Mama, mama, mama... zucht.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Roze78, 10 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roze78

Roze78 Actief lid

5 jul 2006
    352
    0
    0
    Het is wel heel schattig hoor, dat ze zo aan me hangt, maar het loopt echt de spuigaten uit nu...
    Ik kan geen stap verzetten zonder dat ze achter me aan kruipt, handen in de lucht houdt en opgepakt wil worden. Maar dan ook echt elke minuut van de dag. Ik kan niet even naar de keuken lopen of ze begint te krijsen. Ze kan echt geen tel alleen zijn. Als ik het negeer gaat ze er zo vreselijk in door, ze stopt echt niet totdat ik haar oppak. Maar dat wil ik ook niet steeds doen, ze moet het toch leren. Bovendien moet ik gewoon af en toe echt even wat doen: flesje maken, eten maken, vaatwasser inruimen. Maar dat gaat gewoon echt niet zonder krijs- en woede aanvallen. Gek word ik ervan...

Van papa moet ze ook al niks meer hebben. Hij kan echt niks goed doen bij haar. Zodra ik haar aan hem wil geven klampt ze zich aan me vast en zet een keel op. Het houdt pas op als ik haar weer overneem. Dat kan wel een half uur duren.

Is dit een fase? En zo ja, hoe lang duurt dit???? Ik ben echt radeloos...

2. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Hoe oud is je dochtertje?
    Zeer waarschijnlijk is het gewoon een fase hoor. Dit hoor je heel vaak nl. Wij hebben het nog niet meegemaakt (uiteraard af en toe als hij zat is met spelen en bijna rijp is voor zijn bedje dan begint hij aanhankelijk te worden), maar ben er op voorbereid dat het nog kan komen.
    Lukt afleiden met leuk speelgoed niet?

3. aukie

aukie Actief lid

6 apr 2008
    343
    0
    0
    Nathan is een jaar en heeft vorige maand ook zo'n fase gehad. Knettergek werd ik er van, het heeft ongeveer een maand geduurd, maar het gaat dus wel over :)

4. Roze78

Roze78 Actief lid

5 jul 2006
    352
    0
    0
    Ze is nu 14 maanden en het duurt nu al een maand of twee, drie... Dus ik begin aardig te geloven dat het geen fase meer is... :( Afleiden met speelgoed gaat even, zolang ik er maar op m'n kont naast blijf zitten. Maar zodra ik dan opsta heeft ze dat door en begint het feest weer van voren af aan.

5. Roze78

Roze78 Actief lid

5 jul 2006
    352
    0
    0
    Wat gek trouwens, als ik een bericht plaats zit er geen banner bij, en als ik antwoord wel... ???

6. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    hoi,

ik herken dit hoor, bij ons is dit ook zo, ik stofzuig met haar op de arm, maak haar fles met haar op de arm, ha ha ha, het gaat ook weer voorbij hoor, als ik voor het aanrecht sta ben ik niet veilig, ze komt er direct aan met de armen in de lucht mamma mamma :D
    Ik probeer haar ook vaak niet op te pakken maar met haar aan de hand naar haar speelkleed te lopen even met haar te spelen en dan toch mijn huishoudelijke werk weer op te pakken, meestal werkt dit even.
    Ook probeer ik haar in het huishoudelijke werk te betrekken, wasmachine leeghalen, droger leegtrekken ha ha ha!
    Het gaat vast weer over!

jette

7. toet

toet Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.802
    0
    0
    Ik weet dat ook nog wel van Sophie echt gek werd ik ervan....maar het gaat over!
    Alleen...krijg je dan weer wat anders voor terug :)

8. onze jongste dochter heeft het ook geprobeerd
    Maar ik heb het geprobeerd om te negeren
    En het duurde niet zo heel lang voordat ze in de gaten had, dat mama dr toch niet oppakte.

9. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Hoi!
    Ik herken het. Vermoeiend is het he? ;) Ik word er af en toe knettergek van.
    Ik kan mijn kont niet keren of ze begint te krijsen en ze kan ook absoluut niet even alleen spelen, nog geen 2 minuten. Ik heb info op internet opgezocht over claimgedrag bij kinderen en ik ben nu iets aan het proberen om haar alleen te leren spelen. Dat betekent 5 minuten volle aandacht geven en daarna 5 minuten alleen spelen. Komt je kindje direct naar je toe, je kindje oppakken en weer bij het speelgoed zetten en even 'op gang helpen' met spelen en rustig en duidelijk zeggen dat hij/zij nu even alleen moet spelen omdat mama even moet eten/stofzuigen/lezen.. weet ik veel ;)
    Zo gauw hij/zij even alleen speelt complimenteren/belonen.
    Ben er pas net mee begonnen dus ik heb geen idee of het helpt haha!

Mijn dochter is trouwens net zo oud, ze is 6 weken te vroeg geboren en die trek ik er altijd af als het op sprongetjes enzo aankomt. Moet ook zeggen dat zij dit ook al heel lang doet hoor, ook al een paar maanden met even een paar dagen ertussen dat het weer beter gaat.
    Het lijkt wel alsof ze in een grote sprong leeft.
    Ze gaat 2 dagen naar het kdv, daar heeft ze het prima naar haar zin en leert een hoop.
    Gaat jouw kleintje ook naar een kdv/oppas?

Deel Deze Pagina