Vraagje over ivf oid in het verleden, spoedje

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Lanalanalana, 4 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lanalanalana

Lanalanalana Fanatiek lid

21 okt 2016
    1.220
    4
    38
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik heb een vraag, zit te googelen, maar kan het niet vinden. Misschien kan iemand mij helpen.

Ik probeer het hier even zo simpel mogelijk neer te zetten ivm kans op herkenning

De vraag is: was het in 1975 al mogelijk om met donorzaad via een ziekenhuis (ik neem aan dat dat dan via ivf is gegaan of wellicht dat alleen het zh het zaad regelde en thuisinseminatie) kinderen zijn verwerkt?

Een vage hint (die ik zelf ook niet helderder heb) is "dat het gebeurd moet zijn in een ziekenhuis in Utrecht".

Ik hoop dat mensen mij iets verder kunnen helpen

Liefs Lanananana

2. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Louise Brown is pas in 1978 geboren dus het is onmogelijk dat het met behulp van IVF is gebeurt. Maar er zijn al onwijs lang klinieken geweest waar men zaad kon regelen. Dus dmv insemineren.
    Onlangs nog bij spoorloos geweest: men werkte dan met vers zaad (dus niet ingevroren geweest). De kans bestond toen dat de donor net de kliniek uit liep op het moment dat de wensouder(s) binnen wandelde.

3. Lanalanalana

21 okt 2016
    1.220
    4
    38
    NULL
    NULL
    Ok, bedankt. Het gaat om een soort vaag familieverhaal (binnen het gezin). Ouders beiden hoogblond, zusje ook blond en ander zus "joodsachtig" uiterlijk: donkere krullen, gebogen neus en ook een kaakstand die verder nergens voorkomt. Rest van familie is ook hoogblond ("fries type").

Dit in combi met een familielid die zich ooit "versprak" (en datgene dat in bovenstaande bericht stond zei) maakt het allemaal erg vaag en lastig. Ouders reageerden erg vreemd toen ernaar gevraagd werd (moeder zei vreemd lachend hahahaha straks ga je nog beweren dat ik lesbisch ben ofzo")

4. Lanalanalana

21 okt 2016
    1.220
    4
    38
    NULL
    NULL
    Wat prachtig trouwens maartje jouw onderschrift van je dochter en tweelingzoontjes, hoe je het omschrijft, kwam gewoon even emotioneel binnen.

Ik heb ook nog een ontzettende kinderwens, ik kan lichamelijk wel kinderen krijgen maar heb geen partner, dit doet ook onwijs veel pijn, maar ik blijf hoop houden. Heb gelukkig al wel een fantastisch kind, maar mijn moederhart is zo groot!

5. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Ter informatie:
    https://fiom.nl/kenniscollectie/kid-dna/historie

Het zou dus kunnen. Maar het kan ook zijn dat de vrouw vreemd is gegaan, verkracht is oid? Of kindje is geadopteerd, maar men wil daar niks over kwijt.

@ lana - je kan ook zonder een partner kinderen krijgen via een bekende donor of een kliniek/ziekenhuis. Als je daar meer over wilt weten vraag maar. :)

6. Lanalanalana

21 okt 2016
    1.220
    4
    38
    NULL
    NULL
    wat lief aicirtap, maar ik wil geen kindje via een al dan niet bekende donor...ik voel me daar gewoon niet prettig bij, heb er wel over nagedacht. Het enige wat ik misschien nog zou willen om samen met een homofiele man een kindje te krijgen waarbij hij ook echt een grote rol in het leven van ons kindje zou krijgen.

Ik vind dat een kind uit beginsel uit liefde moet zijn geboren met de intentie er samen voor te gaan en dat het kind een vader en een moeder heeft. Helaas kan later blijken dat dat anders is, maar ik wil er niet op voorhand voor kiezen. Tegenwoordig staan de bladen vol van verhalen van mensen die zich totaal ontworteld voelen omdat ze vroeger dmv een donor ter wereld zijn gekomen. Ik vind dat hemelschreiend en wil dat niet. Maar ik vind het wel zo mooi dat iedereen hier anders in staat :)

7. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    als je samen met een homo papa het zou willen zou je bij meer dan gewenst eens kunnen kijken :) of voor een pleegkindje kunnen gaan :)

Ik heb ook wel gezocht naar een bekende donor / donor plus, maar niet gevonden en klokje tikt door. Co ouderschap wil ik niet. En tja snap het punt van je vader kennen. Maar ik ken mijn vader en ik had hem niet willen leren kennen. Dus dat is mijn ervaring. Ik heb al 8 jaar geen contact met hem. En zal ook nooit meer komen. Ik wil hem niet zien.

8. Lanalanalana

21 okt 2016
    1.220
    4
    38
    NULL
    NULL
    Ik voel me er zelf gewoon niet goed bij, maar jij hebt wel via een donor kinderen gekregen? Iedereen moet en mag het zelf weten vind ik, overal zijn voor-en nadelen aan verbonden. Moeder worden is het mooiste dat me is overkomen, maar ik wil dat niet via een donor, alleen als dat iemand is die ook echt betrokken en geinteresseerd in het kind zou zijn. Het gaat me niet om financiele bijsprong of dat soort dingen, wel dat een kind vol trots aan zijn vader zijn zwemdiploma kan laten zien etc.

Een anonieme donor vind ik helemaal iets heel bijzonders....

Maar nogmaals, het mooie van dit leven dat iedereen iets anders doet en wil en het allermooiste is dat wel elkaar respecteren.

9. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Ik ben al 2,5 jaar bezig om zwanger te worden van een "anonieme" donor. Anoniem is niet meer anoniem tegenwoordig. Ik vind het zelf prima. Niemand die zich met mij bemoeit, de opvoeding etc. Ik zou het samen met een bekende donor doen alleen voor het kindje, niet voor mezelf. Maar het voelt voor mij niet goed.

10. Lanalanalana

21 okt 2016
    1.220
    4
    38
    NULL
    NULL
    O jeetje wat een lange weg voor jou. Mag ik vragen hoe oud je bent? Probeer je het steeds via dezelfde donor? Ik vind het wel heel flink hoor, wat ik al zei mooi als iedereen elkaar in zijn waarde laat hierover.

11. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Ik word half april 37.
    Ik heb een dag na mijn 33ste aangemeld in het ziekenhuis. En juli 2014 begonnen. Diverse donoren gehad bij de kid pogingen en bij de ivf poging ook beide keer een andere donor. Maar zelfde resultaat dus ik denk dat het probleem bij mij ligt. Ik ga daarom over 2 weken ook voor second opinion naar het buitenland.
    Ik wil eerst weten of een biologisch kindje mogelijk is. Zo nee dan ga ik mij richten op pleegzorg. :)

12. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Dank voor je lieve woorden over m'n onderschrift.
    Ik ben echt zielsgelukkig dat het ons gelukt is om een fantastisch gezin te stichten. Ik vind het tegelijkertijd verdrietig om te horen dat voor jou helaas de omstandigheden er niet naar zijn om dat ook proberen na te streven.

Helaas is het zo dat als jij of en je zussen dmv een donor ontstaan zijn om te achterhalen wie de donor(en) zijn. Ze werden in die tijd niet centraal geregistreerd. Mocht je wel de naam van een kliniek weten dan zou het wellicht door de administratie daar terug te halen zijn. Maar de vraag is of ze dat geregistreerd hebben en 2 of ze het überhaupt zouden willen vertellen.

Als jullie graag meer zouden willen weten zouden jullie kunnen overwegen om een DNA onderzoek te gaan doen. Als jullie allemaal maar vijftig procent zussen zijn bestaat de mogelijkheid idd dat jullie door middel van donoren zijn ontstaan. Jullie zouden dan jullie DNA kunnen afgeven aan die organisatie die donoren en nakomelingen en nakomelingen onderling met elkaar in contact kunnen brengen.

Deel Deze Pagina