Mijn dochter gaat sinds begin januari naar school, ze zegt dat ze het erg leuk vind, maar ik ben er niet zo zeker over. Ze praat bijna niet op school, durft niet naar de wc, houdt het vervolgens op tot ze thuis is en loopt dan leeg. Een hele enkele keer gaat ze wel op school maar dat is echt zelden. Vorige week kwam de juf naar me toe en die vertelde dat ze dacht dat mijn dochter wat doof was. Als ze in de kring zaten en ze riep mijn dochter dan reageerde ze niet, de andere leerlingen moeten haar dan aanstoten om te zeggen dat de juf wat tegen haar zei. Wat moet ik hier nou mee, ik wil haar oortjes even na laten kijken maar thuis lijkt ze alles behalve doof, ze is er gewoon vaak niet 'bij' zeg maar. Ze leeft echt in een eigen wereldje als ze ergens mee bezig is. Wie heeft er tips of adviezen?
Wij dachten ook dat onze dochter het te druk had om naar de juf te luisteren. Niets was minder waar, ze heeft vanmorgen buisjes gekregen want de hoortesten waren heel slecht. Thuis merkten wij er ook niet zoveel van, wij hielden het dan op oostindisch doof ! Ze had last van vocht in d'r oren en nu kan het eruit. Zijn benieuwd of het nu beter gaat. En over dat plassen, mijn zoontje hield het op de peuterspeelzaal ook altijd op. Het was hollen als hij thuis kwam. Hij heeft ook nooit een beloningsvel vol gekregen want hij ging dus nooit toen hij zindelijk leerde worden. Nu op de basisschool is het gelukkig goedgekomen. Probeer er over te praten, misschien durft ze niet omdat ze zelf haar broek niet open kan doen, toilet misschien eng, durft ze het niet aan de juf te vragen, er kan zoveel zijn, misschien iets heel kleins of iets waar wij nooit aan zouden denken. En ga er serieus mee om, al lijkt voor ons heel dom/raar. Heel veel succes ermee ! Laat je weten hoe het met haar oren is ? Groetjes Monique
Monique, Ik dacht zelf ook zoiets, dat ze haar broek niet zelf open kreeg of iets dergelijks, dus doe haar steeds iets makkelijks aan naar school. Ook aan het idee dat ze misschien te bang was heb ik gedacht, toen ze na de 2e keer met een ongelukje uit school kwam heb ik het eens aangekaart bij je juf, of deze niet een paar keer aan haar kon vragen of ze naar de wc moest, dat is een tijdje goeg gegaan tot ze van de week weer met een tasje met natte kleding thuis kwam. Haar oren wil ik vrijdag even na laten kijken, dan kunnen we bij de HA terrecht, ik laat het uiteraard weten.
Laat je door de huisarts verwijzen naar de KNO-arts. Mijn huisarts zag niets aan de oren van mijn dochter en de KNO-arts wist gelijk bij de eerste keer kijken al dat ze buisjes moest. Beter voor niets naar de KNO-arts dan dat de huisarts het bij het verkeerde eind heeft, zoals bij ons. Nog even over dat plassen. Hoe lang is ze al zindelijk ? Gelukkig ging het een poosje goed, dus ze kan het wel. Niet moeilijk doen over dat ene ongelukje, hoor ! Groetjes Monique
Ze is ruim een half jaar dag en nacht zindelijk, overdag al langer. Ik doe niet moeilijk over de ongelukjes, maar zelf zit ze er wel mee, dat merk ik aan haar. Volgende week woensdag kan ik eindelijk terecht bij de HA, mocht deze niets vinden vraag ik een doorverwijzing. Dank je wel voor de tip!