niet pedagogishe oplosing voor het huiluurtje....

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Anna1978, 7 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anna1978

Anna1978 Actief lid

7 okt 2007
    419
    0
    0
    Den Haag
    Voor het eten hebben ze echt een zesde zintuig. Mijn viend was laatst gan stappen en kwam thuis om 5 uur met een sateetje wat denk je we hebben het nog niet uitgepakt of ze begon te huilen in haar bed, afijn tidens mijn sateetje maar zitten kolven terwijl mijn vriend met haar op schoot zat te eten.

Ik ga morgen het malibu fimpje proberen, leuk!

2. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Jesse heeft geen huiluurtje gehad, maar ik weet zeker als dat wél zo geweest was, had ik hem ook met plezier voor de tv gezet, als dat hielp.
    Dus niet schuldig over voelen. Je kind voelt zich lachend toch ook veel prettiger dan huilend?

3. MariekeV

MariekeV Fanatiek lid

28 mei 2007
    1.189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    hahahaha.. die is leuk, ik heb hem al in mijn favorieten gezet onder 'Elian' :) :) :) Morgen eens laten zien, hij vindt hem vast tof!

4. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    @ Yake

Ja, zo gaat het idd. En nee ik zit niet lekker te eten. maar waar ik hem ook anders doe (op de arm, wipper,box enz) dan huilt hij OOK. Dus ja dan ben ik idd hard. Maar sowieso laat ik hem soms wel eens huilen (niet krijsen) als ik al aantal uren heb rondgelopen met hem en hij houd niet op, en heeft alles gehad, en is gewoon bekaf. En dat vinden de meeste ook niets dus ja, ieder is dr anders is

5. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Zielig dat 'ie zoveel huilt. Hier was dat ook het geval. Weet je ook waar het aan ligt?

6. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    @ Yake

Nu de laaste 3 weken gaat het beter, krijgt ook meer voeding, die ik er zekerlaaste kwart er in moet persen, maar daarna langer rustig en misschien zij leeftijd?

Hij huile van 13:00 tot 20:00. soms mazzel en was t van 14:00-19:00 , maar slecht te troosten ook op de arm, ja rondlopen maar kan dat niet de hele dag doen enzo. ''

Kinderarts zei misschien reflux, ff aankijken. Hij heeft moielijke start gehad door Bstreptococ infectie (ik ook du) en week op de couv gelegen, ws ook maar 44cm en 2900 gr bij geboorte

Tja dus waar ligt het aan, maar goed snap dat je t zielig vind, maar stond op beaalde momenten op punt helemaal nuts te worden, dus dan liet ik m idd soms huilen. Niet goed misscien,maar anders trok ik t niet.

Hoop dat je me iets meer snapt nu ondanks dat t misschien niet jouw aanpak is

7. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Rot, hoor, voor Kyan, en natuurlijk ook voor jou! Wat hier nog wel eens hielp was gewoon lekker wandelen of in de draagzak. Ook liet ik haar zo veel mogelijk bij me in de kinderwagen of wipstoeltje (met trilfunctie), dan voelde ze zich niet alleen. Maar soms, als het me echt te veel werd, dan liet ik haar 2, 3 minuten alleen en zelf ging ik dan even uitblazen op het balkon. Stel dat ze begon te huilen tijdens het eten dan toch vaak even in het wipstoeltje, dan at ik met de ene hand en met de andere hand schommelde ik het stoeltje. Ook hier werd erg weinig op tijd of samen gegeten. Oh ja, een mobiel boven haar box was een succes.

En op verzoek voeden en niet op vaste tijden was hier veel beter. Je zou maar honger hebben en dan nog uur of langer moeten wachten, daar word je als baby natuurlijk niet vrolijker van!

8. Elly1979

Elly1979 Actief lid

14 jan 2007
    493
    0
    0
    Account Manager
    Ergens in het mooie Fryslan!
    Hallo!

Haha, ik herken het huiluurtje...
    Bij ons deed Tamara het niet tijdens het eten, maar vlak erna.
    Dan was het soms nog een hele ruk tot het badje en de fles...

Maar sinds kort zit madam dan voor Nick jr...
    Daar komt Dora , Go Diego Go, Wonderteam etc op en ze vindt het prachtig!
    Ze zit echt mee te kirren met de liedjes en haar beentjes gaan maar op en neer.
    Waar ik zelf heel erg om moet lachen is haar gezicht bij Dora...
    Ik weet niet of jullie de serie kennen, maar zodra het liedje van de rugzak of de kaart in beeld komt, doet ze niks anders dan lachen en zwaaien met haar handjes.

Nou, ideaal...
    Zo heeft zij lol en wij ook!
    En het is niet zo dat je kindje de hele dag voor tv zit toch...zie er geen kwaad in hoor.

Liefs Elly.

9. kdvjuffie

kdvjuffie Niet meer actief

Ik zet Zoë overdag ook weleens voor de tv als ik bijvoorbeeld even snel ga douchen of het huishouden moet doen!
    Leg haar meestal hierna wel even onder de baby-gym zodat ze ook leert om zich daaronder te vermaken, en dat doet ze echt met veel plezier!

10. Six

Six Actief lid

22 mei 2006
    449
    1
    0
    Gelderland
    Hier hebben we geen tv gekeken tot zijn eerste verjaardag. Soms moeilijk vol te houden maar het is gelukt.

Als het jou zo goed bevalt en je er zelf geen probleem mee hebt zou ik het zeker zo laten.

Groetjes Six

11. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Ik zou het lekker doen hoor. een goede maaltijd kunnen eten zodat je er weer helemaal tegen aan kan is heel wat waard.
    Wilde roos dat maar haha dat zou heel wat schelen.

12. marissie

marissie Actief lid

14 jun 2007
    348
    1
    0
    Mike zit af en toe lekker in zijn wippertje naar babytv te kijken, hij vind het helemaal geweldig! Niet te vaak hoor, maar af en toe wil hij ff helemaal niets en zo kan ik ook rustig naar het toilet ofzo. Zolang het af en toe is voel ik me niet schuldig hoor.

13. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Mijn dochter begint helemaal te stralen als ze het zonne-baby'tje ziet van Teletubbies.

14. wendyp

wendyp Niet meer actief

Hier ook hoor. Sasha kwam ook standaard onder het eten. Kwam er gewoon zelf niet meer aan toe. (wel lekker voor de kilootjes hihi)

Nu als wij gaan eten, tv aan, papa en mama according to jim kijken en Sasha lekker stil. Nu heeft ze nooit een huiluurtje gehad, maar gewoon telkens op schoot en jengelen.

Topoplossing toch?

15. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    we hadden de maxicosi op tafel en dan beetje een en weer wiebelen tussen de happen door.... dan was meneer stil en tevreden

16. Karinnetje82

Karinnetje82 Bekend lid

9 jan 2008
    537
    0
    0
    Ik heb het idee dat Ryan de enige is waarbij niks helpt, voor de tv is even leuk maar is het al weer snel zat. In de box probeer ik niet eens meer, in de wipstoel bij me in de buurt zetten zodat hij ons zag heeft een paar dagen geholpen. Ik heb ook een draagzak geprobeerd maar dat vind hij ook niks.

Ik zie elke dag weer op tegen deze uurtjes en ik hoop echt dat het snel minder wordt. Ik zei het gister nog tegen mij vriend hoe zal het zijn als hij dit op een dag niet meer heeft.

Kortom; als voor de tv zetten helpt dan vind ik dat je dat gewoon kan doen.

17. Haha, onze dochter is net 1 jaar geworden en als ik de teletubbies aanzet voor haar, roept ze keihard: Tètè!
    Dus ook hier gaat ze wel eens voor de televisie, alhoewel ze nu niet meer in haar wippertje wil, ze kruipt er zelf in en uit, dus vastmaken heeft geen zin meer, dat levert alleen een boos kind op, wat gewoon wil spelen.
    Toen ze kleiner was zette ik haar tijdens etenstijd wel vaak even voor de Teletubbies.(toch nog min of meer verantwoord)
    Je hebt trouwens ook Baby Einstein dvd-tjes.
    Dit zijn simpele filmpjes met klassieke achtergrond muziek, zoals Mozart en Bach. Heel erg verantwoord dus ;)
    En ze zijn weer even afgeleid hé!
    Je moet soms gewoon wat uit je trukendoos halen om het jezelf even iets makkelijker te maken.

Deel Deze Pagina