verstandiger of niet?

Discussie in 'Jonge moeders' gestart door MeisjeA19, 18 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MeisjeA19

MeisjeA19 Actief lid

22 feb 2010
    124
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 MeisjeA19, 18 okt 2010
    Laatst bewerkt: 18 okt 2010
    Hoi hoi,

Ik lees al een tijdje mee op zwangerschapsforum maar 'durfde' niet echt te reageren.

Ik ben een meisje van bijna 20 en mijn kinderwens is heeeeel groot.
    Doe ook de opleiding pedagogisch medewerker en ben dus alleen maar aan het stage lopen met kinderen, wat ik echt fantastisch vind..

Het enige probleem is, dat ik nog geen werk heb (ben bijna afgestudeerd) en dus ook nog geen huis.

Heb wel een vriend van bijna 21 en die wilt er ook echt voor gaan, hij vindt het geweldig om met kinderen om te gaan..

Maar het is verstandiger om te wachten, toch??

Ook al is onze wens zoooo groot..

2. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie

beste meisje

je werkt zelf met kinderen ..
    dus dan weetje zelf ook erg goed wat ze nodig hebben ..
    het liefst ''moet'' je natuurlijk wachten totdat je een echt goed onderkomen heb
    want wil je bij je ouders jou kleine opvoeden ..

het is wat je zelf wilt
    en het blijft jou keuze.. !!!
    ik ben ook pas 20
    en 31 weken zwanger..
    ik heb dan wel een koop huis en een vriend waarmee ik samenwoon ..

denk zelf goed na wat het beste is !

3. youngmom

youngmom Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.374
    0
    0
    Kinderverzorgster (ook afgestudeerd als leerkracht
    West-Vlaanderen, Belgiƫ
    Ik zou zeggen dat de keuze aan jullie is. Een kindje brengt echt heel veel verantwoordelijkheid met zich mee. Maar uit je studues zul je dat ook wel weten veronderstel ik. Ik spreek zelf uit ervaring als jonge moeder. Was 18 bij mijn dochtertje*, mijn zoontjes op 20 en nu op mijn 22ste nog 2 ukkies. Mijn vriend is 30j en zelfstandige, ik woonde reeds al alleen op mijn 18e en hij had een appartementje. Mijn huidige vriend is ook niet de papa van mijn dochtertje*.
    Ik heb gestudeerd tot mijn 21ste als leerkracht en werkte deeltijds als kinderverzorgster. Werkte wel al voltijds toen ik begon aan mijn huidige zwangerschap.
    Werkt je vriend al? Kunnen jullie rekenen op steun (en hulp) van jullie ouders?
    Persoonlijk zou ik niet gaan voor een zwangerschap indien jullie beiden nog studeren en dus geen financiele zekerheid hebben. Weeg alles goed af! Maar zoals ik al zei de keuze is volledig aan jullie!

4. MeisjeA19

MeisjeA19 Actief lid

22 feb 2010
    124
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties!
    Mijn vriend werkt al sinds zijn 16e, hij is timmerman en heeft een goed inkomen daar ligt het dus ook niet aan.
    Ook in de weekenden verdient hij bij.

5. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Wonen jullie al samen?

6. Milaa

Milaa Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.310
    0
    0
    Ik zou persoonlijk nog even wachten totdat je een huisje hebt en weet dat je soiezo alles rond kan krijgen met z'n 2en. En dan zou ik echt voor een kindje gaan. Ook mijn kinderwens is echt heel groot, maar wat heb je een kind te bieden als je je zelf niet kan onderhouden? (zeg niet dat dat zo is, maar het zou kunnen zijn toch?)

7. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    Verstandig of niet...Mijn mening is nee vind ik niet. Zorg eerst maar voor een goed onderkomen voordat je er bewust mee begint. lekker alles op een rijtje, kijken hoe je het kunt redden en vanuit daar weer eens verder kijken.
    Je bent nog bezig met je opleiding, zou die eerst lekker afmaken en ondertussen eens voor een huisje gaan kijken!
    Het is maar een mening hoor, het is jullie keuze, jullie leven.

8. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    je moet toch echt wel een huis hebben.... je wilt toch niet half/half bij opa's en oma's komen te zitten met de kleine?
    dus ga eerst huren/kopen, en als jullie het op je vriend z'n salaris kunnen doen (en eventueel daarna jij parttime) go for it! maar zorg wel voor een huis met basisbenodigheden en dat je geld hebt voor de babyuitzet, ook niet onbelangrijk ;)

9. MamaVanDaelynn

21 okt 2010
    64
    0
    0
    Huismoeder
    Reuver
    Hoi Hoi

Ben zelf ook met 20 jaar zwanger geworden en met 21 was ik mama. Maar ik had wel alles op een rijtje. Wij woonden al samen.
    En we werkte beide. dus we hadden al wat geld voor de baby uitzet.
    Maar je moet doen wat je zelf wilt, Het is jou keuze. Als ik in de situatie van jou moest kiezen zou ik zeggen maak de opleiding af en Goed gesetteld en dan de kinderwens.

10. Willeke1987

29 jan 2009
    87
    0
    6
    Vrouw
    ik zou ook wachten tot ik een huisje had.
    maar als je t in je koppie hebt......:))

pff wat kunnen sommigen toch hard reageren

11. MeisjeA19

MeisjeA19 Actief lid

22 feb 2010
    124
    0
    0
    NULL
    NULL
    haha ja het is echt heel lastig.
    Ben ook heel hard aan het solliciteren al, omdat ik weet dat ik bijna mn diploma heb, binnen een maand. maar word steeds afgewezen omdat ik te jong ben (wil op een kdv, psz of bso gaan werken)

12. proudmommyof2

proudmommyof2 Actief lid

3 nov 2010
    192
    0
    0
    Verzorgende IG
    Nederland
    Ik was ook jong.Mijn man en ik hadden net een huis gekocht.Onze dochter werd geboren toen ik 20 was,onze zoon toen ik 24 was en nu ben ik eind Mei uitgerekend en dan 28.

Plannen kun je kinderen niet net als nemen.Wel kun je bedenken of dat dit een juiste tijd zou zijn,of niet,om te beginnen.

Bij ons ging het heel bewust en weloverwogen.Toch blijven de vooroordelen van anderen.
    Zelf kijk ik regelmatig naar het programma tienermoeders en probeer dan geen vooroordelen te hebben,is moeilijk.

Belangrijk is dat jullie samen op 1 lijn zitten en kunnen beslissen wat verstandig en het beste is.
    Maar gevoelens vlak je niet uit.
    Succes in jullie keuzes!

13. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Hoe moeilijk ook, zou ik even wachten totdat jullie een eigen huisje hebben. De rest komt wel goed, maar stel dat jullie nog geen huisje hebben als de kleine er is, wordt het bij de ouders geboren en dat lijkt me geen ideale situatie.

Ik word over 2 weken 20, nu 20 weken zwanger, studeer nog en nu ruim een jaar getrouwd en een huisje. Weet ook hoe moeilijk het kan zijn om te wachten, maar zou wel eerst zorgen dat je een stabiele situatie hebt.

14. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Ik ben 21 en nu bijna 12 weken zwanger,, ik vind persoonlijk ook dat je eerst een huisje nodig hebt, julie eigen plekje,, en je moet het kindje te bieden hebben wat het nodig heeft, en grotendeels is dat liefde en dat kan je je kleintje zeker weten geven daat twijfel ik niet aan.
    Maar met liefde haal je geen luiers, betaal je niet de huur, en krijgt het kleintje geen kleertje aan.:)
    Een stabiele situatie is zo belangrijk voor zo'n kleintje en als je dit allemaal nog niet kan bieden zou ik wachten hoe moeilijk het ook is.

Heel veel succes met je keuze!

15. MeisjeA19

MeisjeA19 Actief lid

22 feb 2010
    124
    0
    0
    NULL
    NULL
    dankjewel voor jullie reacties!:)

16. Yasminaa

Yasminaa Bekend lid

8 mei 2010
    717
    0
    0
    eerst afstuderen... werk zoeken vriend ook... dan een huis... dan eventjes financieel goed hebben.. dan pas eeeeen kind!.. geloof mij jij wilt echt niet bij iemand anders nog wonen!..
    zodra jij een kind op aarde zet..waar gaje wonen? waar gaat baby spullen... eerst je future plan recht zetten

17. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    Ik zou idd ook nog even wachten tot je een huisje hebt en voldoende spaargeld voor de kleine want geloof me ze zijn onwijs duur haha.
    En het lijkt me niet prettig om met een kleine bij opa en oma in te wonen.
    Suc6 met solliciteren enz hopelijk hebben jullei snel alles op orde en kan jullei kinderwens in vervulling gaan

18. MeisjeA19

MeisjeA19 Actief lid

22 feb 2010
    124
    0
    0
    NULL
    NULL
    dankjulliewel!:)
    Dinsdag heb ik mijn eindgesprek op school, dus hopelijk ben ik dan afgestudeerd(als ik het haal) en kan het 'echte' leven beginnen haha.

Mijn vriend werkt gelukkig nog steeds 40 uur en heeft t allemaal prima.
    is ook al voor een huisje aan het kijken!

dus nu maar hopen dat ik dan ook snel een baan heb gevonden!

19. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Succes met je eindgesprek morgen! Ik hoop dat jullie snel een huisje vinden en jullie droom werkelijkheid kan worden :)

20. MeisjeA19

MeisjeA19 Actief lid

22 feb 2010
    124
    0
    0
    NULL
    NULL
    dankjewel!:)

Deel Deze Pagina