Ons zoontje is net 2 en nog laaang niet zindelijk dus we zitten nog wel ff aan de luiers. Nou is hij wel aan een stel nieuwe rompers toe aangezien hij al heel lang in dezelfde maat zit en sommige ook niet echt schoon meer willen. Nou dacht ik misschien is gewoon ondergoed ook wel handig om nu aan te schaffen, dus gewoon hemd en boxer ofzo. Dan hoef je ook alleen de boxer te vervangen mochten we weer eens een 'groot ongeluk' hebben. Maar hoe handig is het icm luiers? Wie heeft ervaring hiermee? En welke maat moet ik dan nemen! Hij draagt nu normaal 86/92. Onze dochter heeft rompers gedragen tot ze zindelijk was, met ongeveer 2,5 was dat. Zoontje heeft er echter nog weinig benul van. Af en toe wil hij wel op het potje zitten omdat wij dat graag willen, maar plassen ho maar en hij geeft ook nog niks aan dus dat gaat nog wel even duren.
Zelf zou ik de winter nog even afwachten. Een romper is lekker warm aan de rug. Mijn ervaring met hemdjes was, dat die toch vaak uit de broekjes gaan, waardoor ze met een blote rug rondlopen.
Luier en gewoon ondergoed gaat prima. Hemd kruipt wel wat omhoog af en toe, maar heb niet het idee dat zoontje dit vervelend vindt.
Dit! Van de zomer hadden we wel hemden en boxers (vaak alleen boxer aan), maar de komende maanden toch weer een romper.
Mijn zoontje was tot voor kort plaszindelijk, maar niet poepzindelijk. Omdat hij bijna altijd op het KDV poepte, droeg hij naar het KDV een luierbroekje met hemd. En thuis gewoon een onderbroek met hemd. Ik deed de boxer dan niet meer over de luier heen, maar zag gewoon de luier/het luierbroekje als onderbroek. Het paste er namelijk niet goed overheen. Wil je echt een onderbroek over een luier doen, dan moet je een maat groter kopen (maar dan is het dus zonder weer te groot). Ik heb zelf altijd het geven van gewoon ondergoed gekoppeld aan het zindelijk worden. Zo van: "Je bent nu groot, kijk eens wat een mooie onderbroek! Nu hoef je geen luier meer aan!" Dus eigenlijk "verkoop" je het zindelijk worden nog meer als iets leuks. Ik zou gewoon nog rompers kopen als je denkt dat hij die nog een half jaar nodig heeft. Ook vanwege het lekkere warme in de winter. Kun je de komende zomer aan de slag met de zindelijkheid.
Bedankt voor jullie reacties! Denk dat het inderdaad voor komende winter nog even handiger is bij rompers te blijven. Zal de boel even goed uitzoeken en kijken wat ik bij moet kopen. Ik vind het evt mouwtje aan de romper toch ook wel praktisch in de winter bedenk ik nu.. Meestal draagt hij nl een romper met longsleeve of een trui. Ben niet zo van de shirts met vest erover.
Uk is 2.5 en draagt snachts romper en overdag hempje met luier. Hij krijgt pas boxer als hij oefent zonder luier. In de zomer al paar keer gelopen in boxer.
Bij de oudste ben ik overgestapt op boxers en hemden toen hij eigenlijk maat 98/104 zou moeten hebben van rompers. Dat vond ik niet zo mooi meer staan, dus toen hemden en boxers. Boxers maat 92 (kleiner kon ik ze niet vinden, maar eigenlijk waren ze te groot) en hemden maat 104/110. Dan zijn ze lekker lang en stop je ze goed in de boxer. Dochter heeft pas toen ze bijna 3 was onderbroeken en hemden gekregen, toen haar luier uit ging, zij droeg toen nog rompers maat 80/86. De jongste zit nu al in rompers maat 98/104. Maat kleiner past ook net, maar zit zo strak bij de luier, dus koop ik altijd een maat groter. Ik denk dat hij nog een hele tijd in de luiers blijft, omdat hij nog geen 2 is, dus toch maar grote rompers. Als hij maat 98/104 niet meer past zal ik wel op boxers en hemden over gaan.
Onze zoon is voorlopig nog lang niet zindelijk. Draagt kleding maat 92/98. Van boxer maat 92 en hemd 98/104. Gaat prima met een luier en de hemden zijn lang genoeg en blijven redelijk zitten. In de nacht heeft hij nog wel een romper aan, lijkt me zelf wat fijner zitten zonder elastiek om je middel.
Dit idd. Straks in het voorjaar is hij ook wat ouder en ook vast meer geinteresseerd in het potje en dan is een onderbroekje gewoon handiger.
Ik vond het wel goed werken. Nam altijd wel een grotere maat hemd dan ze eigenlijk hadden. Anders zit je snel met te korte hemden en blote ruggetjes. Ik koop nog steeds hemden in een maat groter. En je weet maar nooit, wie weet is hij binnenkort wel zindelijk.
Hier sinds de zomer (in juni 2 geworden) over op ondergoed en het bevalt prima! Broekjes koop ik hier als het mogelijk is maat 92 en hemden een maatje groter, dan vallen ze lekker halverwege de billen en glippen ze niet zo snel uit de broek. Hier in de praktijk bijna nooit een blote rug of hij moet echt heel wild doen. Zoontje is nu trouwens 13,5kg en 95cm. Ik vind het in elk geval veel prettiger werken dan rompers.
Heb vorig jaar zomer met die hitte boxershortjes en hempjes van de van de Hema gehaald,hij was anderhalf toen. Ze passen nog steeds! Wilde vorig jaar winter toch nog rompers doen maar vind dit veel handiger. Met ongelukjes hoef je je peuter niet helemaal uit de kleren te hijsen! Nu alleen nieuwe hempjes gekocht. Wel jammer van de stuk of 10 nieuwe stretch rompers maat 92/98 van de Hema. Voor niks gekocht...