Niet samen kunnen praten.

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Somita, 21 apr 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.510
    8.362
    113
    Ik vraag me af of de signalen die je uitzendt niet te tegenstrijdig zijn...

    Je zegt dat het goed is als hij tot volgend jaar wacht, maar vervolgens verwacht je eigenlijk toch wel dat hij een afspraak maakt. En als je aanbiedt om dat te doen en hij dat accepteert, dan is het eigenlijk toch niet goed. Dat maakt het voor je man ook wel erg lastig, denk ik.

    Misschien is het een idee om eerst voor jezelf te bepalen wat je wel/niet wil en dat dan met hem te communiceren? Als je verwacht dat hij zsm een afspraak maakt, dan niet vragen, maar zeggen ‘ik verwacht dat je zsm een afspraak maakt’. En dan bv. na een week vragen of hij de afspraak al gemaakt heeft en zo niet, nogmaals aangeven dat je verwacht dat hij dat zsm doet en wanneer hij dat gaat doen.

    Of als je het goed vindt om zelf een afspraak voor hem te maken, dat gewoon doen. Dan is dit gedeelte ook ‘opgelost’. De rest niet, dus ook dan zou ik aangeven dat je wil praten en met een voorstel (datum en tijdstip) komen, kan hij dan niet, dan vragen wanneer hij daar wel tijd voor heeft. En dan geen genoegen nemen met ‘ooit’, maar echt een afspraak (datum en tijdstip) maken. Als informeel niet lukt dan maar formeel plannen.
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  2. Somita

    Somita Fanatiek lid

    22 sep 2020
    1.379
    774
    113
    Hij weet niet wat hij wil met die knip want hij durft niet.
    Heb in het verleden al een verwijzing geregeld, maar de afspraak zelf zal hij zelf moeten maken bij de uroloog.
    Hij gaf aan dat de verzekering net veranderd is, dus ik gaf aan dat word dus niet eerder dan volgend jaar en gaf dat het goed is, maar misschien niet slim om te zeggen dat is goed, maar dan laten we tot die tijd de natuur zijn gang gaan.
    Hier kreeg ik heel logisch geen reactie op alleen een lach.
    Dus gaf tijdens het afdrogen aan (hadden even samen gedouched) zal ik anders maar een verwijzing /afspraak regelen (moet eerst naar de huisarts).
    De vervolg stappen dan zijn aan hem.
    Daar is toch niets onduidelijk aan ☺☺.

    Als het aan mij ligt gaat hij niet, maar ik wil niet op deze manier een kindje.
    Hij zou al 8 jaar terug gaan.
    Heb 3 of 4 jaar terug alles in gang gezet voor hem en hij heeft ondanks dat ik toen al meerdere keren aangegeven heb dat hij moest bellen er niets mee gedaan.
    Hebben het er vorig jaar september ook over gehad dat ik zwanger bleek te zijn en hebben er toen ook over gepraat.
    Dus hierin heb ik het echt al vaker aangegeven en de stap gezet voor hem.
    Heb zelf nog sterilisatie overwogen bij mezelf maar ik zie zo tegen die ingreep en narcose op.
    Aangezien mijn blinde darm ontsteking ook geen pretje was en ze in principe dezelfde techniek gebruiken zie ik dat echt niet zitten.
    Narcose word ik al doodziek van en de gas die ze gebruikt hebben gaf zoveel pijn in mijn schouders dat ik morfine gehad heb in het ziekenhuis.
     
  3. Somita

    Somita Fanatiek lid

    22 sep 2020
    1.379
    774
    113
    Maar misschien ben ik te onduidelijk maar niet bewust dan..
     
  4. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.253
    5.206
    113
    Ik mis eigenlijk dat je echt duidelijk bent over je gevoelens.
    Ik zou nog een keer heel duidelijk maken hoe het voor je voelt:
    Dus een beetje zoals dit (en dan is dit ongeveer wat ik tegen mijn man zou zeggen in jouw situatie):
    Ik wil het even hebben over mijn gevoel. Eerder hebben we gezegd dat ons gezin af is en in principe sta ik daar ook wel achter. Echter heeft de onverwachte zwangerschap afgelopen jaar er toch best ingehakt en zit ik van 1 kant toch ook wel met de wens voor nog een kindje en heb ik ook nog steeds veel verdriet van de miskraam.
    Doordat jij je maar niet laat helpen, blijft deze wens continu in mijn achterhoofd aanwezig. Ik wil je dus ook vragen (als jij nog steeds vindt dat ons gezin af is) dat de verantwoordelijkheid voor anticonceptie bij jou komt te liggen, dus door zsm een knip of dat jij degene bent die tot die tijd zorgt dat het veilig is, zodat ik dit hoofdstuk ook kan afsluiten.

    Zoiets? Je houdt het dan bij jouw gevoel, dus vraagt hem niet hetzelfde te voelen, maar wel om begrip te hebben voor jouw gevoel. Je kan natuurlijk ook iets soortgelijks op papier zetten.
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  5. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Geen seks als hij geen anticonceptie regelt. Nu doe jij het toch steeds wel. Hij is duidelijk in wat hij wil, moet jij dat ook zijn. Wil je dat hij nu die verantwoordelijkheid neemt, geef hem die dan.
     
    Gewooniemand en NiekeKris vinden dit leuk.
  6. Somita

    Somita Fanatiek lid

    22 sep 2020
    1.379
    774
    113
    Heb een brief geschreven nu nog het juiste moment vinden.

    Bedankt allemaal voor jullie adviezen en luisterend oor.
     
  7. Somita

    Somita Fanatiek lid

    22 sep 2020
    1.379
    774
    113
    Vanavond gepraat en er uitgegooid wat er allemaal dwars zat.
    Was overigens niet alleen over dit onderwerp.
    We hebben 1.5 uur gepraat.
    Heb bepaalde tips van hier meegenomen.

    Heb ik meer duidelijkheid niet echt merk ik al wel.
    Maar wel aangegeven dat hij zich moet laten helpen.
     
  8. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Maar als hij zich niet wil laten helpen, kun je hem toch niet dwingen? Mijn man wil dat ook nog niet, nou dan niet toch? Als hij geen kinderen wil zal er dus een condoom gebruikt moeten worden.
     
  9. Somita

    Somita Fanatiek lid

    22 sep 2020
    1.379
    774
    113
    Dit is iets wat we jaren terug al afgesproken hebben, maar nog steeds niet gedaan is.
    Maar nu ben ik degene die alles moet regelen wat anticonceptie betreft en heb mijn man dit ook gezegd.
    Dat ik een wens heb maar wel zorg dat er condooms in huis zijn en nu een cayaring heb om een zwangerschap te voorkomen.
    Dus denk niet dat ik hem dwing, herinner hem dat hij wat moet doen om te voorkomen en dat die verantwoordelijkheid niet alleen bij mij ligt.
     
  10. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.510
    8.362
    113
    Misschien heeft hij zich bedacht, maar durft hij dat niet te zeggen?

    Voor mij zou het wel simpel zijn als ik klaar was met zelf regelen (ben ik niet, maar stel dat): hij doet iets (knip, condooms regelen, wat dan ook, maar íets...) en anders heeft ie pech. Dan ‘ontstaan’ er ook geen kinderen.
     
    suus1983 vindt dit leuk.
  11. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.830
    14.158
    113
    Euh ik heb m hier wel duidelijk gemaakt dat ik nu 36 ben, dit was een ultimate toevalstreffer en technisch nog 35 toen ik zwanger werd dus wat dat betreft maas in de wet. Maar ongeacht hoe het afloopt, die eerdere afspraak van die knip gaat gebeuren. Zijn vader heeft t ook laten doen en vond t niks voorstellen, dus wat dat aangaat heeft hij wel een goed voorbeeld.

    En ja ik merk ook terughoudendheid, niet zo zeer met het "onschadelijk maken" maar het zijn de kroonjuwelen he? Toch wel een dingetje kennelijk.

    Maar ik heb m even t alternatief laten lezen (en de bijbehorende risico's en kosten van een ingreep bij een vrouw). Moah, scheelde toch behoorlijk én je zit niet meer met t spelbederf van "is t vandaag veilig?", gedonder met condooms en allerhanden andere zooi. Na controle kan je gewoon elkaar een knipoog geven en naar boven racen wanneer je zin hebt, veel relaxter allemaal.

    Hij schrok ook echt wel toen ik zwanger bleek (hij niet alleen, we waren net klaar met verbouwen en ik zou de zolder t weekend erna op gaan ruimen (baby meuk er uit))

    Hij zit er nou niet direct op te wachten (de drukte, zeker ook de stress met de zwangerschap) wat hem betreft is alleen dochter ook prima. Ik heb daar ook geen probleem mee, maar beeindigen van iets wat gewoon gezond is gaat niet gebeuren. Daar ga je eeuwig spijt van hebben (bedoel hier 1 kind, wel een pittig ding maar inmiddels ook al 4 en tegen die tijd 5. Je hebt t niet meer over een peuter).

    Dus de boodschap was simpel: Je kan wel voorkómen dat er wat ontstaat mr aimbot. Hierna gaat t niet nog een keer gebeuren. Of je doet er wat aan, zoals je had gezegd of het wordt onthouding. Want met die skills ben ik bang dat een volgende ronde alleen "hallo" al volstaat en de statistieken staan er niet best voor momenteel en worden er ook niet beter van naarmate de jaren verstrijken.

    (Mocht t bij mij een keizersnede worden mogen ze de installatie ongedaan maken, maar ik twijfel of ze dat doen. Bedoel ik ben wel vrij stellig, als je er toch moet wezen en je kan erbij haal maar door die handel of gooi er een clip omheen. Je zit dan toch al in een operatie in dat gebied, dan kan dat er ook nog wel bij.)
     
  12. Somita

    Somita Fanatiek lid

    22 sep 2020
    1.379
    774
    113
    #32 Somita, 9 mei 2021
    Laatst bewerkt: 9 mei 2021
    Bedankt allemaal.voor de visies.

    Ik heb gepraat en hem duidelijk gemaakt hoe of wat, zoals jullie voorstelde ik moest duidelijk zijn dit heb ik gedaan.
    Hij was niet duidelijk over wanneer hij de huisarts zou bellen en ook niet over wel of niet nog een kindje.
    Van hem hoeft het niet, maar was ook geen nee, daarin is hij niet duidelijk

    Maar ik weet dat het de volgende keer weer anders kan zijn.

    Verder ga ik.geen discussie aan over wel of niet intiem zijn zolang hij zich niet laat helpen.
    Ben ondertussen al 9 weken niet meer ongesteld geweest dus ga eerst uitzoeken of het de overgang is, anders hoeft hij zich niet te laten helpen.
     

Deel Deze Pagina