Niet op vakantie mogen hopen ?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door mamavoorde2x, 12 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.809
    5.946
    113
    Vrouw
    Hou op schei uit zeg...natuurlijk mogen we hopen!

Ik ga 6 juli dus snap volledig dat je er over nadenkt!

Ik loop al weken op mijn tenen. Trek het bijna niet meer.
    Het idee van vakantie geeft me iets om naar uit te kijken. Er valt niets te verplaatsen verder, dus ik zit ook echt aan deze periode vast.
    Dus nee, niets stiekem, waarom in vredesnaam.

Line vindt dit leuk.
  2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Hier lopen de Duitsers gewoon lekkker vakantie te vieren. zoals elk jaar.

Wij hadden niks geboekt maar dat gaan we ook niet doen.

3. Annie82

Annie82 Fanatiek lid

27 nov 2015
    1.694
    807
    113
    NULL
    NULL
    Ik zou simpel een keer uit eten al leuk vinden! Wij zijn net voor de uitbraak een midweek weg geweest. Toen ging langzaam alles al dicht in Brabant. Aan het eind van mijn verlof nog een midweek vrij gepland.
    Hopen en verheugen mag zeker. Snap ook dat mensen er aan toe zijn. Of het reëel is vraag ik me af.
    Denk dat met name Frankrijk, Italië en Spanje op slot blijven. Daarnaast zit je met de vluchten. Lees dat KLM veel vluchten voor juni en juli geannuleerd heeft.

4. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.245
    11.825
    113
    Ik verwacht juist helemaal niks en zet er ook echt geen hoop op. Juist niet. Voor mij werkt dat niet. Ik ga er vanuit dat het niet doorgaat en als er dan wel iets kan dan valt het mee.

5. Wellesnietes

Wellesnietes Niet meer actief

Nou ik hoop het zeker maar ik houd er geen rekening mee. Ik hoop het omdat we al betaald en geboekt hebben en ik er wel aan toe zou zijn. Eigenlijk wil ik het liefste dat het nu al geannuleerd wordt dan hoef ik er ook niks meer mee zeg maar. Maar ik ga niet zelf annuleren want dan ben ik sowieso 2500 kwijt en dat vind ik wel veel.

Dus ja, uiteraard hoop ik dat. Maar ik ga er absoluut niet van uit. Ik zou nu al blij zijn met een geannuleerde vakantie en dat ik in gezondheid dingen buiten het huis mag doen met de kinderen.

NiVa0230 en Syane vinden dit leuk.
  6. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Tuurlijk hoop je dat!

begin mei zouden wij weekend naar Duitsland gaan, samen met familie. Dat is jammer, maar meer niet.

zomervakantie hoop ik nog steeds keihard dat wij naar Italië kunnen. Mijn verstand zegt alleen dat dat hem gewoon niet word.

7. Wellesnietes

Wellesnietes Niet meer actief

Arme mensen van Camping Isolino. Ik volg ze sinds vorig jaar en het ziet er nu zo leeg uit :(

8. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Hier geannuleerd was er niet gerust op.
    Ik denk niet dat de zomer al de ruimte gaat geven. Als ik de oproep van de overheid lees geen zomer vakantie te boeken dan. Denk ik dat we nog lang niet op de rit zijn van de zomer

9. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Wij gaan gelukkig nooit naar het buitenland op vakantie, dus ik hoop en ga er ook wel vanuit nog, dat onze vakantie wel door kan gaan begin augustus. We wachten af...

10. Novi

Novi Niet meer actief

Natuurlijk mag je dat hopen. Het is alleen helaas niet heel realistisch ben ik bang.

citroenrasp en Syane vinden dit leuk.
  11. snoes79

snoes79 Fanatiek lid

9 jun 2014
    1.312
    1.192
    113
    Tuurlijk mag je hopen.
    Ik zou nu met mijn billen in Griekenland moeten zitten.
    Jammer, maar we leven nog. We hebben ook nog voor eind juli een caravan geboekt in Bretagne.
    We gaan het zien, ja of nee.
    Maar hoop hoort er toch wel een beetje bij toch?

Wat ik totaal niet begrijp is dat ik nu weet heb van een kennis die gewoon een lang weekend naar Texel is, lekker vakantie. En mijn man vertelde dat hij ook iemand kent die gewoon naar Duitsland is gegaan voor een weekendje weg:eek:
    Beide vrouwen werken in de zorg, vind ik echt heel erg schandalig!

12. LVtje

LVtje Fanatiek lid

20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Natuurlijk mag je gewoon hopen, dat doe ik stiekem ook. Al weet ik met logisch verstand ook wel dat de kans dat we van de zomer volop kunnen gaan reizen vrij nihil zal zijn. Dus ik stel me er wel op in dat we niet gaan.

Vind het alleen lastig hoe onze touroperator er op dit moment mee omgaat.
    Vrijwillig nu annuleren dan ben je de 30% van de reissom kwijt.
    Wordt de reis door hun geannuleerd krijg je een voucher voor je reeds betaalde bedrag.

Alleen moeten wij het restant van €2000 op 1 juni betaald hebben. Als er op dat moment nog geen duidelijkheid is dat zij de reis annuleren dan moet je dat gewoon betalen. Doe je dat niet ben je dus de 30% kwijt en krijg je niks.
    Het advies wat ze nu geven is gewoon betalen, wordt de reis alsnog geannuleerd dan krijg je dat voucher. Maar ja, das fijn dat je een voucher krijgt voor €2800 maar stel ze gaan failliet oid dan moet je nog maar eens zien of je je geld terug krijgt.

Maar het duurt nog even, ik hoop dat eind mei daar al duidelijkheid over is en we een voucher krijgen voor de reeds betaalde €800.
    Zo niet dan weet ik niet wat we gaan doen. Ons verlies nemen van die €800 of de gok nemen en de €2000 nog overmaken voor iets waar de kans zeer klein is dat je er dit jaar gebruik van kunt maken met het risico dat je dat zo’n organisatie failliet gaat en je helemaal kunt fluiten naar het bedrag.

13. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Tuurlijk mag je hopen!

Wij gaan niet op vakantie maar ik hoop dat het zwembad hier wel geopend wordt en dat we niet de hele zomer wegsmelten. Maar ik vrees ervoor...

14. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.467
    3.913
    113
    Vrouw
    Ik hoop ook gewoon op een vakantie. Of eigenlijk gewoon een paar weken vrij en gaan en staan waar we maar willen. Buitenland hebben we al wel aardig uit ons hoofd gezet, maar een paar weken vrij in eigen land (met goed weer) en alles weer open, lijkt me nu al heerlijk.

We boeken nooit van te voren, dus hebben nu ook nog niks gepland. Dus heb niet iets waar ik nu concreet naar uitkijk of bang dat ik geld kwijt ben.

NiVa0230 vindt dit leuk.
  15. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    Ik heb de hoop niet meer.
    Ga de zomervakantie annuleren, dat kost 30%. We zouden naar Rome gaan.

Meivakantie krijgen we een coronacheque van center parcs.

Volgende vakantie die al geboekt stond is de herfstvakantie naar landal. Daar heb ik een beetje hoop op.

16. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.487
    113
    ja hoor ik hoop het ook. Als t niet zo is dan is het jammer. Maar ik hoop graag met je mee!
    Wij hebben ook campings in frankrijk geboekt.
    (Gelukkig hebben wij een alternatief in nederland mocht het allemaal niet doorgaan om de grenzen over te reizen. Dan blijven we in het prachtige nederland)

17. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.487
    113
    Ik ga graag mee in je positiviteit! :thumup:

18. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.195
    16.530
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik hoop ook dat onze zomervakantie door kan gaan. Half augustus zouden we twee weken naar Kroatië gaan. We boeken nooit vroeg maar nu juist wel omdat onze hond naar pension gaat.
    We hebben al een aanbetaling gedaan en voor eind juni moeten we het restant betalen maar als het niet doorgaat gaan we dat niet betalen. We hebben een doorlopende annuleringsverzekering maar die zal dit vast niet gaan dekken maar ik verwacht dat er tegen die tijd wel regelingen komen.
    Ik denk niet dat het door zal gaan maar je weet maar nooit. Als het kan gaan we zeker maar ik denk niet dat het hem gaat worden. Moet er toch wel een wonder gebeuren tegen die tijd.

19. WinterBird

WinterBird Fanatiek lid

28 nov 2012
    1.416
    877
    113
    NULL
    NULL
    Hopen mag altijd. Mijn vader denkt ook nog steeds dat we in juli gewoon op vakantie naar Frankrijk kunnen gaan, wat ik ook wel kan begrijpen, want je kijkt er natuurlijk erg naar uit.

Ik weet alleen zeker dat we deze zomer niet kunnen reizen en zou het niet eens willen. Het zal een grote puinhoop worden wanneer heel de wereld weer heen en weer zou reizen en zijn we weer terug bij af of erger!

Zolang er geen vaccin is houdt het gewoon op.

20. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.195
    16.530
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Je bent natuurlijk ook wel een dommerd als je nu denkt dat je een zomervakantie kan gaan boeken. Ik hoorde dit al op de radio voorbij komen. Denken ze soms dat ons verstandelijk denkvermogen ook al is aangetast.

Deel Deze Pagina