10 weken oud en totale fixatie op speentje...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Veertje84, 30 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.023
    10
    38
    Vrouw
    Social worker
    NULL
    Hallo allemaal,

Nog een vraagje aan jullie:)
    Mijn zoon (10 weken), is totaal gefixeerd op zijn speentje.
    Hij heeft erg veel last van zijn darmpjes (veel kramp, moeilijke stoelgang) en spuugt (opstoten, kokhalzen) veel.
    Hij gaat echt NIET slapen zonder speentje. Ik heb al de allerkleinste speentjes op zijn flesje, om zijn zuigbehoefte tegemoet te komen maar na de fles moet ik hem snel zijn speentje geven anders zet hij het op een krijsen.
    Ook met slapen moet hij zijn speentje hebben. Als hij dan eens in slaap valt zonder, dan wordt hij na 10 minuten wakker en moet hij zijn speentje. Het probleem is dat als hij veel last heeft van spugen of krampen kan hij het speentje niet vasthouden. Ik moet dan echt bij hem blijven om hem steeds het speentje terug te duwen, omdat hij anders NIET rustig wordt (als je het speentje geeft, zie je pas dat zijn lichaampje echt ontspant, totdat er bijv. weer een nieuw krampje komt opzetten).
    Ik ben zelf niet zo fan van speentjes, had het in eerste instantie ook niet willen gebruiken, maar zonder was echt niet te doen.
    Herkent iemand dit? Een Kinderarts liet mij weten dat hij zo gefixeerd op het speentje is omdat dit voor hem "troost" is omdat hij veel pijn heeft van de krampjes. Maar onderhand wordt ik zelf ook gefixeerd op dat speentje, waardoor ik bang ben dat ik dit gedrag van mijn zoon misschien een beetje in stand houd?

2. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.325
    16.716
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Je kindje is pas 10 weken dus geef hem lekker dat speentje wanneer hij daar rustiger van wordt.
    Mijn kinderen hadden ook rond die tijd veel en vaak een speentje in om rustiger te worden en te ontspannen.
    Ik heb er nooit een probleem mee gehad.
    Laat het los en geef hem zijn speentje wanneer hij daar behoefte aan heeft.

3. MommyB

MommyB Bekend lid

21 okt 2013
    535
    0
    16
    voormalig adm. medewerkster nu onvrijwillig fullti
    in een huis
    Krijgt je zoontje ook iets tegen de krampjes? Bij ons heeft Infacol ontzettend goed geholpen.

Ik ken het speen drama. Zoontje is s' nachts stipt anderhalf uur na zijn nachtvoeding wakker en wil dan zijn speentje. Overdag kan hij hem prima 5 minuten zelf in zijn mond houden maar s' nachts moet ik de speen echt vasthouden omdat hij hem dan niet langer als 20 seconden vast kan houden .

4. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.023
    10
    38
    Vrouw
    Social worker
    NULL
    Ja tegen krampjes heb ik al alles geprobeerd. Ik heb Infacol, Sab Simplex, dr. Brown flesje enz. Maar niets lijkt te helpen. De KA vermoedt KMA of anders dat zijn darmen "langzaam" ontwikkelen en hij er dus overheen moet groeien...
    Het probleem is dat het snachts echt niet te doen is om zijn speentje constant vast te houden, want als hij in slaap valt, valt zijn speentje eruit en wordt hij dus weer wakker. Zo gaat dat de hele nacht (maar ook overdag) door:) En omdat hem vaak de voeding omhoog komt, kan ik het speentje niet geven want dan gaat hij kokhalzen...

5. MommyB

MommyB Bekend lid

21 okt 2013
    535
    0
    16
    voormalig adm. medewerkster nu onvrijwillig fullti
    in een huis
    Heftig . Zo hartverscheurend wanneer ze pijn hebben maar je niets kunt :(
    Gaat de kinderarts het niet verder onderzoeken dan?

Ik heb s nachts serieus een keer met mijn neus tegen zijn speen aan geslapen. Was zo moe en hij liet zijn speen er maar uitvallen. Hopen dat ze snel leren zelf hun speen te pakken.

6. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Zielig zeg! Maar inderdaad... het speentje is net zo belangrijk als mama... daar haalt hij veel troost uit.
    Neem hem dat dan ook zeker niet af, dat komt vanzelf als hij eraan toe is.

7. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Heb je Cinababy van VSM al geprobeerd? Is het enige dat hier werkte en nog werkt bij krampen. Zoonlief heeft ook erg gevoelige darmen. Pas na behandeling door osteopaat en een kuur met probiotica gaat het stukken beter, dus dat zou je ook nog kunnen proberen.

En idd lekker die speen geven.

Deel Deze Pagina