Wat vergeet je dat snel...

Discussie in 'De bevalling' gestart door Jebb, 26 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jebb

Jebb Niet meer actief

Jeetje..
    Ik las net het topic over hoe een thuisbevalling gaat.
    Grappig om te lezen, naar mijn idee totaal anders dan het ziekenhuis. En toen besefte ik ook dat ik hele delen vergeten ben.

Ik ben (snel) bevallen. 6 uur gebroken vliezen, half 8 in ziekenhuis, half 10 bevallen. En daarna... was ik echt verrot. Weet dat ik erg trek had en dat dat lang duurde! En dat ik niet kon douchen, omdat ik veel bloed verloren had. Iedere poging ging ik bijna gestrekt. Denk dat ze me uiteindelijk met washand gewassen hebben (geen idee dus meer...)
    Ben nu dus ook wel benieuwd naar mn tweede bevalling l. Want las verhalen dat men binnen een uur gedoucht en wel weer (thuis) in bed lagen. Dat geeft wel een positieve oppepper denk ik, na zo'n bevalling.

Raar dat je al die (bijzondere) momenten niet allemaal meer voor je kan halen..

2. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Ik heb relatief snel na m'n bevalling een verslag geschreven voor mezelf en deze gecheckt met man. Is maar goed ook, want als ik het nu lees herken ik enkel vlagen. Werd mij toen aangeraden door de gynaecoloog wegens een heftige bevalling, ter verwerking.

Ze zeggen dat het iets is uit je survival-instinct, dat je de pijn enzo vergeet.

3. Brie

Brie Actief lid

22 apr 2016
    136
    0
    0
    Ik ben praktisch mijn hele bevalling vergeten.
    Ik herinner me echt maar kleine deeltjes terwijl de bevalling zeer heftig was en 26u heeft geduurd vanaf het moment in het zh.
    De papa herinnert het zich wel nog en heeft daardoor nu heel erg schrik voor de aankomende bevalling omdat hij het er best wel moeilijk mee had dat ik zo heb afgezien.
    Terwijl ik zoiets heb van: laat maar komen, want ik herinner me alleen het zalige moment dat ze mijn zoontje op mijn borst kwamen leggen.

Toch grappig hoe de natuur zo een survival-instinct heeft ingebouwd bij de vrouwen 😜

4. jongemama1993

jongemama1993 Fanatiek lid

5 mrt 2014
    1.187
    3
    38
    Van mijn eerste bevalling ben ik bijna alles vergeten, op het moment van de volledige ontsluiting en de geboorte na.
    De tweede bevalling staat op mijn netvlies gebrand!
    En de derde bevalling wil ik simpelweg niet vergeten haha, dat was echt een droombevalling.

5. Pasta

Pasta Fanatiek lid

12 feb 2010
    1.015
    16
    38
    Noord Holland
    Ik denk dat ik alles nog weet van de ziekenhuisbevalling.
    Ik zeg denk want heb t niet opgeschreven.
    Om drie uur bevallen en om half zeven zaten we weer thuis op de bank.
    Dat hing heel voorspoedig.
    De bevalling zelf duurde 21 uur.

6. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Ik weet ook niet alles meer van de eerste bevalling. Dit komt deels door pijnbestrijding.
    Maar het moment dat hij geboren werd weet ik nog heel goed. Mijn zoon is om 6 uur geboren en zaten om 11 uur in huis. Zijn vrij lang bezig geweest met hechten. De opa's en oma's waren tegen half 8 pas bij ons in de kamer. Toen nog gegeten. Ik dacht een hele piet te zijn en had zin in eten. Nou twee happen en toen stond het mij al tegen. Douchen vond ik heerlijk naar die tijd. Bevalling tot ontsluiting duurde 6 uurtjes. Hierna hebben ze me 3 uur laten liggen omdat hij niet genoeg was ingedaald.

7. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Helaas weet ik alles nog van de eerste bevalling, toch een beetje een trauma van gehad. Straks nog een keer overdoen en er hopelijk betere herinneringen aan overhouden :)

8. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Mijn bevalling kan ik nog heel goed herinneren ondanks dat ik heel erg in mezelf en in trance was. Wel weet ik niet meer wat er na het douchen is gebeurd. Mijn man zegt dat we toen geslapen hebben. Nou ja dat kan dan kloppen dat ik dat niet weet. Maar verder weet ik alles nog heel goed

9. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    hier ben ik wel wat stukken kwijt van de bevalling.
    maar heb een week na de bevalling mijn bevallingsverhaal geschreven met een klein beetje hulp van man.

Wat ben jij inderdaad snel bevallen! :O
    Hier een 18u durende (thuis)bevalling maar ging wel heerlijk relaxed.
    Had nauwelijks bloed verloren waardoor ik 1,5u na de bevalling fris en fruitig in bed lag en mijn ouders kon ontvangen.
    Had ik echt niet van te voren gedacht/verwacht.

Deel Deze Pagina