Dit mailtje kreeg ik vanochtend. NEEM HET VOLGENDE VOORAL ZEER SERIEUS ! Stuur deze waarschuwing z.s.m. door aan al je familie, vrienden en contacten ! Wees de komende dagen zeer alert op mailen met bijlage getiteld: 'Postcard From Hallmark', ongeacht van wie je deze ontvangt. Het bevat een virus dat een Postcard Image opent, dat de hele harde (C schijf van je computer aantast. Dit virus kan ontvangen worden van iemand die jouw email adres in zijn / haar contactlijst heeft staan. Daarom is het absoluut noodzakelijk dat je deze mail naar al je contacten stuurt. Het is beter deze mail 25 keer te ontvangen dan het virus te ontvangen en deze te activeren. Als je een mail ontvangt genaamd 'Postcard', ook wanneer dit van een bekende komt, open het niet maar neem direct maatregelen. Dit is het meest schadelijke virus ooit, zo is door CNN bekend gemaakt. Dit virus is door Microsoft gekwalificeerd als het meest vernietigende virus ooit. Het virus is gisteren door McAfee ontdekt en er bestaat momenteel helaas nog geen reparatie mogelijkheid voor. Dit virus vernietigd de nulsector van je harde schijf, het deel waar de meest wezenlijke informatie wordt opgeslagen.
Dat zijn verzonnen mailtjes die mensen/bedrijven naar andere mensen sturen om zoveel mogelijk mail adressen te krijgen voor bijv spam/reclame. Doordat heel veel mensen ze blijven doorsturen, komen die mailtjes vanzelf weer bij de mensen uit, inclusief een paar honderd mail adressen. Ik heb even snel een stukje van Wikipedia gestolen.
Al die mailtjes over stuur zo snel mogelijk door naar iedereen die je kent blablabal... is eigenlijk altijd een hoax. Niks mee doen, gewoon lekker weggooien.
Mja idd en word er n beetje simpel van aangezien ik n schoonmoeder heb die dat dus allemaal door stuurt...x2 (eentje naar mij en eentje naar mn man) En iedere keer zeg ik weer doe dat nou niet mams! Achja ze denkt er goed aan te doen en telkens zegt ze weer "ja ik weet het maar deze..blablabla" Ze gelooft er dus heilig in dat dit wel echt is. Zo krijg ik er dus soms 5 per week. En laatst stuurde mn eigen moeder (die anders nooit mailt laat staan mij aangezien ik als enige op dr msn zit... vind het dus eigenlijk best knap dat ze t uitgevogelt heeft hoe dat doorsturen werkt) dus deze...had echt zoiets van "oh nee heh niet zij ook al!
Ik word er ook zo flauw van, zowel MSN als Hyves. Laatst 1 weekje niet op Hyves geweest. 78! mailtjes van dat soort onzin, er zijn ook gewoon veelplegers. Ze komen gewoon iedere keer van dezelfde mensen. Vooral de mail van Microsoft en AOL die zgn geld weggeven, die zie ik echt gemiddeld 3x per week voorbij komen. Vind het ook zo grappig dat mensen het echt geloven van dat geld, (oudere mensen en kleine kinderen daar gelaten.)
Dat denken veel mensen, maar als jij het gaat doorsturen, bevestig je eigenlijk dat je mailadres echt is en dat kunnen ze dan weer gebruiken om allerlei andere spam naartoe te sturen.
Meiden helaas is dit mailtje wel echt! bij mijn man op het werk is hierdoor een computer in de sope gedraaid er is hun nu ook uitdrukkelijk verteld zodra ze dit mailtje krijgen het niet meer te openen. oke mee eens sommige van deze mails zijn niet echt maar deze dus wel!
Ik heb ergens gelezen dat de mailtjes een hoax zijn, dus niet versturen, maar het virus bestaat dus echt. Maar in deze tijden lijkt het me raar dat mensen nog steeds alles openen wat ze binnenkrijgen.
Voor iedereen. http://www.virusalert.nl/?show=hoaxes Kijk onder september 2008, et voila. HOAX. Virus alert is een site voor dit soort mailtjes. Kun je lezen of het echt is of niet.