Niet op vakantie mogen hopen ?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door mamavoorde2x, 12 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Willes

Willes Fanatiek lid

14 nov 2006
    1.127
    70
    48
    Is die mogelijkheid er dan, omboeken zonder dat er een negatief reisadvies is?

Wellesnietes vindt dit leuk.
  2. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Anouk2005 vindt dit leuk.
  3. Gootje1988

Gootje1988 Fanatiek lid

5 apr 2017
    4.847
    2.845
    113
    Ja bij TUI wel

Willes vindt dit leuk.
  4. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Die is financieel gezien failliet maar blijft overeind met eigen geld omdat ze haar werk zo leuk vind. Ze krijgt pas provisie op een reis als de klant vertrokken is van de touroperator / reisorganisatie. Dus eigenlijk is heel veel van het werk dat ze vanaf december gedaan heeft voor niets geweest. Ze neemt sinds maart geen nieuwe boekingen meer aan maar is mega druk met het regelen van de vouchers en geld terug voor haar klanten. En ook veel telefoon beantwoorden van klanten die vragen hebben over de vakantie in juli en augustus enzo maar ze weet niet meer dan wij dus kan ze niet echt gerust stellen. Dus mega druk voor niets. We grappen al dat ze stiekem vrijwilligers werk doet nu. En de provisie op dingen als losse tickets of losse reizen (zonder toureoperator ertussen) die al betaald waren en die nu niet door gaan moet ze allemaal terug betalen.

5. Anniek88

Anniek88 Fanatiek lid

22 sep 2016
    2.992
    2.694
    113
    Vrouw
    Ja bijv Centerparcs
    Boek nu, beslis later. Gratis omboeken t/m december.

Geldig voor iedere nieuwe boeking, omboeken tenminste 21 dagen voor aankomst, met als uiterste aankomstdatum 15-03-2021

Dus dat durf ik wel aan.

Syane vindt dit leuk.
  6. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Ow wat erg zeg! Wel knap dat ze het nog zo goed doet hoor! En niet meteen de deur sluit. Hopelijk denkt iedereen aan haar als het straks weer wat beter gaat.

7. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.187
    1.393
    113
    Wij zouden in augustus naar Kreta gaan, maar vandaag besloten om sowieso niet te gaan. Als we voor eind juni zelf annuleren zijn we 15% vd reissom kwijt en als we wachten tot augustus en we zouden op vakantie kunnen maar willen niet dan kunnen we kosteloos omboeken (tot maart) of zijn we 40% kwijt. En als we wachten en negatief reisadvies krijgen krijgen we alles terug. Vind het lastig! Liefst zou ik nu annuleren, dan is het uit mijn systeem.

Jullie wachten dus tot augustus en zouden dan evt in de kerst- of voorjaarsvakantie gaan?

8. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.199
    16.537
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Nee Suncamp Holidays en je kan gewoon een reis boeken in de zomervakantie. Is toch van de zotte?

9. Gootje1988

Gootje1988 Fanatiek lid

5 apr 2017
    4.847
    2.845
    113
    We mogen volgens mij dan gewoon in de zomervakantie 2021, tenminste zo las ik het .. Maar ik hoop het meest op dat er een negatieve reisadvies komt.
    M'n man is een risico patiënt dus als hij het oploopt daar.... :|

10. GossipGirlxoxo

Ze zegt pas de deuren te sluiten als haar laatste klant netjes afgehandeld is en dat is een vakantie vertrek in oktober dus ben benieuwd hoe ze dit gaat volhouden. Gelukkig is ze niet de enige met inkomen in haar gezin maar sneu is het zeker.

Cindy1977 vindt dit leuk.
  11. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.279
    1.418
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Wij gaan ook naar Tenerife maar al op 4 juli. We gaan ervan uit dat het niet doorgaat. We hebben al wel wat aanbetaald en moeten uiterlijk 6 juni de rest betalen.
    Hopelijk horen we voor die tijd wat het advies is en anders gaan we annuleren en zijn we de aanbetaling kwijt.
    Wel jammer omdat we normaal gewoon in Nederland of Duitsland op vakantie en dit jaar eens wat anders en verder weg wilden.

12. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Suncamp ook niet zover ik heb gezien.

Wij hebben via hun een staanplaats op een camping in Italië geboekt eind juli.
    Wij moeten halverwege juni het restant betalen en betalen dus niet voordat we weten hoe het zit. Als we niet veilig naar italie kunnen gaan en we mogen wel in NL reizen hopen we ergens een last minute te boeken. En anders een paar daagjes in een hotel zodat we wel even weg zijn geweest.

13. GossipGirlxoxo

Als je reisorganisatie is aangesloten bij de SGR is het echt zonde van je geld om te annuleren. Dan ben je een percentage van je reissom kwijt en anders krijg je een voucher. Wil je die niet krijg je je geld terug (wel risico bij die optie dat als de organisatie failliet gaat tussen jouw verzoek om geld en uitbetalen dat je niets krijgt). Kun je die voucher niet gebruiken (uit mijn hoofd in 2020) krijg je van de SGR als nog het volledige bedrag terug.

Gewooniemand vindt dit leuk.
  14. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.279
    1.418
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Fijn om te horen, wij hebben geboekt bij de duitse TUI dus dat zal wel goed zitten denk ik. Voor nu wachten we gewoon af.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  15. GossipGirlxoxo

Deze is wel handig voor de mensen die nog een restand betaling moeten doen. Doe je die niet word de reis geannuleerd en zit je nog zelf met annuleringskosten (vaak 30%)

16. NdNk

NdNk Fanatiek lid

8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    Ik hoop ook nog gewoon 2 weken naar de camping te kunnen hier in nederland.
    We hebben dit eind vorig jaar ofzo al geboekt.
    Enige manier om mijn man tot rust te laten komen is op de camping.Weg van huis en wlle klusjes..
    En voor de kinderen... Echt, geen school en dan straks ook niet naar de. Camping kunnen, dat zal veel verdriet geven.
    En natuurlijk gaan we voor gezondheid. Dus als het niet kan kan het niet. Maar met hopen is niks mis.

17. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.422
    447
    83
    Limburg
    Hier precies hetzelfde alleen gaan wij eigenlijk 14 juli. Gaan zowiezo niet maar wachten ff af of het geannuleerd word. Normaal blijven we ook in NL of net over de grens.

Nataly1972 vindt dit leuk.
  18. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.279
    1.418
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Ik wil ook wel een voucher want het is wel de bedoeling dat we dezelfde vakantie willen maar dan in juli 2021.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  19. Maslov

Maslov Fanatiek lid

11 apr 2019
    1.226
    3.471
    113
    We hebben een aangepast huisje gehuurd van een stichting, op een vakantiepark. Uiteraard hoop ik dat het gewoon doorgaat, maar zo niet, dan zal ik voorstellen dat we de vakantie in de zomer van 2021 inhalen (desnoods met bijbetaling). Geld terugkrijgen zal bij zo'n stichting niet makkelijk gaan, denk ik. Die zullen zelf gewoon kosten hebben en ik wil ook niet dat ze over de kop gaan.

Deel Deze Pagina