Heb inmiddels telefonisch contact gehad met de HAP. Ze snapten mijn zorgen, maar omdat hij nog huilt met traantjes, en ze het zo lastig te beoordelen vond, moet ik nu luiers gaan wegen en alles qua eten/drinken opschrijven. Als hij morgenochtend niet drinkt, bel ik weer en bekijken ze hem hoe dan ook maar.
Arm kleintje! Misschien kunnen ze je adviseren voor meer pijnstillers? Een combinatie van Ibuprofen (maar dan voor kinderen, heet dat niet Nerofen?) en paracetamol. Dat schijnt bij oorpijn heel goed te kunnen helpen. Daarnaast zijn er pijnstillende oordruppels te krijgen: otalgan oid (bij de drogist te krijgen) Hier ook een zoon met vele oorontstekingen als baby. Kreeg gelukkig met 10 mnd buisjes. Hielp erg goed. Heel veel sterkte!
Je kan de plasluiers ook wegen of echt een uur of 6/8 niet verschonen dan zie je t pas goed. Ik vind m erg ziek klinken
Ik moet nu ook plasluiers wegen en bijhouden wat hij eet en drinkt. Vannacht heeft hij rond de 200 nl gedronken, en vanochtend nog niets weer gehad aan eten en drinken. Wel twee keer diarree....
Wat een rare artsen! Misschien wil hij wel een waterijsje? En anders naar de doktersdienst daar werd ik erg serieus genomen toen mijn dochter buikgriep had. Heel veel sterkte, en geef hem gewoon wat hij lekker vind!
Komkommer vindt hij dat lekker? Laten sabbelen op een nat washandje werkte hier ook nog wel goed dan krijgen ze toch wat binnen. Hem zelf drinken laten opscheppen met een theelepel lukt dat misschien? Misschien vindt hij dat wel leuk? Heel veel sterkte en beterschap!
Als het vandaag weer zo is zou ik echt weer aan de bel trekken. Wat zielig zeg zo ziek als hij klinkt! Heel veel sterkte en als ze je aan de telefoon weer afwimpelen zou ik gewoon gaan huilen (of doen alsof).. dan willen ze je soms nog wel eens helpen....
Ik heb net weer de HAP gebeld en krijg zo reactie. Hij heeft net alles ook weer onder gekotst, en droge luier sinds 10:15....
Net weer terug van de HAP, duurde nogal lang alles bij elkaar. Helaas nog geen concrete plannen, er is alleen duidelijk dat hij tegen uitdroging aan zit, door zijn droge luiers nu. Ik moest maar goed ermee bezig qua drinken en ijsjes geven en morgen naar de eigen huisarts, alweer 👎 Dus nog een nacht aanrommelen en maar wachten tot het echt mis gaat qua uitdrogen, eerder doen ze dus niets.... Weet nu ook niet meer wat te doen, ijsjes wil hij namelijk ook niet
En flesvoeding? hij is net een jaar toch? Dus net van de fv af of niet? En fruit? Eet hij dat? of misschien uit een gewone open plastic bekers laten drinken? Of juist uit een rietje...
Flesvoeding wil hij ook niet meer, ook niet uit een beker. Hij wil qua fruit niets... Heeft toevallig vanmiddag 3 stukjes mandarijn gehad, maar daarna dus ook gespuugd. En nog komkommer gekocht en perzik in sap. Hij heeft net 3 slokken van dat sap gehad met een rietje, toen was dag ook weer klaar. Hij is net 16 maanden trouwens. Nog meer tips zijn welkom!
Elke 5 minuten een theelepeltje water in z'n mond gieten. Of eigenlijk beter op dit moment: ORS junior. Dat vult belangrijke zouten en mineralen aan en helpt het lichaam de vochtbalans te herstellen. Dat advies had je van artsen nog niet gehad? Want dat vind ik echt heel bizar dan eigenlijk In hoeveelheden van theelepeltjes hoeft hij eigenlijk nauwelijks te slikken en vul je toch met hele kleine stapjes z'n vocht weer aan. Succes en zodra je het niet vertrouwt weer bellen!
Nee ook geen appelmoes of knijpfruitjes. Hij heeft vanmiddag toch nog 100 nl gedronken en ook weer uitgeplast. Geen van de artsen hebben ORS zelfs maar genoemd. Bedankt voor je tip, Rozemarijke! Ik ga morgen tussendoor proberen met theelepels wat water naar binnen te krijgen, al dan niet gemengd met ORS. Nu maar weer afwachten hoe de nacht verder verloopt