Hallo, Na de bevalling van mijn dochter heb ik 24 uur kraamhulp gehad. Dit was toen eigenlijk al teveel. Ik herstelde super en deed het huishouden gewoon zelf. Ook de kleine deed het super. Nu had ik mij dus voorgenomen om dit keer weer 24 uur kraamhulp te nemen. Echter bedenk ik mij ineens dat ik dan ook nog een kleine meid van 21 maanden rond heb lopen. Wellicht gaat het herstellen van de volgende bevalling wel niet zo soepel als bij de 1e.. Red ik het dan wel met mijn dochter erbij? Mijn partner zou niet een hele week thuis kunnen zijn. Ook werkt mijn moeder gewoon dus die kan ook niet bij mij zijn. Wat zou u in zo'n situatie adviseren? En wat is het standaard aantal uren voor kraamhulp? (Als ik dus volledige kraamhulp wil, zonder extra's van de zorgverzekering want ik ben niet aanvullend verzekerd).
Hoi hoi, Je kunt kiezen voor 24 uurs kraamzorg of 45 uur kraamzorg, als je borstvoeding geeft worden er dat 49. Als je man niet thuis is, en je geen mantelzorg hebt, is het denk ik wijs om 45/49 uur kraamzorg te nemen. Meestal is de kraamverzorgende er de eerste dagen langer, en de laatste dagen steeds minder. Het is per kraambureau verschillend hoe de uren worden ingedeeld. Dat zou je dan even moeten navragen bij de intake. Het kan zo zijn dat als je 24 uur aangevraagd hebt, niet meer kunt veranderen als het nodig mocht zijn. Ook dat moet je even navragen. En inderdaad, het kan heel anders lopen nu, dus ik zou volledige zorg aanvragen. (45 uur) Je moet een eigen bijdrage van 3,90 per uur betalen. Als je niet aanvullend verzekerd bent, krijg je daarvan niets terug van de verzekering. Groetjes Adrienne
Hartstikke bedankt. De eigen bijdrage komen inderdaad voor mijn rekening. Daarvan was ik op de hoogte. Nogmaals, bedankt!