Afgelopen zondag waren we bij mn schoonouders als toetje hadden we ijs en ze had eiwit geklopt.(schijnt lekker te zijn zonder dat het in de oven geweest is.maar ik lust het niet zo) nu wilde ze mn kindje van twee ook wat geven ik vond dit niet goed omdat dit rauwe ei is. Zij was van menig. Dat alleen eigeel verkeerd is en ik van het hele ei. Maar goed kind bleef daar twee nachten slapen en de laatste nacht is hij daar ziek geworden spugen en aan de diarree en nu nog steeds dat is nu dus drie dagen. Als we vragen of hij toch schuim gehad heeft zegt ze nee. Maar ik twijfel een beetje bij dr. Het kan ook gewoon buikgriep maar vind het een beetje vreemd allemaal. Wat ik hiermee wil? Niks moest het ff kwijt
Ik wil niet rot doen, maar als het van het ei was geweest dan was hij waarschijnlijk een paar uur later al ziek geweest. Ik vind wel dat als jij niet wil dat hij eiwit eet, je schoonmoeder dat moet respecteren. Schoonmoeders kunnen daar gruwelijk irritant in zijn. Onze dochter mag geen fruitsappen ivm darmklachten en toch bleef mijn schoonmoeder haar Diksap geven. Gevolg: in de avond een huilend/schreeuwend kind van de buikpijn.
Dan was hij eerder ziek geweest idd. Waarom mag hij geen eiwit,kinderen mogen vanaf hun 1e verjaardag alles eten,als jij het niet wil dan niet hoor maar ben gewoon nieuwsgierig.
Ik snap haar wel daarin hoor. Want ze mogen ook nog geen rauw vlees zoals filet american. Dus met rauw ei zou ik ook oppassen. Eet ik voor mezelf ook niet trouwens.
Ik zou het ook niet op prijs stellen om mij mild uit te drukken. Nu scheelt het dat mijn dochter allergisch is voor ei en wij die discussie dus niet hebben. Voedingscentrum adviseert overigens om voor 5 jaar geen rauw ei te geven. Qua buikgriep; ik denk puur toeval. Het heerst ook behoorlijk op het moment. Verschijnselen van een salmonellavergiftiging treden op na 12 tot 36 uur en zijn, zeker bij kleine kinderen, vaak heel heftig. Ik zou je schoonmoeder er in dit geval op vertrouwen dat ze naar je heeft geluisterd.
Sorry vergeten te zeggen de dag dat wij daar ook aten heeft hij niks gehad maar de dag erna aten ze het zelfde als zondag en waren wij er dus niet bij en vermoed dat hij toen gekregen heeft snacht rond drie uur had hij gespuugd en diaree..hoop dat dit duidelijker is
Heeft iedereen dat gehad? Op beide dagen? Zo, ja. Als er sprake is van een salmonellabesmetting; zou iedereen ziek moeten zijn.
denk het eerder een griepje is geweest anders had de rest ook ziek moeten worden en ik neem aan dat je schoonmoeder het wel respecteerd en het niet zou geven hopenlijk is hij snel opgeknapt
Als je kindje ziek is geworden van het ei, had iedereen er ziek van moeten worden inderdaad, omdat het dan om een salmonella-bacterie zou gaan. Zonder die bacterie zou je kind ook niet ziek worden van rauw ei Omdat je bij rauw ei alleen nooit weet of er wel of geen salmonella zit, wordt bij risicogroepen aangeraden geen rauw ei te eten. Kinderen tot 5 jaar vallen daar ook onder. Maar: rauw ei is dus alleen gevaarlijk als het echt besmet is met salmonella, (of als je allergisch bent, maar dat had je allang moeten merken dan, want dan zou er ook bij gekookt of gebakken ei of ei als toevoeging in producten reactie moeten zijn). Ik denk dus ook dat hij gewoon toevallig bij je schoonouders ziek is geworden.
Haha ik snap je redenatie wel..zou ook achterdochtig zijn in jouw geval. Denk wel eerder aan een buikgriepje, het heerst enorm. en dat een kindje van 1 allee mag is onzin. Er zijn genoeg dingen die ook na een jaar nog niet geschikt zijn, waaronder rauw vlees.
Wat ik erover weet is dat je het als gezond persoon vaak kan hebben zonder ziek te worden maar dat oude mensen of kleine kinderen er dan wel heel erg ziek van kunnen zijn . Het zou dus best kunnen hoor !
Helemaal als dat eiwit ook nog eens lekker een dag in de koelkast heeft gestaan omdat het over was van de dag ervoor..... brrrrr.
Mja ook meeste volwassenen worden goed ziek van salmonella. Maar wel toevallig en heel vervelend ook.
Salmonella gaat niet in één (of een paar) hapje(s)/lik(jes) eiwit zitten. Dat zit dan door de hele portie, waar andere familieleden ook van hebben gegeten. Als dat salmonella is geweest, was de rest ook ziek geworden.
Dat hoeft niet hoor, niet iedereen wordt er even ziek van. Ik heb wel eens een situatie meegemaakt waar er voor een groot feest verse tiramisu was gemaakt. Een paar mensen waren heel ziek, een paar voelde zich niet zo en een paar hadden niets.
Wat Rosao zegt. Je kunt resistent worden voor salmonella. Dus niet iedereen hoeft er (even) ziek van te worden.
Er heerst buikgriep. De meeste zijn 1 a 2 dagen ziek. Spugen zich leeg en hebben diarree en knappen dan weer op. Ik denk dat de kans groter is dat je zoontje dat heeft opgelopen dan een salmonella vergiftiging!