Ongepland zwanger en onzeker

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Hilary88, 15 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hilary88

Hilary88 Niet meer actief

#1 Hilary88, 15 okt 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 okt 2017
    Goedemorgen,

Vorige week zondag hadden wij ineens een positieve zwangerschaps test in handen. We zijn super blij verrast! Omdat we het termijn niet wisten zei de verloskundige gerekend vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie zou het kunnen dat je al 7 weken bent. Dus we mochten maandag avond al voor een echo. Ze hebben gekeken en gaven aan dag het vruchtje niet groter is dan 5 weken en 1 dag. Echt een beetje teleurstellend. Ze zei ook of je bent minder ver, of het is gestopt met groeien. Toen werd ik echt onzeker. Mijn cyclus is nooit helemaal regelmatig, het varieert van 26 dagen tot 33 dagen. Ik weet niet wanneer m'n eisprong was, alleen dat 25-08 de eerste dag van m'n laatste menstruatie was. Zou het echt kunnen dat ik pas 5 weken ben? (Inmiddels dan 6) lijkt me zo onwaarschijnlijk. Heb aanstaande vrijdag weer een afspraak maar ben wel erg onzeker of alles wel goed gaat.

Bijgevoegd foto van m'n testen. Bovenste test is van vandaag en die daaronder van vorige week. CB geeft 2-3 aan, wat ook wel een beetje weinig is toch? Wat vinden jullie?

Groetjes Hilary

Bijgevoegde bestanden:

2. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Ik denk dat nu alles nog nog mogelijk is omdat je niet weet wanneer je eisprong was.

Als je een late eisprong hebt gehad icm met een late innesteling dan kan je zo een week minder lang zwanger zijn.
    Daarnaast is bij een vruchtje van die termijn 1mm ernaast meten al een paar dagen verschil.

Een cb digitaal is een indicatie. Zou me daar ook niet aan vasthouden.
    Je kv testen kunnen in ieder geval niet donkerder!

Hopelijk heb je een mooi gegroeid vruchtje bij de volgende echo!

In ieder geval gefeliciteerd :)

Hilary88 vindt dit leuk.
  3. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.067
    17.022
    113
    Eens met hierboven.

Je kunt vrij weinig met uitgaan van de eerste dag van je menstruatie. Werkt alleen goed als je een prachtige cyclus van 28 met een prachtige LF van 14 dagen hebt en dat hebben niet veel vrouwen ;)

Gezien je geen flauw idee hebt van je eisprong, lijkt het mij aannemelijk dat je (gezien je wat langere cyclussen) inderdaad gewoon minder ver bent. Hopelijk vrijdag bij de echo goed nieuws :)

Hilary88 vindt dit leuk.
  4. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Mijn cyclus is meestal rond de 33 tot 35 dagen. Bij beide zwangerschappen gingen ze uit van de eerste dag van de laatste menstruatie, waarop ik altijd zei ben denk ik een week minder ver. En dit klopte ook altijd dus misschien heb je een late ei gehad.

Hilary88 vindt dit leuk.
  5. megamutsje

megamutsje Bekend lid

14 feb 2017
    521
    166
    43
    Vrouw
    Ik hoop dat je gewoon een later eitje heb gehad en innesteling.
    Want je testen zien er prachtig uit.
    Zijn ook niet terug gelopen.
    Ben heel benieuwd

Hilary88 vindt dit leuk.
  6. Leo78

Leo78 Bekend lid

10 feb 2012
    910
    394
    63
    Je testen zijn wel donker. Mag ik vragen waarom je eigenlijk pas zo laat hebt getest, want je zou allang ongesteld moeten zijn geworden. Ging er rond 25 september geen belletje rinkelen?

7. Hilary88

Hilary88 Niet meer actief

Bedankt voor jullie reacties meiden. Hopelijk inderdaad goed nieuws vrijdag, een mooi gegroeid kindje.

@Leo78 Natuurlijk mag je dat vragen. Wij gingen 18 september op vakantie. Omdat ik niet ongesteld wilde worden heb ik aan de HA gevraagd of er iets is waarmee ik m’n menstruatie kan uitstellen. Hij gaf mij een Primolut kuur. Hiermee is m’n menstruatie uitgesteld, maar toen ik hiermee stopte kwam mijn menstruatie niet. Toen ben ik gaan testen.

8. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    Als je uitgaat van 25 aug en een cyclus van 35 dagen dan ben je nu Ca 6+2. En ICT een klein meetfoutje zou je op 5 weken uit kunnen komen.
    Ga je uit van cyclus 26 dagen dan ben je een week verder. Vrijdag de echo afwachten is het enige wat je nu kunt doen. Ik duim voor je

Hilary88 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina