Regelmatig overgeven

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Ellenore, 14 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ellenore

Ellenore Fanatiek lid

13 mei 2008
    2.035
    0
    0
    Hoi allemaal

Onze zoon van 2 moet voortdurend overgeven. Hij heeft de week voor pasen buikgriep gehad met overgeven en diarree. Vanaf 2e paasdag ging het na 8dgn eindelijk beter, maar nu begint hij weer. Hij houdt niets binnen.

Het is iedere maand wel een keer raak.

Ik vind het de laatste tijd wat zorgwekkend of ben ik nu overbezorgd?
    Geven jullie kleintjes ook vaak over?

Groet Elle

2. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Zou morgen even overleggen met de huisarts, Chloe is ook net weer beter na een volle week buikgriep met spugen en diarree, vanaf 15 januari is ze al 6 keer ziek geweest we hopen dat dit nu het laatste was! Heel veel beterschap!

3. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Elke maand buikgriep lijkt me wel wat veel/vaak.. Ik zou even met de ha overleggen.

4. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Voortdurend overgeven, bedoel je al van voor de buikgriep of vanaf de buikgriep?

Als het al vaak voor kwam, voor de buikgriep, zou ik eens een afspraak maken bij de arts.
    Ons zoontje gaf ook regelmatig over. 1e keer dachten wij dat hij iets verkeerds gegeten had of buikvirus. Nog geen 2 maanden later kreeg hij het weer en wederom dachten we aan buikgriep. Echter gezien het beloop zo raar ging, 1 dag spugen, aantal dagen niks, weer 1 dag spugen, week niks, weer spugen, zijn we langs de arts gegaan. Het was geen buikvirus en we werden door gestuurd naar de KA.
    KA heeft van alles laten onderzoeken: bloedonderzoek, echo van de organen en slikfoto's om te kijken of de doorgang van slokdarm, naar maag en darmen goed verliep.

5. Ellenore

Ellenore Fanatiek lid

13 mei 2008
    2.035
    0
    0
    Het is precies zoals je het beschrijft. Een keer overgeven, aantal dagen "clean" en opeens is het weer bal.
    Wat kwam er uit bij jullie zoon?
    Onze zoon heeft verborgen reflux gehad. Kan dat een verband hebben met elkaar?

6. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Uit de onderzoeken, puur gericht op het spugen, is niks uit gekomen.

Echter is bij hem ook nog sprake van andere symptomen, waar tot nu toe ook nog geen duidelijke oorzaak voor is gevonden. We zijn momenteel voor een SO in Leuven.

Geen idee over de verborgen reflux ermee te maken kan hebben.
    Is er ook niks waar hij allergisch voor kan zijn? Dat kan ook spugen veroorzaken. M was daar al eerder op getest, voordat het spugen begon. Wij wisten waar hij allergisch voor was, dus dat konden wij al direct uit sluiten.

7. Ellenore

Ellenore Fanatiek lid

13 mei 2008
    2.035
    0
    0
    Antje, wat heftig dat jullie nu naar Leuven moeten voor onderzoek. Hopelijk is er gauw duidelijkheid en is je kleine gezond!

Onze ha verdenkt hem nu van terugkomende oorontstekingen. Hij denkt dat het overgeven een reactie op pijn is. O wordt nu in de gaten gehouden, waarschijnlijk moet hij bij de volgende ontsteking buisjes in zijn oor.

8. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Oorontstekingen kunnen ze idd ook van overgeven. Zijn deze ook al vaker vast gesteld dan?
    Hopelijk worden buisjes hem bespaard!

Deel Deze Pagina