Niet op vakantie mogen hopen ?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door mamavoorde2x, 12 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Gaan jullie met eigen vervoer? Als dan bijv. Kroatië al op geel zit maar duitsland of oostenrijk rood/oranje (of de grensen dicht houden voor toerisme) moet suncamp ook annuleren (met volledige vergoeding voor jullie.

2. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.199
    16.537
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ja we gaan met de auto.Wat een goede tip.Ik neig er ook steeds meer naar om niet te gaan maar eerst maar eens kijken hoe het er tegen die tijd voorstaat.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  3. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    En dan zit je ook nog tussen al die Italianen die kwaad zijn op Nederland(ers) ;)

Gewooniemand, Youtan en Kleintjuh85 vinden dit leuk.
  4. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.199
    16.537
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik denk dat je er ook wel vanuit kan gaan dat Italië dicht blijft deze zomer of er moet een wonder gebeuren en dat Corona ineens in rook opgaat ;)
    Mijn zoon zou eind mei naar Milaan gaan met school.
    Is allang geannuleerd maar ook echt alles is rood op de kaart.

Kleintjuh85 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  5. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Wij gaan eind juni naar een vakantiepark in nl. Park is geopend en wij laten t zo dus staan. Ik verwacht dat langzaam aan maatregelen gaan versoepelen.
    En mocht dit niet zo zijn kan ik annuleren via mn verzekering.
    Wij hopen dat t evt in aangepaste vorm gewon door kan gaan

6. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Wij gaan samen mijn schoonzusje en gezin. Wij beide hebben een dooelopende reis en annuleringsverzekering. Mijn zwager wil nog niet annuleren totdat we het restant moeten betalen en dan sowieso vantevoren contact opnemen met verzekering. Idd om de reden als er dan nog code oranje of rood geldt dat we dan niet alles kwijt zijn en gewoon kunnen annuleren. Daar moet je dan wel op gokken, het is echter best aannemelijk dat halverwege juni er nog code oranje geldt in Italië.

Anouk2005 vindt dit leuk.
  7. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.807
    9.316
    113
    Gelderland
    Wij hebben gister contact opgenomen met de camping. We hebben gereserveerd met de optie, geld terug bij annuleren 60 dagen voor aanvang.
    Nu komen ze met de optie om een bon te geven. We wachten nu even de reactie af maar neigen nu naar annuleren volgens de voorwaarden bij boeken. Een bon is leuk en ik begrijp dat als de camping alles terug moet geven een flinke omzetdaling heeft maar 800 euro (aanbetaling) daar houden terwijl we niet eens weten of we volgend jaar op vakantie kunnen. Nee dat heeft niet mijn voorkeur. Het geeft me ook een negatief gevoel dus zou ik al sneller kiezen voor een andere camping.

Als ze de voorwaarden verlengen naar annuleren tot 10 dagen voor aanvang dan zouden we de boeking laten staan en gaan we bij groen licht gewoon op vakantie naar Italië.

8. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.199
    16.537
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Daarom doen wij het ook zo. Kan me niet voorstellen dat Italië ineens open voor toerisme gaat.
    Wij hebben ook een doorlopende reisverzekering/annuleringsverzekering.

GossipGirlxoxo en Kleintjuh85 vinden dit leuk.
  9. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.807
    9.316
    113
    Gelderland
    Ik kan het me ook niet voorstellen maar twijfel omdat wij richting Toscane gaan.

Anouk2005 vindt dit leuk.
  10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij gaan half juli naar 3 campings in Frankrijk. Ik wacht het nog even af, maar weet nog niet of ik het wel zie zitten, aangezien we geen privésanitair hebben. En het de vraag is of de campings wel open gaan en zo ja, welke voorzieningen er open zijn. Geen idee of we al ons geld terug kunnen krijgen, maar als ik meer dan 30 dagen van tevoren annuleer, ben ik alleen de aanbetalingen kwijt, dat is ongeveer 200 euro, dat vind ik geen probleem (totaalbedrag van het verblijf op de campings is 750 euro).

11. Chelsey88

Chelsey88 Bekend lid

5 okt 2014
    505
    589
    93
    Ik ben het hier best wel mee eens.. veel kritiek op dit bericht, maar het geld was je toch al kwijt. De hele crisis gaat klauwen met geld kosten aan alle kanten.. zie die vakantie of de aanbetaling als jouw aandeel. Normaal krijg je de herinnering ervoor terug, dit jaar even niet. Heel jammer, maar als je het geld niet kon missen of al uitgegeven had voordat je het hebt.. tsja.. er zijn mensen die van die een op de andere dag hun volledige inkomen verliezen, die geen afscheid van een naaste kunnen nemen (ook al is het overlijden een andere oorzaak), oude mensen die vereenzamen, kinderen die het thuis niet zo best hebben en zich nu helemaal hopeloos voelen.
    Hopen mag altijd, maar tel je zegeningen.

Cindy1977, Gewooniemand en julia80 vinden dit leuk.
  12. Krtek

Krtek Niet meer actief

Wij zouden as maandag naar Duitsland gaan. Een extreme center parcs aanbieding wat kon omdat puber een week eerder vakantie heeft en kleuter nog net geen 5 is. Verwacht morgen een voucher en dan gaan we omboeken naar de allerlaatste week van augustus, dan kunnen we voor een vergelijkbare prijs weg. Wel veel minder luxe en een kamer minder maar dat is niet anders... Denk dat er dan wel weer een en ander mogelijk is, dierenparken mogen alweer gaan openen. Als de wildparken en de rodelbanen maar open zijn zijn wij tevreden. Keertje zwemmen zou ook fijn zijn. Die week zal het ook al wel weer rustig zijn ivm vakantiespreiding. Dus we hopen nog.... had wel liever het geld terug gehad maar dat hoeven ze pas na minimaal een half jaar te doen dus dat lost nu ook niet veel op. Voor de zomervakantie hadden we gelukkig nog geen plannen.

13. sumer93

sumer93 Bekend lid

17 jun 2015
    690
    300
    63
    NULL
    NULL
    Wauw, zo kan het dus ook.

Kreeg vandaag een mail dat onze camping de gasten de mogelijkheid geeft om tot een week vtv. te beslissen. als we dan beslissen om niet te komen krijgen we of 85% van aanbetaling terug, of we mogen kosteloos verplaatsen naar sept/okt (verschil wordt door camping betaald, wel zelfde soort accommodatie en vol=vol, of aanbetaling doorschuiven naar volgend jaar en voorrang krijgen met volgend jaar boeken!.

enorm blij met deze camping en service in Italië!

Gewooniemand, Maev, NiVa0230 en 4 anderen vinden dit leuk.
  14. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.807
    866
    113
    Noord Holland
    Wij hebben voor half juli een sta caravan gehuurd op een camping in Toscane. We gaan er vanuit dat t niet meer kan dit jaar maar hebben vooralsnog niet geannuleerd. We zouden aankomende vrijdag voor een weekend vertrekken naar Rome maar die is natuurlijk vanuit de reis organisatie geannuleerd en zitten te wachten dat de corona voucher aan ons gegeven wordt ter conpensatie

15. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.199
    16.537
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Dat kan allemaal best zo wezen maar dat hoeft niet te betekenen dat je dan helemaal nergens meer van zou mogen balen.

16. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.191
    35.885
    113
    Misschien zijn die mensen die hun inkomen verliezen wel diegene die het geld van de vakantie hard nodig hebben.

17. Elizah

Elizah Niet meer actief

Sorry hoor, maar hier krijg ik altijd de kriebels van.
    Om te gaan vergelijken met ernstige situaties als overlijden, vereenzaming, verlies inkomen etc..
    Natuurlijk is iedereen blij als hij/zij daar niet mee te maken te krijgt, maar van minder erge dingen mag je toch ook balen? :rolleyes:

18. Chelsey88

Chelsey88 Bekend lid

5 okt 2014
    505
    589
    93
    Absoluut! Het is een karaktertrek van mij om dingen zo snel mogelijk te relativeren en door te gaan met mijn leven, geeft een hoop rust.
    Ik bedoel ook niet dat je er niet van mag balen.. wij hebben voor een paar 100 euro kaarten voor grote evenementen liggen. Heel jammer idd..Maar meer dan dat kan ik er niet van maken.
    Ik ben niet bezig met mn geld ofzo terug te krijgen, wacht eerst maar eens af hoe of wat.

19. Didi1980

Didi1980 Actief lid

13 apr 2020
    480
    502
    93
    Vrouw
    Hier ook grote twijfels.. In november(!) al geboekt bij Yelloh Village, inclusief annuleringsverzekering. We gaan naar Spanje, maar naar een piep klein dorpje (circa 500 bewoners), dus geen massatoerisme.

Aanbetaling is gedaan en eind juni moet er nog €2300,- worden overgemaakt. Ik vrees, net als vele, dat ik straks in het bezit ben van vouchers, van een inmiddels failliete reisorganisatie :rolleyes:

Ze blijven gelukkig wel goed in contact en zorgen voor updates op de site. En in mijn annuleringsverzekering las ik het volgende:

Verblijfsverbod in het oord (Gemeente, wijk..) door de lokale of provinciale autoriteiten, in een straal van vijf kilometer rond de Verblijfplaats, als gevolg van verontreinigd zeewater of een epidemie.

Dus als er een verbod is om open te gaan, dan kan ik (zoals ik het lees en interpreteer), gebruik maken van mijn verzekering.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  20. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Als de reisorganisatie is aangesloten bij de ANVR / SGR neemt de SGR de betalingsverplichting van de voucher over als ze failliet gaan.

Deel Deze Pagina