Samenvoegen melk en hygiëne kolf

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Chantico, 9 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chantico

Chantico Niet meer actief

Hallo lactatiekundigen,

als je afgekolfde melk bij elkaar wilt gieten, weet ik dat je het eerst op dezelfde temperatuur moet krijgen omdat het anders kan gaan schiften. Dus alles eerst in de koelkast en dan pas bij elkaar.

Nu zit ik met een aantal potjes ingevroren melk in de vriezer die niet voldoende zijn voor een volledige voeding. Kan ik die ingevroren melk aanvullen met melk uit de koelkast, zodat het hele maaltijden worden? Dan gooi ik koude melk op ingevroren melk en daarna in de vriezer, dat kan toch niet gaan schiften ofzo?

Nog een vraagje: ik wil straks gaan kolven als ik weer moet werken. Ik moet dan ongeveer drie keer op een dag kolven. Hoe doe je dat dan met het schoonhouden van je kolf? Nu gaat ie na elk gebruik de magnetronsterilisator in, maar dat kan daar niet. Kan ik m dan in een zakje in de koelkast bewaren bijvoorbeeld, en voor de tweede en derde keer kolven ook weer gebruiken?

Alvast dank!
    Chantico

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

optimaal is het niet om warme melk bij bevroren melk te gooien en dan opnieuw in de vriezer te zetten. je kunt dan beter de halve hoeveelheden uitvriezen als je het nodig hebt en dan bij elkaar voegen tot een voeding. En de nieuwe voeding die je kolft sparen tot je een voeding hebt.
    Op zich is in porties invriezen wel handig, zo kun je een beetje extra pakken als dat nodig is.

na het kolven op het werk maak je de kolf huishoudelijk schoon, dus even afwassen onder de kraan, drogen en in een doos of zak ofzo bewaren tot je hem weer gebruikt.

succes ermee!
    heidi margit

Deel Deze Pagina