Niet op vakantie mogen hopen ?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door mamavoorde2x, 12 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Didi1980

Didi1980 Actief lid

13 apr 2020
    480
    502
    93
    Vrouw
    Opzich goed nieuws, toch? En ben je van plan om te gaan als de grenzen open zijn? Wij gaan wel als het kan. En wij vertrekken pas de 27ste, dus net als jullie gelukkig iets later.

2. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Zo dan, waar ga je dan helemaal heen?

3. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Ik zou met mijn dochter eind april een week naar New York. Hier hadden we al 2 duizend euro voor betaald.
    En in de zomer 5 weken naar Australië. Tickets, camperhuur, binnenlandse vlucht allemaal al betaald. Totaal 9 duizend euro.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  4. Wellesnietes

Wellesnietes Niet meer actief

Als het kan en mag wel. Maar ik betwijfel dat wel een beetje nu...

5. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Ik vind het persoonlijk toch echt wel zuur voelen volgende maand het restant van de vakantie te moeten betalen in de wetenschap er niets anders dan een voucher voor te krijgen.
    Had toch echt liever een voucher gekregen voor het tot nu betaalde.
    Ik vind de voucher zowieso een lastig verhaal. Ik snap de gedachtengang maar ik heb geen idee hoe de wereld er volgend jaar uit ziet en of ik dan wel op vakantie wil en kan

Shay25, Zoe123, suus1983 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.507
    13.797
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Nee ik hoop niet stiekem, ik hoop het gewoon oprecht.
    Al verwacht ik eigenlijk niet dat het door zal gaan (we zouden de laatste week juni en de eerste week juli naar Frankrijk gaan).

Gelukkig kunnen we nog kosteloos annuleren tot een maand voor datum.
    En leuke alternatieven vallen er altijd wel wat te bedenken, al dan niet Rundum Hause en in Tuinesie.

Didi1980 vindt dit leuk.
  7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Maar nu ga je toch ook in de zomer, wat is er erg aan als dat wordt verplaatst naar volgend jaar?

8. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Dat vind ik niet erg....vind het wel vervelend dat ik dan voor zoveel geld vouchers uit heb staan.
    Waarvan het maar de vraag is of de bedrijven niet failliet gaan en ik dan kan fluiten naar mijn geld en vakantie.

Vakantie New York gaat sowieso niet door....Australië is nog afwachten. De minister zegt dat er tot eind dit jaar geen normaal internationaal vliegverkeer zal zijn. Dus nu afwachten wat de reisorganisatie's gaan doen.

9. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Dat is wel een heel reëel risico gezien deze uitspraak.

Ook voor alle andere mensen die vouchers hebben ontvangen.

10. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    @Liekje81 Ik meende gelezen te hebben dat je de voucher binnen een jaar moet verzilveren. Het verblijf hoeft echter niet binnen een jaar plaats te vinden. Dus dan zou je in principe met die bon voor de zomervakantie van volgend jaar kunnen boeken, zolang je maar binnen het jaar een nieuwe reservering maakt. Maar pin me er niet op vast. Dat zou je dan voor de zekerheid even moeten navragen. En je vakantie van nu omboeken, is sowieso gratis. Heb je na een jaar de voucher niet verzilvert, krijg je automatisch je geld terug.

Liekje81 vindt dit leuk.
  11. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    @consider Welke minister heeft dat gezegd? Ik kan namelijk nergens officiële uitspraken vinden betreffende een reisverbod, tot welke datum het nu geldt en wanneer ze het opnieuw gaan bekijken.

12. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.165
    23.248
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik vind het echt moeilijk. Half augustus is nog 4 maanden verder. Dan zal er toch hopelijk al wel meer open zijn?

13. Chelsey88

Chelsey88 Bekend lid

5 okt 2014
    505
    589
    93
    Heb je gelijk in. Ik bedoel het allemaal niet zo zwart wit als het nu wordt opgevat.
    Ik vind het ook erg jammer, ben dol op uitjes. Maar ik vind dat nu een luxe probleem. Ik stoor me een beetje aan de toon soms in dit topic.

Didi1980 vindt dit leuk.
  14. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Nou ik hoop echt wel dat onze zomervakantie door kan gaan. Of dat realistisch is is ander verhaal. Maar ik ben die coronamaatregelen zat. Ik hou me er keurig aan hoor, maar ben er wel klaar mee en ik zie ook grote nadelen als dit wel nog maanden zo blijft.
    Maar goed, voorlopig hebben we nog de tijd om te annuleren dus wachten rustig af.
    Zo, dat is eruit. Ik kan heel goed relativeren, maar soms moet er ook gewoon even uit wat ik er echt van vind. En ik baal dat ik er de dupe van ben dat een operatie nu wordt uitgesteld, waar ik al zoveel pech mee heb gehad...

Axia, Gewooniemand en Anouk2005 vinden dit leuk.
  15. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ja dat snap ik... Is de reisorganisatie niet verbonden met het SGR ofzo dat je op die manier dan nog geld terug zou kunnen krijgen?

Anouk2005 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  16. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.646
    5.683
    113
    Natuurlijk mag je er op hopen dat is toch menselijk.

Ik heb al het leuke wat ik gepland heb komende maanden uit mijn hoofd gezet. Wij zouden o.a naar Amerika gaan. Best wat zware jaren achter de rug en het zou de reis van ons leven worden. Dit uit ons hoofd gezet voor dit jaar maar in sept hebben wij onze hoofdvakantie en daar ga ik nu wel van uit dan we tenminste in nl ergens heen kunnen. Dat lijkt mij best realistisch. De landal parken zijn nu ook nog open zonder faciliteiten en dat zullen we dan ook evt wel willen. Om er tenminste uit te zijn.

Overigs hadden we nog niks geboekt ivm last minute gaan.

17. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    #257 consider, 17 apr 2020
    Laatst bewerkt: 17 apr 2020
    Minister van toerisme heeft het een paar dagen geleden gezegd volgens familie in Australië. Ze hadden een artikel erover gestuurd.

https://www.google.com/amp/s/www.dailymail.co.uk/news/article-8215577/amp/Australias-tourism-minister-issues-warning-international-travel-unlikely-resume.html

Jippie vindt dit leuk.
  18. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Waar we de camper hebben geboekt wel.
    Maar de tickets hebben we gewoon allemaal los geboekt.
    Singapore airlines is wel een betrouwbare maatschappij....maar valt niet onder de SGR.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  19. Elizah

Elizah Niet meer actief

Welke toon? Kan je dat uitleggen?

Natuurlijk is t een luxe probleem en kan dat ongepast voelen in deze tijd. Maar aan de andere kant is t ook iets waar veel mensen waarde aan hechten, zeker als je er misschien wel een jaar naar uitkijkt. Dan vind ik er niks mis mee als je t jammer vindt als het niet door kan gaan of dat je het zonde vindt dat je je aanbetaling kwijt bent.

Ik zou er pas moeite mee hebben als mensen geen begrip hebben voor de maatregelen die er gesteld zijn mbt vakantie. Maar dat lees ik hier nergens.
    Jij wel dan?

Jippie, Anniek88, Zoe123 en 2 anderen vinden dit leuk.
  20. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    Precies, daarom hebben we ons verlies genomen van de 30% aanbetaling. Goddank hadden we geen hele dure camping maar alsnog zijn we 600 euro kwijt. Zonde geld. De overnachtingshotels boek ik altijd via booking.com en kies dan hotels die je kunt annuleren. Ik las dat de site in zwaar weer verkeerd dus ik heb ze geannuleerd voor ze straks ineens uit de lucht zijn.

Aan de andere kant besparen we nu 6000 euro doordat de meivakantie ook niet doorgaat. We gaan het grootste deel van dat geld op de spaarrekening zetten. Van de rest van dat geld heb ik een intex zwembad met de hele zooi die erbij hoort besteld, gaan we een andere bank kopen en gaan we in de zomervakantie een paar keer per week eten laten bezorgen.

We maken het gewoon thuis gezellig.

NiVa0230 en Shay25 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina