Ik ben nog niet zwanger hoor, maar alweer bijna anderhalf jaar bezig voor een tweede en drink eigenlijk nooit alcohol tussen eisprong en menstruatie. Gisteren een positieve ovulatietest en vanavond lekker eten met een vriendinnetje aan het strand. En zo'n zin in wijntjes drinken. Maar ga ik daar straks spijt van krijgen als ik over 2 weken ineens een positieve test in handen heb? Er gaan zoveel verhalen over wanneer alcohol schadelijk is en bij welke hoeveelheden. Wanneer is dat volgens jullie? Ik zou overigens niets meer drinken hoor vanaf de positieve test!
nou, als je gister een positieve ovulatietets had, gaat je eitje nog springen... deze zit dus nog lang niet vast aan je baarmoeder en krijgt nog niks via je bloed binnen. Het feit dat alcohol vruchtbaarheid verminderd bij mannen/vrouwen is natuurlijk een ander verhaal. maar het is niet zo dat stel je voor dit eitje word bevrucht deze nu daadwerkelijk last krijgt van jou wijntjes vanavond............ missschien springt ie morgen wel pas! dus ik zou vanavond gewoon lekker genieten!
Ik heb ergens gelezen dat het bij de vrouw pas 'kwaad' kan als het eitje ingenesteld is (?) Bij de man is het een ander verhaal. Alcohol komt in zijn zaad terecht dus het zaad is dan slechter van kwaliteit etc. Maar probeer naast het zwanger worden ook nog wel van het leven te genieten!
Ja dat zou ik ook doen. Volgens mij is er nu nog niks wat direct invloed kan hebben op de eventuele bevruchting. Heb zelf tijdens een etentje ook nog wijn gedronken voordat ik overtijd was/wist dat ik zwanger was. Achteraf wel gevraagd maar dit zou geen kwaad kunnen, er is nog op geen enkele manier sprake van dat het embryo iets binnenkrijgt dat jij binnenkrijgt.
Ik was hier ook redelijk strikt in. Ik dronk eigenlijk sowieso niet toen ik probeerde zwanger te worden van deze baby. Maar we hadden een feestje van mijn man zijn werk, daar werden ook heerlijke cocktails geserveerd. Toevallig viel dat precies rond mijn eisprong. Ik heb lekker een paar cocktails gedronken. Overigens was dit wel het weekend waarin ik zwanger werd haha
Of het nu al kwaad kan of niet... Ik zou het mezelf toch kwalijk nemen als de zwangerschap niet lukt, misgaat of er iets met het kindje zou zijn. Maar ik ben een piekeraar en erg van de 'wat als..'. Dus doe ik zo weinig mogelijk waar ik later spijt van zou kunnen krijgen.
Zou lekker een wijntje nemen als je er zin hebt. Beetje genieten mag best. Denk dat er ook wel een verschil zit tussen een wijntje of een hele fles whisky
Geniet van je wijntjes meid. Ik zou niet me niet lam drinken als ik zwanger zou wiilen worden. Je ei moet waarschijnlijk nog springen en zelfs springt ie nu, dan zullen die drie wijntjes bij bevruchting geen kwaad kunnen hoor. Zou hierna de wijn wel weer laten staan. Ik deed ook altijd tussen ei en nod geen alcohol, verstandig maar er moet ook nog wel geleefd worden toch.
Zolang je je niet ladderzat zuipt, kan een drankje of wat best voor je testdatum, het vruchtje nestelt zich pas later in, dacht zelfs weken, dus daar is wel wat speling. Dat niet- ladderzat is meer om te zorgen dat je lijf fit genoeg
Ik zou vanaf een positieve test niet meer drinken, maar verder gewoon van je wijntjes genieten, zeker als je eitje pas net gesprongen is... Ik heb als ik nu terug reken in de eerste 2 weken na de bevruchting ook nog rauwe vis + filet americain gegeten en ben inmiddels bijna 9 weken onderweg.
Volgens mijn VK en Gyn echt pas vanaf bloedcontact met de baby en dat is uit mijn hoofd week 4 of 5 (dus 2 a 3 weken na je ovulatie) Wanneer mensen moeilijk zwanger raken wordt het vaak afgeraden om uberhaupt te drinken, maar in alle andere gevallen maakt het niets uit. Volgens mij ook niet of je echt ladderzat bent. Ik zou nog even lekker genieten!!! Want daarna mag je minimaal 8 maanden (eerste maand dus niet meegerekend) niets drinken!!!
Yep, ik ook. Graag zwanger willen raken, betekende hier ook gewoon géén alcohol meer. Gewoon zodat ik, bij de volgende mislukking, niet zou denken; 'Had ik maar niet..'. Het kan in dit geval natuurlijk geen kwaad in het opzicht van zwanger zijn, want dat ben je niet, dus als jij er alleen op die manier kwaad in ziet; lekker doen
Alcohol en Zwangerschap - Hoe beïnvloedt alcohol de zwangerschap? Grappig, in een ander topic waar ik meeschrijf is hier ook net een gesprek over begonnen. Ikzelf denk dat het beter is niet te drinken, maar ik vind dat iedereen die keus voor zich moet maken.