Hoi allemaal, sinds ze 3 weken is, heeft mijn dochter erge uitslag op het gezichtje en achter de oortjes. Achter de oortjes is het zelfs ontstoken (stinkt, loopt donker vocht uit, komen donkere korsten op). We smeren het steeds in met zinkzalf en vaseline, maar we komen er maar niet van af. We zijn er al twee keer mee bij de huisarts geweest, maar die zegt dat hij er niks aan ziet en dat het normaal is! Op het CB zagen ze het wel, en stuurden ze ons weer naar de Ha, maar die wil ons dus niks ervoor geven. Echt bizar vind ik, op haar kleertjes en spuugdoekjs (die ik onder haar hoofdje leg in bedje enzo) zitten echt donkerbruine vlekken, van viezigheid die achter haar oortjes uitkomt. Natuurlijk maak ik het een paar keer per dag goed schoon en droog, maar dit kan toch niet normaal zijn? Iemand ervaringen, tips? bedankt!
Ik zou proberen toch een doorverwijzing te krijgen naar een kinderarts. Of eventueel een second opinion bij een andere huisarts (zit er een andere bij de praktijk, anders kun je de verzekering daar voor bellen). Ik herken de klachten zo niet, maar als jij je zorgen maakt, moeten ze er gewoon verder naar kijken!