Aantal voedingen voor een kindje van 12 weken

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door sabineliam, 10 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sabineliam

sabineliam Nieuw lid

10 nov 2008
    3
    0
    0
    Hallo allemaal,
    Ik heb een zoontje van 12 weken die vanaf het begin beetje moeite heeft met drinken. Hij had de verkeerde drinktechniek met zijn tong dus aan de borst ging erg moeizaam. Zijn tongriempje was te kort dus daar is hij aan geholpen na 1 week.
    Hij kreeg de eerste 8 weken gekolfde borstvoeding. Daarna zijn we overgestapt op een combinatie van borstvoeding en flesvoeding.

Hij heeft 5 weken heel erg last gehad van spruw. Waardoor er geen ritme was in drinken of slapen. Zelfs poepen en plassen deed pijn.

Nu staat op de pak van de flesvoeding dat hij qua gewicht (ongeveer 5,5 kilo) 5 flessen van 200 cc voeding mag hebben. Liam krijgt per fles niet meer op dan ongeveer 100-120 cc voeding. Hij drinkt om de 3 uur.

Hij krijgt op een dag dus net iets te weinig binnen maar hij groeit verder heel goed.
    Hoe kan ik hier verandering in brengen? Ik kan er niet meer instopen dan dat hij drinkt.

Kan ik iets veranderen aan zijn drinkritme waardoor het misschien veranderd?

Ik ben zeer benieuwd naar jullie antwoord.

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    overleg even op het consultatiebureau. Als hij een goede lijn laat zien in groei en gewicht lijkt het mij niet zo heel erg. maar overleg het even daar.

succes,
    heidi margit

Deel Deze Pagina