hallo dames. donderdag moet ik weer naar de verloskundige. ik ben nu 39 weken en 4 dagen ena fgelopen donderdag iso er inwendig onderzoek gedaan. ik heb dus al 2 cm ontsluiting.ze zei als je nog steeds niks heb donderdag dan kunnen we je wel strippen. ik ben alleen al is vader wel in de buurt. mijn vriendin gaat donderdag met me mee omdat ik anders met de metro moet en een stukje lopen. donderdag hoor ik dus wanneer ik evt gestript word. mijn vraag is kan je na het strippen eigenlijk gewoon nog naar huis alleen? ik moet 5 minuten lopen naar de metro en dan 5 min in de metro en dan nog eens 10 lopen dus valt mee. ik wil niet iedere keer vervoer moeten regelen en weet niet of de vader wil die moet ik vragen nog. dus meiden hoe ervaarde jullie het en hebben jullie dit dilemma ook gehad
ik ben nog nooit echt gestript, helaas kon dat bij mn vorige zwangerschap niet omdat ik juist geen ontsluiting had, maar wat mij toendertijd verteld is, is dat het wat kan gaan rommelen of dat je een klein beetje bloed kan verliezen. Maar dat kan best even op zich laten wachten, dus 5 min lopen 5 min metro en 10 min lopen lijkt mij geen probleem. Ik zou wel even een inlegkruisje meenemen mocht je wat bloed verliezen. Succes, ik hoop dat het gaat werken!
Idd een inlegkruisje mee (hier had de vk ze ook klaarliggen), en je kunt daarna prima nog naar huis. Vk adviseerde om juist wat aan de gang te blijven,niet te gek natuurlijk maar niet dat je thuis gaat zitten wachten. Bewegen is dus goed. Het strippen zelf kan wat gevoelig zijn maar is ook zo gepiept. Hier heeft het strippen (2x) geen uit gehad helaas, hoop voor jou wel!
Ik ben bij mijn zoontje 2 keer gestript, het is niet zo dat je meteen aan de gang gaat als je gestript bent. Bij mij begon het pas uren later te rommelen. Ik ben de eerste keer op donderdag gestript was toen presies 40 weken en de zaterdag erop weer. Ik heb na toen die vrijdag avond wel wat weeën gehad maar het zette niet door. Uiteindelijk op maandag mijn vliezen gebroken en toen was de baby er heel snel. Je krijgt niet meteen weeën dus je kunt gewoon naar huis.
Ik zou het risico niet durven lopen.....dacht ook dat het zeker een paar uur zou duren voordat het strippen effect had, maar ik had binnen 10 minuten een weeenstorm. Die had ik echt niet kunnen opvangen in de metro