Maar dan gaat het nog héél lang duren voor jullie samen kunnen eten want de meeste kindjes blijven de eerste jaren niet zo lang wakker. En dan gaat hij weer naar school als hij 4 is en dan moet hij ook vroeg in zijn bedje... Dus eigenlijk gaat hij de komende 12 jaar ofzo niet met jullie samen kunnen eten? Eten heeft niet alleen voedende functie, het gaat ook om sociale gewoonten die naar mijn idee minstens even belangrijk zijn.
Nee natuurlijk niet wat een onzin de komende 12 jaar, alleen omdat hij nu nog niet met ons mee-eet , kijk wij wonen nu ook op de 3e verdieping en ik doe dus vaak de boodschappen als man thuis is aangezien het nogal wat gesjouw is met die tassen en een kind van meer dan 10 kilo. We gaan binnenkort verhuizen naar een eengezinswoning en dan wordt het voo rmij makkelijker om alleen eerder in de middag boodschappen te doen. Maar afgezioen daarvan, als hij met de pot mee gaat eten en we eten niet pr ecies om 18u lijkt me ook geen ramp Dus hij zal heus ooit met de pot mee-eten hoor
en natuurlijk ben ik ervan op de hoogte dat het mee-eten een sociale functie heeft ook, maar hij vertelt nu nog niet echt wat hij op een dag heeft gedaan, en hij komt er dus WEL bijzitten dat zei ik ook al eerder, maar hij eet nu nog apart van ons
Ik zet onze zoon er gewoon bij, maar vaak eten wij als hij naar bed is. Hij gaat al om 19.00 naar bed, dus dan komt het voor ons goed uit. Zal wel anders worden als hij wat later naar zijn bed gaat. En anders zou ik ook niet moeilijk doen en Babytv aanzetten
ik had tycho ook vaak op schoot tijdens dat we aan het eten waren of in de wipstoel op de tafel en als hij wat meer afstand tussen ons accepteerde zette ik hem in de wipstoel in de box. Dan zette ik de box naast de tafel neer en hij kon hij toch meekijken maar niet per se bij een van ons op schoot. En toen hij echt nog maar een mand of 3 of 4 was legde ik het aankleedkussen op de tafel en legde ik hem daarop. xx
Maar wil hij graag nog een hapje als jullie aan het eten zijn of gaat het om het "erbij zijn"? misschien kun je hem in het geval van "nog een hapje" dan nog een toetje of fruithapje geven? Dan eet ie toch lekker met jullie mee. Wij aten in die periode ook nog redelijk apart. Ik ging koken en als het eten klaar was eerst onze kleine meid eten geven en direct daarna zelf eten. We hadden dan wat boekjes en klein speelgoed erbij (ook onder het eten want dan at ze net wat beter). Vaak kwam mijn man dan thuis zo rond 18.45 en hadden wij al gegeten of ging ik net eten. Heel ongezellig maar het werkte toen wel voor ons. En sinds ze met de pot mee eet, proberen we zoveel mogelijk samen te eten. Meestal eet ze zelf in haar stoel maar nu heeft ze ook momenten dat ze bij 1 van ons op schoot wil en van ons bord mee wil eten.
Hi Trisha, hij wil gewoon eigenlijk rondkruipen, hij gaat niet al te graag in de box of in een stoeltje, vaak na het eten laten we hem rondkruipen en dan is hij weer happy, maar tijdens het eten is dit lastig want dan moet je constant opstaan en achter hem aanrennen
Mijn vriend komt pas om 8 uur thuis, dus wij aten altijd laat, maar tegenwoordig eet ik met mijn zoontje om half 6. Het is gewoon veel beter voor een kindje om samen te eten, m'n vriend warmt zijn bordje dan op. Het is nu eenmaal aanpassen als je een kindje hebt. En gebeurt het dat we wel later eten, geven we hem gewoon wat te knabbelen of nog wat van ons bord. En waarom zou je de tv niet aandoen als je even iets moet doen? Niet zo krampachtig doen over tv hoor. Is echt niet erg.
Hier hetzelfde, alleen eten wij broodmaaltijd 's avonds. Vanaf dat ze vast voedsel krijgt, eet ik samen met mijn dochter rond half zes en manlief eet dan alleen als hij thuis komt tussen 19.30 en 20.00 uur.