In juni wordt mijn zoontje 5, en dan willen wij hem waarschijnlijk een nieuwe step voor zn verjaardag geven. Het moet een step worden met grote wielen. Ik zit te denken aan zoiets: 16 Inch Step Corvino Mat Grijs 591651 Heeft iemand deze? Of wat zou een andere goede keus zijn? Welke step heeft jouw kindje?
Onze meid heeft een step met grote wielen. Ze heeft hem gekregen toen ze vier werd, ze speelt er nog vaak mee. Ze kan niks met die kleine stepjes: Je komt niet vooruit, het staat wankel, je valt ermee, ze gaan snel stuk. Hier dus een aanrader! Ze heeft hem van opa en oma gekregen, die hem via MP gekocht hebben.
Ja dat lijkt mij dus ook. Dat het allemaal net wat degelijker en steviger is. Maar als je op het schoolplein kijkt, het tegendeel, bijna iedereen heeft een step met die miniwieltjes, dat lijkt mij dus echt niks voor onze zoon. Hij is ook niet zo'n held qua evenwicht, denk dat hij met grote wielen onder hem net iets steviger staat.
@ jippie: hoeveel inch zijn de banden van de step van jouw dochter? Ik zie namelijk dat ze de step die ik op het oog hebben ook in 12inch hebben.
Wij hebben een micro step. Deze heeft voor twee wieltjes waardoor hij heel stabiel is. Je stuurt door je gewicht te verplaatsen. Micro Step Officile Distributeur NL - Steppen & Accessoires
Wij hebben geen step, maar ik vind hem er een stuk leuker, stoerder en solider uit zien dan die andere stepjes. Ik heb met die kleine wieltjes altijd het idee dat wanneer je op een steen knalt die niet helemaal goed ligt, je dan over het stuur heen klapt en gaat tandjes spugen. Ik zou voor zo'n grote-wielen-step gaan.
Coco Ik heb de wielen van de step even voor je opgemeten. De diameter inclusief banden zit op 30 cm, dus dat is ruim 12 inch. Dat is echt groot genoeg. Ze kan er nu nog heel goed mee uit de voeten, onze meid is ongeveer 1.14 m. Banden van 16 inch lijken me aan de grote kant. Maar dan zou je een keer moeten gaan passen.
Ja ik neig zelf ook naar de 12 inch. Ookal heeft die de leeftijsaanduiding 3-5 jaar en wordt hij 5. Zoontje is niet zo heel groot. Stept nu nog op zn Thomas de Trein step met 3 wieltjes die hij al vanaf 2 jaar heeft en dat gaat nu ook nog prima. Denk dat 16inch ineens heel groot is. Passen/proberen in de winkel wil ik eigenlijk niet, want ik wil hem er echt mee verrassen op zn verjaardag.