niet poepen

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door makey, 8 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    Door allerlei problemen die de kleine meid heeft is t sosm zo moeilijk om te weten wat nu normaal is .

Ze heeft zo nu al ruim 2 dagen niet geppoept terwijl ze anders iedere dag meerdere keren poepte ze lijkt hier last van te hebben (denk ik maar kan ook zijn dat ze koemelkallergie heeft en daardoor zo huilt na t eten en winden laat mn 2 andere zoons hebben ook KMA)

Ik geef volledige BV.

Ze heeft onder meer verborge reflux waar z e nu 3 dagen medicijnen voor krijgt zantac en motillium "lijkt"wel aan te slaan. maar toch nog die krijs buiene vooral na de laatste voeding dan is t krijsen en neit slapen.

Ik loop nu ook bij een osteopaat die gaf aan de ze door dr hele lijfje gespannen is en moeite heeft met ontspannen(dit merk ik ook wel) eb dta z edaardoor ook slecht en onrustig slaapt.

Ik weet nu niet of ze dus nog erg huilt en klachten heeft omdat de medicijnen voor reflux nog aan moeten slaan of dat ze toch ook KMA heeft of dat ze dus last van dr buikje heeft modat ze nog niet gepoept heeft.

En dan t volgende dilemma ik wil volledige BV blijven geven maart ik zie t niet zitten om zelf KMvrij te gaan eten.

moeilijk moeilijk

2. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik kan je niet echt helpen, behalve dan dat ze met BV niet ieder dag ontlasting hoeven te hebben. Dus dat is wel normaal. De pijn kan ook van darmkrampjes komen, dat was hier iig wel het geval. Maar voor de medicijnen of KMA zul je beter even de huisarts ofzo kunnen bellen denk ik.

3. Danjay

Danjay Fanatiek lid

3 dec 2009
    1.407
    1
    0
    smurfenland
    Madou heeft al 4 dagen niet gepoept met bv is dat heel normaal kan zelfs 9 dagen duren!

4. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Het niet poepen is niet erg. Maar de rest zou wel op KMA kunnen wijzen.
    Mag ik vragen waarom je het dieet niet ziet zitten? Heb je er ervaring mee met je andere kindjes?
    Hier 10 maanden volledig op dieet gehad (ook sojavrij) en nu langzaam sinds januari de melkproducten aan het opbouwen.
    Maar ik vond dat je er na een maandje wel aan went en het goed te doen is.

5. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    Ze heeft inmiddels een beetje gepoept ,ze heeft gister de hele middag gebrult zo zielig.

Ik ben al blij als ik de bv gewoon al vol kan houden er lopen nog 2 kleintjes rond van bijna 2 en 4 dus dat kmvrij is dan helemaal belastend.
    Ze is snachts 9 van de 10 keer erg onrustig en slaapt pas halverwege de nacht en dna nog in bed bij ons dus erg lekker slapen kan dan evengoed niet die paar uurtjes die er dan zijn dan zij wel slaapt.
    Overdag slaapt ze maar 2.5 uur en verder niet

ook dan ook nog eens kmvrij ,ik weet wat zon dieet inhoud ivm met mn andere zoon die heeft ook op dit dieet gezeten.

6. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Maar misschien dat ze met een kmvrij dieet juist beter slaapt. Hier had ik na 2 dagen een rustig en tevreden kindje en vond dat veel waard.
    Ben je bij je zoontje op dieet geweest of bedoel je alleen het dieet wat voor hem gold?

7. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Qua ontlasting kan het bij volledige borstvoeding helemaal geen kwaad dat je dochtertje een paar dagen niet poept. Marjolein poept hier nog niet 1x in de week gemiddeld. Ik merk wel aan haar als ze moet poepen, maar echt last heeft ze er gelukkig niet van. En dat ik nu die heerlijk gele spuitluiers mis...
    Maar goed. Hoe het bij jou dochtertje zit met die mogelijke KMA en reflux klachten, daar durf ik geen uitspraak over te doen. Moedermelk is in ieder geval licht verteerbaar en bevat alles wat ze nodig hebben. Maar daar vertel ik je waarschijnlijk ook niets nieuws mee. En ik zie net dat je dochtertje een dikke maand oud is, dus haar darmpjes zijn ook nog volop in ontwikkeling.
    Heel veel succes en beterschap! Hopelijk zijn het "gewoon" darmkrampjes en groeit ze er over een aantal weken overheen.

Ff off-topic: Krijg je trouwens rare reacties dat je borstvoeding geeft? Hier staan ze er zo van te kijken dat ik weer gewoon borstvoeding geef, terwijl er twee kleintjes rondlopen...

8. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    nelly,niet echt rare wel vinden ze het knap met nog 2 rondlopen.
    ik doe t ook zolang het alleaal voegt in de thuissituatie nu is t een beetje dubbel ws heeft ze kma als dat dus echt zo is dan ga ik ws over opfv want zelf kmvrij zie ik niet zitten met zon druk gezin en dan overal op letten. en ik weet wat kmvrij inhoud want mn 2 andere kids hebben t ook maar kunnen gelukkig weer redelijk km verdragen

9. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Dus het kan wel dat wanneer je bv geeft je kind KMA heeft...?? Onze kleine kreunt heel erg, nu wel wat minder maar toch. Ik heb toendertijd de ha gebeld en assistent moest lachen toen ik vroeg of het KMA kon zijn terwijl ik bv gaf. Dat was volgens haar echt niet mogelijk...!
    Dinsdag moet ik naar het CB daar dan nog maar is vragen!

EN zoals al gezegd van het poepen. 1 poepbroek in de week is al goed...Maar als ze er echt last van heeft. Heb je al iets als infacol of cinababy geprobeert?

10. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    Dat kan inderdad zeker hoor dat ze ondanks bv kma ontwikkelen,
    bv verkleint de kans op het ontwikkelen ervan maar hier hebben haar broers het allebei en wj zelf hebben het vroeger ook gehad.
    dus een hele grote kans dat zij het ook heeft

11. fafje

fafje Niet meer actief

bij mijn zoontje hielpen die medicijnen heel goed...totdat hij ineens na 4 mnd veeel buikkrmapen kreeg en heeel lang niet poepte...

bleek achteraf door de motilium, hij was er namelijk ondertussen overheen gegroeid...hij kreeg toen 3x 2ml per dag...ben per direct gestopt en toen was alles weer normaal..
    zantac heb ik nog eventjes gebruikt

12. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    ze poept gelukkig wel inmiddels maar nu maar eens i de 3 dagen ongeveer en de zantac lijkt voor een groot deel te helpen heb het idee dat het nog niewt genoeg is die zantac maar meot maandag weer naar de arts dus dan leg ik het gewoon voor

ik kreeg ook een vermoeden dat het aan de motillium ligt maar ze poept geen droge keutels dus ik ga gewoon door met de motillium

13. fafje

fafje Niet meer actief

hier was het ook geen droge ontlasting hoor, heb tot 3x zo'n tube laxeer moeten gebruiken,
    denk dat die darmen van streek waren, aangezien die zo hard werken ( door die motilium) maar was eigenlijk niet meer nodig...
    Maar goed je merkt snel genoeg of dat het is...ik werd afgewimpeld met "de normale darmkrampen"....heel zielig...maargoed toen hij ngo ehct reflux had, werkte het echt heel goed!

14. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    gister bij de osteophaat-kinesioloog geweest en heeft ook allergie testen gedaan en daar kwam Thee uit en koemelk-lactose(lactose en koemelk is in deze test niet teonderscheiden) dus dat ga ik maandag ook benoermen bij de dokter dat ik een eleminatie test wil doen voor koemelk-lactose.

Ik vermoede het al maar nu is t al voor een groot deel bevestigd (via deze man ben ik er ook in eerste instantie achtergekomen dat de middelsteo ok kma had)

15. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ook bij gezonde bv-kindjes is 1x per week poepen of 7x p dag heel normaal.

Mijn zoontje had extreme darmkrampen (nog steeds erg gevoelige darmen + ei-allergie) en verborgen reflux. De medicatie kan ook voor (tijdelijke) verstopping zorgen.

Koemelk elimineren is toch niet zo moeilijk? Er zijn hier wel meiden op het forum die dat langere tijd volgehouden hebben. Die drinken dan sojamelk en nemen geen kaas en chocola, nou, daar valt wel mee te leven toch?

Als het met je baby beter gaat als jij koemelk laat staan, dan weet je nog niet of het aan de eiwitten of de lactose ligt. Volgens onze ka komt een lactose-intolerantie bij zuigelingen slechts sporadisch voor. Dat komt omdat zuigelingen melk nodig hebben en daardoor het enzym lactase aanmaken. Een van de symptomen van een lactose-intolerantie is dat je baby niet goed groeit.

16. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    Het zal ook wel `gewoon`kma zijn want dat hebben haar broers en wij hadden het vroeger ook (al kan ik ook niet zo goed tegen geen in bijv pannekoeken of de lasagna krijg er diarree van ik eet het wel maar dat resulteerd daar in)

km vrij eten is dus op alle verpakkingen kijken want het zit werkelijk waar overal in ook boter etc en sja melk lust ik absoluut niet.

ik ga het met de arts overleggen hoe we gaan elemineren.
    mn andere zoontje zat op de nutramigen

Deel Deze Pagina