opknappen. Hopelijk kunnen we volgend jaar wel, k ga nu iedere week een klein bedrag opzij zetten.

8. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Nee wij gaan dit jaar ook niet.
    Ik moet gewoon doorwerken als ml vakantie heeft..

We gaan wel heel veel weg, dagje dolfinarium , apenheul,lekker uit eten enz

9. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    ik ben eigenlijk nog nooit echt op vakantie geweest.
    dit jaar hebben we besloten niet te doen door de zwangerschap.
    en hebben we heel het huis aangepakt.
    maar volgend jaar willen we echt weg op vakantie...
    ooh en mijn man is 3 weken vrij na de bevalling dus dit jaar ook geen vrije dagen voor de rest.

10. Joycey

Joycey Niet meer actief

Hier dit jaar hopelijk ook niet meer!

Ik hou niet van op vakantie gaan omdat we meestal hooguit een week weg gaan en de voorbereidingen allemaal door mij moeten worden getroffen. Ik ben vaak langer bezig met het inpakken, voorbereiden, uitpakken, wassen wegwerken etc. dan met vakantie gaan. Daarom vind ik het niet zo leuk en blijf ik liever thuis.

Mijn partner wil het liefst zo vaak mogelijk weg; een weekendje of lang weekendje vind hij ook ideaal. Hij begrijpt mij vaak niet. Hij vind het leuk om een huisje/stacaravan te huren ergens en een week weg te gaan; met daarbij niet realiseren hoeveel spullen je dan zelf in moet pakken en mee moet nemen (incl. beddengoed) en dat ik zeker de helft van de tijd bezig ben met koken/afwassen/huisje poetsen.

Ik ben iemand die het liefst gewoon tien jaar lang thuis blijft (en het naar haar zin heeft overigens, want ik hoef niet perse weg - hier is het zomers net zo leuk) en vervolgens 3 weken lang in een hotel gaat zitten chillen en leuke dingen doen. Of gewoon in Nederland blijven en dagjes uit gaan en dergelijke.

Dat weekjes-weg-in-een-stacaravan-in-Frankrijk-gebeuren is wel leuk, maar je moet er geen herhaling van maken ;)

11. mumija

mumija Niet meer actief

Aah, toch al veel zie ik, die niet op vakantie gaan! Voel ik me niet meer zo alleen haha.

Ach, nu met het lekkere weer kan ik wel veel verzinnen hoor om te gaan doen.
    De oudste 2 doen hun eigen ding (15 en 17), die zie ik amper, en ik ga met oudste zoon het zwembad opzetten.
    Mijn moeder is vanmiddag vrij en die komt gelijk uit haar werk om mee te helpen (kan niet veel ivm arm), dan kunnen de jongens weer een paar dagen plezier maken.

12. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Wij gaan niet op vakantie!
    Zie banner:D
    We hebben 2 slaapkamers helemaal vernieuwd met een dakkapel dus ins vakantiegeld is sowieso ver op!:(
    Maar...we gaan ik oktober met de oudste 4dg naar Disneyland en Mss nog een midweek naar Centerparcs.

13. Tilly1981

Tilly1981 Lid

24 mrt 2014
    12
    0
    0
    Wij zijn al een aantal jaar niet meer echt op vakantie geweest. Kan ook eigenlijk niet anders daar wij ongeveer een halve boerderij aan dieren hebben :D (5 paarden, 3 katten, 10 kippen, berg konijnen etc)
    Alles in eigen beheer dus dan moet je echt iemand gaan zoeken die al die zorg op zich wilt nemen en die ik mijn beesten toevertrouwd.
    Daarnaast ben ik zzp'er en manlief werkt zich 10 slagen in de rondte en absoluut niet van de strand hang vakantie. Ik moet echt iets gaan doen zoals met een jeep door de grand canyon of een paar weken vee drijven op een ranch in amerika, en dat zijn juist de dure dingen waar je ook weer een paar jaar voor moet sparen.
    Ik zit er niet zo mee, ons leven is vol genoeg met leuke dingen, never a dull moment.
    Gewoon lekker veel dagjes weg met onze dochter, naar het strand hier op 20 min rijden, dagjes pretpark, dierentuin. Soms mag ze ook mee als ik op een meer daags evenement moet werken en daar ben met de caravan.

14. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Wij zouden volgende week gaan, inmiddels nu 2 weken een nieuwe woning dus even 2 maand dubbele huur en hard klussen. Dus die vakantie gaat niet door. Vindt het erg jammer omdat ik mijn moeder nu zie inpakken die zondag vertrekt voor 3 weken. Maar aan de andere kant straks wel een nieuw huis. Volgend jaar herkansing :) En wel in oktober en april naar spanje voor een week naar mijn vader dus dat vind ik ook wel prima maar toch anders...

15. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

Wij gaan niet op vakantie, maar wel een aantal dagen in mijn zus haar huis, die woont in een andere omgeving.
    We zijn vorige jaren ook niet op vakantie geweest 2011 en 2012 niet omdat de kleine in het ziekenhuis lag, en 2013 wilden we niet omdat het best wel zwaar is met 3 kleine kinderen. Dit jaar ook niet, wel vaak dagjes weg, dat is leuk genoeg voor deze leeftijd. We hebben afgesproken om volgend jaar op vakantie te gaan. Dan zijn de kinderen 4, 4 en 6.

16. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Op vakantie wat is dat, vl is seizoensardbeiders hij is in de winter bij huis (ww) dus hij werkt wat hij nu kan werken, daarbij we hebben een grote verbouwing,

Misschien in de winter dat we een midweekje weg gaan.. Naar de winterefteling ofzo

17. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Wij gaan dit jaar ook niet i.v.m. de financiën. Als we willen kamperen moeten we een grotere auto. En de situatie in de bouw is momenteel nog niet zo rooskleurig dat we het aandurven om zoveel geld uit te gaan geven. Maar we wonen op de Veluwe waar duizenden toeristen komen dus we zijn gewoon toerist in eigen woonplaats:D

18. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.234
    7.280
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dit is het eerste jaar dat we niet op vakantie gaan, had gewoon even geen zin in vliegen/lang rijden en veel geld kwijt zijn.

We zijn wel 2 weken vrij, van mijn ouders 3 dagen Efteling/Bosrijk cadeau gekregen :) in de eerste week. De tweede week gaan we naar mijn schoonouders (die wonen bij Arnhem) en in die week naar de Apenheul, Burgers Zoo en Koningin Julianatoren. De kinderen zijn daar nog nooit geweest en wij heel lang geleden. Heb er erg veel zin in!
    Heb ook nog treinkaartjes liggen en kaartjes voor het dolfinarium. We komen de zomer wel door! En dat voor nog geen 250 euro in totaal! (we boffen wel heel erg met het cadeau van mijn ouders!!!)

19. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    Hier pak ik ook voor het hele gezin in 6 personen .. 2 vol. 3 kinderen 1 baby het is een gedoe maar ik vind het totaal niet erg.. Wij gaan donderdag .. Heb nog een berg strijk staan was is inmiddels weg gedraaid (voor hoe lang ) en ik moet nog een hoop kopen voor we gaan.. Zelfs nog zomer kleding voor vriendlief .. Ik ben wel goed in uitstellen .. Maar ga toch maar wat beginnen vandaag .. Kleding uitzoeken wat ze de komende dagen aan kunnen.. Zal veel zwemkleding zijn dus kan veel inpakken .. Volgende week heerlijk 2 weken Spanje met de hele bende :) vind ook wel dat we zeker moeten gaan 1 keer per jaar minimaal.. We werken het hele jaar er hard voor .. Vakantie geld is ook echt voor de vakantie (en auto helaas ) maar toch zou ik het inpakken huis schoonmaken enzo aan iemand anders over laten.. En hopen in een schoon huis terug te komen (broertje met vriendin en zoon komen in ons huis voor opvang van mijn hond) vorig jaar waren ze ook hier en konden we na de vakantie nog het hele huis schoonmaken .. Was een beetje jammer ..

20. tuc

tuc Niet meer actief

Probeer eens te kijken of je niemand in een ander gedeelte van nl kent..om in dat huis te zitten wanneer zij op vakantie zijn, of ruilen. Het kost niks extra's want eten moet je thuis ook.

Deel Deze Pagina