Dat is echt balen voor de mensen die iets geboekt hebben en nu misschien met hoge kosten zitten. Ik hoop voor jullie dat hier een fatsoenlijke oplossing voor komt.
Wij zouden in juli een midweek weg via AirBnB in Nederland. Ik annuleer nog niets, mocht het niet doorgaan dan is het jammer.
Wij hebben niet via reisbureau maar rechtstreeks en hoeven rest bedrag pas op dag van vertrek camping te betalen. Daarnaast heeft camping zelf ook al gemaild dat we rest bedrag niet hoeven te betalen als we niet komen en slechts alleen de aanbetaling kwijt zijn
Ik snap jullie stress voor de zomervakantie ivm annuleren heel goed. Zo zaten wij voor de meivakantie. Wij hebben het uiteindelijk afgewacht en het is uiteindelijk geannuleerd. Maar ik kan me voorstellen dat het heel onzeker is nu. Sterkte allemaal. Wij hebben besloten niet op zomervakantie te gaan. Ik zie het niet zitten om op een camping te staan met gedeeld sanitair. Maar goed voor ons een makkelijke keuze, want we hadden niet geboekt.
Als wij gedeeld sanitair hadden was dr keuze ook makkelijk. Maar wij hebben een luxe huisje geboekt op een camping en dus alles voor ons zelf. Alleen als ze uiteindelijk beslissen het zwembad te sluiten of niet te openen dan vind ik het weggegooid geld om wel te gaan. Want juist het zwembad is voor de oudste belangrijk haha
Ik moet zeggen dat de hele voorpret van de vakantie al een beetje verpest is door dit alles.. Wij wachten nog heel even af en hebben tot half mei om te annuleren. Als we dan weten dat het mag en dat de voorzieningen open zijn dan gaan we begin Juli naar Toscane. We gaan met de auto en zitten in een huisje met eigen voorzieningen. Voor ons is het belangrijk dat het restaurant, zwembad en het campingwinkeltje open is. Uitjes vanaf de camping zijn geen noodzaak..
Ik vraag me generiek af wat de Zuidelijke landen gaan doen met het vakantieseizoen. Italië gaat echt failliet als de volledige zomer wegvalt ben ik bang. Van andere kan kunnen ze een nieuwe golf besmettingen zich ook niet veroorloven
Ik vermoed dat de populaire vakantie landen als Spanje, Italie en Turkije grenzen dicht houden voor toerisme.
Ergens denk ik ook dat ze de grenzen zicht gaan houden. De camping houdt ons op de hoogte via vlogs. Ze maken zich wel klaar voor dit zomerseizoen. Maar ik begrijp ook dat ze die hoop willen houden voor zichzelf en de bezoekers.
Dat is ook het meest verstandige. Maar Italië en Spanje (maar ook andere omliggende landen zoals Kroatië, Portugal, Malta enz) leven zowat van toerisme. Kunnen zij een volledig stilvallend seizoen wel dragen? En hoe dan? Wat voor impact zal dit hebben op de EU? Zoveel vragen... In Noordelijkere rijkere landen zal dit minder effect hebben op toerisme. Als ze beslissen dat je enkel binnenlands op vakantie kunt komt dat wel goed in Nederland, België, Duitsland, Zweden ed. Mensen in deze landen reizen over het algemeen veel en zullen dan massaal in eigen land op vakantie gaan.
Sorry, maar ik stoor me toch een klein beetje aan de vele reacties hier in de trant van ‘zal ik mijn vakantie annuleren en dan mogelijk 25% van de reissom kwijt zijn’ Over hoeveel hebben we nou? € 1000? 1500? Ik snap heel goed dat mensen enorm balen dat de vakantie misschien niet doorgaat, maar stel dat je 25% voor niks kwijt bent, als je wel op vakantie was gegaan dan had je toch nog veel meer geld uitgegeven? Dus in die zin had je het geld toch wel ervoor gereserveerd.En misschien kun je het zien als een klein steuntje voor al die vakantie locaties, die dit jaar misschien wel helemaal niks gaan verdienen. Ik zou blij zijn als je niet ernstig ziek bent geworden, je baan nog gewoon hebt. Het bedrijf van mijn man verliest tonnen door deze crisis en moet ws al zijn personeel ontslaan. En zo zijn er nog veel meer schrijnende verhalen...
Iedereen moet heel hard werken voor zijn geld en mag zelf beslissen waar ze het aan uit geven. Zoals ik lees zit je in een hele moeilijke tijd, zowel financieel als emotioneel. Ik wil je veel sterkte wensen.
Ik geef die 1000 euro liever aan iets anders uit dan aan een vakantie die niet doorgaat. Begrijp niet waarom je je stoort aan het feit dat mensen hard werken voor hun geld en het nu gewoon kwijt zijn? Ik heb extra gewerkt voor de vakantie en de aanleg van onze tuin, maar omdat ik nu niet extra kan werken, juist meer dan de helft minder, heb ik dat geld wat we voor de vakantie hebben gereserveerd hard nodig. Dus geen vakantie dit jaar en ook geen tuin, maar wel geld kwijt.
Uhh omdat het gewoon veel geld is. Ik ga ook geen restant van 1700 euro betalen voor een vakantie die we mogelijk niet gaan houden. Ik hou dat geld liever in mijn zak om ergens anders aan te besteden. Ik denk dat het personeel van je man ook niet zit te wachten op een restant betaling voor een vakantie die er mogelijk niet komt.
Ik zat met hetzelfde dilemma voor de meivakantie. Ik moest uiterlijk 15 maart betalen (had niets hoeven aan te betalen) en tot die tijd kon ik annuleren tegen 15%. Ik heb toen nog ff gewacht met betalen maar kreeg de 18e een mail dat ik voor 20-3 moest betalen ondanks dat het onduidelijk was of de reis door zou gaan. Ik heb toen 19-3 betaald en kreeg 20-3 een mail dat mijn reis geannuleerd was en dat ik een voucher kreeg. Ondanks dat ik het systeem van de voucher prima vind vond ik het wel een beetje raar gegaan. Ik heb tot 15-3 erg gewtijfeld of ik zelf zou annuleren maar vond dat toch zonde van het geld. Ik denk wel dat het rust geeft. Toen ik hoorde dat onze reis geannuleerd was voelde ik me best opgelucht omdat je dan weet waar je aan toe bent.
Hier ook onzekerheid. Wij moeten uiterlijk 6 juni alles betalen voor onze vliegreis naar Tenerife op 4 juli via de duitse TUI. Ik hoop dat voor die tijd bekend is of dat door kan gaan of niet. Kan me haast niet voorstellen dat er op 4 juli alweer gevlogen gaat worden naar vakantiebestemmingen
Ik g wel annuleren. Dan ben ik 30% kwijt. Als ik ga afwachten dan moet ik het restant al betalen. Annuleert vervolgens de touroperator krijg ik voor het hele bedrag een voucher. Maar ik weet niet wat ik volgend jaar wil of hoe we er financieel voor staan. Dan maar de aanbetaling kwijt en dan kan ik de rest in mijn zak houden. Ik wil niet meer naar Italie dit jaar ongeacht of het kan of niet.
Dus omdat jij het moeilijk hebt, mag een ander niet klagen, terwijl diegene misschien wel lang voor zijn vakantie heeft gespaard en het geld ook misschien wel heel hard nodig heeft? En als je niet snapt dat 1000/1500 euro veel is voor sommige mensen, dan zegt dat ook wat over jou.
Toch alleen als je de aanbetaling nog niet betaald hebt? Als je dat wel betaald hebt dan krijg je een voucher.