Denk dat wij het ook zo gaan doen, maar we betalen dan 15%. Dan hebben we in ieder geval nog iets over.
Wij hadden de vakantie al geboekt voor eind augustus. Wij hopen dat het kan, maar kan het niet prima dan een jaar later. Wij annuleren nu niet, dan kunnen wij alsnog een gedeelte betalen. Wij krijgen een voucher van het bedrijf als het geannuleerd wordt door hun. (Gekeken op de site)
Nee je mag ipv een voucher je geld eisen. Enige nadeel is dat als de touroperator failliet gaat (als iedereen geld terug vraagt gebeurt dat) tussen jouw verzoek om terug betaling en uitbetalen zit je met lege handen. De voucher word gedekt door de SGR en die nemen de betalingsverplichting over als de touroperator omvalt.
Misschien kunnen mensen dat geld, wat ze anders uit hadden gegeven, juist nu erg goed gebruiken. En dan hoef je echt niet persé tonnen verliezen met je bedrijf. Mn man zn bedrijf draait nu nog, maar de bouwwereld zal in zwaar weer komen door deze crisis. Dan ga ik echt niet zomaar 5000 euro uitgeven deze zomer. En dan vind ik t best zonde dat ik nu wel mn aanbetaling kwijt ben. (Natuurlijk kan ik wachten totdat t geannuleerd wordt, maar ik wil geen voucher voor volgend jaar omdat ik niet weet hoe t dan met t bedrijf gaat)
Ah oke, dank je! We hebben bij Tui geboekt. Maar weet niet of ik wil wachten tot augustus, stel dat we mogen dan durf ik waarschijnlijk toch niet .
Snap ik helemaal ik heb zelf ook geannuleerd maar wel kostenloos. De onzekerheid vond ik lastiger dan niet gaan en ik heb er ook geen zin meer in. De voorpret is weg en ik durf niet. Als ik niet kostenloos had kunnen annuleren had ik zeker voor de maand juli de vakantie laten staan en voor een voucher gegaan.
Dat is ook nog een reden voor ons om te annuleren: we willen niet meer gaan. Ik durf dat nu niet aan om naar Italie te gaan en ik zal er geen leuke vakantie hebben. Wacht ik af en de reis kan doorgaan dan ben ik de totale som kwijt want de reis kan uitgevoerd worden. Dan annuleer ik nu wel en neem ik het verlies.
Onze vliegreis was vorige maand al gecancelled door Transavia (voucher komt eind van deze maand). Resort in Portugal alles uitgelegd en we mogen de aanbetaling die we in januari al hadden gedaan gaan gebruiken voor onze vakantie in de zomer 2021 . Supernetjes opgelost zo! Ps, wij zouden van 27 juli tm 8 augustus op vakantie gaan.
Ik vraag me af of je dat ook zo zegt tegen het personeel van het bedrijf van je man, wanneer ze reageren op de manier waarom je er nu hier over valt. En ja het is uitermate vervelend en rot voor vakantie locaties dat ze geen tot weinig inkomen hebben door de situatie, echter daar staan wel regelingen tegenover die ongetwijfeld nog verder uitgebreid worden mocht het gedurende de vakantie doorgezet worden qua maatregelen. Maar er is echt niemand bij de overheid die dat zegt over die 25%-50% aanbetaling van een particulier hoor. En ja heel eerlijk als we er dan niet van kunnen genieten op vakantie mag ik toch zeker wel vinden dat ik er op een andere manier nog van mag genieten waarmee ik dus net zo goed bedrijven kan steunen die het in deze tijd zwaar hebben. Het 1 slyit het ander immers niet uit.
Je snapt toch zeker wel waar haar reactie vandaan komt? Ze zit er zo te lezen volledig doorheen op alle fronten. Ik ken haar niet persoonlijk, maar ik zie in haar onderschrift dat ze genoeg heeft om verdrietig over te zijn. Nog zo’n reactie als die van jou is volledig onnodig.
Dus omdat ik niet alles in mijn onderschrift zet kun jij oordelen over hoe dat bij mij of een ander is? Het is een forum en wanneer je geen tegengeluiden wilt horen kun je er beter niks op zetten. Overigens typisch dat je enkel op mij zo reageert en niet op minder inhoudelijke reacties, iets met de ... op iemand hebben omdat er een onderbouwd tegengeluid kwam op je onpopulaire mening.
Ja en dan zou juist jij moeten beseffen dat dat veel geld kan zijn voor mensen die nu in problemen zitten door Corona. en ja je kan wel zeggen je had al betaald. Maar als je vakantie niet door kan gaan is het wel fijn mee genomen om geld terug te krijgen.
Mijn aanbetaling was 600 euro. Ik begrijp je idee, maar ik wil op dit moment vooral mezelf en mijn 3 kinderen steunen. Want ik mis al weken een onregelmatige-uren toeslag. Dat hakt er best in, ondanks dat ik een vaste baan heb. Ieder heeft zijn eigen verhaal, vergelijken is echt zinloos
Hebben hier meer mensen hun zomervakantie via Suncamp geboekt? Ik voel mij er totaal niet prettig bij dat er op hun site helemaal niks over corona gerept wordt. Niks over eventuele annuleringen of voucher. Wij hebben een staanplaats geboekt op een camping in Italië. Hebben een gedeelte aanbetaald. Moeten voor 14 juni de rest betalen. We weten gewoon niet wat wijsheid is. Nu annuleren en dan zijn we het bedrag van de aanbetaling kwijt. Of wachten totdat we het restant moeten betalen of suncamp wel informatie heeft verstrekt? En gokken dat er tegen die nog steeds een oranje of rood reisadvies is en dat we gewoon kunnen annuleren. Ik weet ook niet of ik het zo prettig idee ga vinden als we wel kunnen/mogen gaan maar corona is er wel nog aanwezig om dan toch naar Italië te gaan. Stel je wordt ziek en je zou naar het ziekenhuis moeten heb ik liever dat ik in mijn eigen land ben. Ik vind het erg lastig..
Hier lopen wij ook tegenaan. Ik denk dat wij gaan annuleren en het verlies nemen. Ik heb geen zin in omboeken of een voucher. Kan je suncamp niet bellen?
https://www.suncamp.nl/algemene-informatie/nieuws/?utm_source=tradetracker&utm_medium=affiliate&utm_campaign=3429&utm_content=linkgenerator
@julia80 Voor ons is een vakantie wel belangrijk, aangezien ik met ernstige gezondheidsproblemen kamp en niet weet of ik in de toekomst de mogelijkheid krijg om alsnog te gaan. En zo zijn er nog vele mensen met mij. Het is niet maar logisch dat je dan gewoon volgend jaar gaat! Sommige mensen krijgen die kans niet. Tevens heeft niet iedereen een dikke spaarrekening. Voor ons is een zomervakantie een grote uitgave. Als je veel extra kosten kwijt bent aan annuleren of als je geld "verdwijnt" in een tegoedbon, terwijl je er geen vakantie voor terug krijgt, is het niet maar logisch dat je gewoon nog een keer je portemonnee trekt om iets anders te boeken. Dan is je geld "weg" voor dit jaar. Dus ja, ik wil best anderen steunen en dat doe ik dan ook door vouchers te accepteren, ook al weet ik niet of ik gezien mijn gezondheid er alsnog gebruik van kan maken. Maar ik heb geen geldboom in de tuin. Dus voor ons is het wel een issue als we ineens een extra groot bedrag kwijt zijn. Misschien handig om even verder te kijken dan je neus lang is. Niet iedereen is gezond & niet iedereen heeft twee inkomens en een vette spaarrekening!
Oke duidelijk. Dank je voor het delen. Ik had van het weekend heel de site uit zitten pluizen en niks gevonden.
Ja wij hebben bij Suncamp geboekt en er staat inderdaad helemaal niks op hun site en als je wil kan je ook een vakantie boeken voor het hoogseizoen Wij gaan half augustus twee weken naar Kroatië en de aanbetaling is al gedaan. Voor eind juni moet de rest worden betaald maar gaan we sws niet doen. Ik heb begrepen dat wanneer een land code rood of oranje heeft dat de reisorganisatie dan sws moet annuleren, We wachten af wat er gaat gebeuren . Ik,zou voorlopig helemaal niks annuleren want dan ben je alles kwijt.