Ze kauwt niet (goed)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door frannie82, 21 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Vanavond zaten de stukjes mango van vanmorgen in de luier, nog net zo als ze vanmorgen in het bakje zaten. Ze kauwt niet goed. Ook brood slikt ze soms zo door. Ze bijt wel af van een rijstwafel of koekje en en hap van iets hards houdt ze wel langer in haar mond. Moet ik hier wat mee? De 25e moeten we naar het cb voor controle.

2. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Dat er stukjes in dr luier zitten is niet erg, dan is het niet goed verteerd.

Mijn dochter kauwt ook niet, sabbelt, maakt het vochtig en slikt, ik de k dat het vanzelf goed komt! Net als leren eten, deed ze eerst ook niet goed( Mond niet open enzo ) en nu eet ze super ;)

3. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Bekend verhaal, gister spuugde madam stukjes worst en af en toe vind ik sliterten bami in d'r luier. Was al van plan om het te vragen op het cb maar ik vermoed dat er nog een leerproces moet komen om dat te leren. Bovendien kan je wel kauwen zonder kiezen maar gaat het een stuk beter met.

4. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Hier ook! Ik heb me best zorgen gemaakt en diverse keren een te groot stuk uit zijn keel mogen kloppen maar nu hij anderhalf is kauwt meneer! Halleluja hahaha!

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.211
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Is heel normaal, dat moeten ze nog leren en dat gaat vanzelf!

6. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Jep hier ook een bekend verhaal. Vind ook vanalles terug in zijn ontlasting. Komt vanzelf goed, ze moeten het nog leren.

7. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Neemt het lichaam daar dan wel iets van op? Vitamines ed. lijkt me dan niet echt...

8. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Het lichaam neemt er meer van op dan je zou denken :) En het kauwen komt wel, dat moeten ze nog leren (en de tanden voor hebben). Met 10 maanden is melk toch nog de hoofdvoeding.

9. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Zelfs hier af en toe nog een jochie dat liever meteen wegslikt dan te kauwen (hij heeft dan ook last van tandjes die doorkomen, kan me voorstellen dat dat kauwen dan niet zo prettig voelt). Maar als ie lekker rustig aan tafel zit en niet afgeleid is neemt ie echt de tijd om te kauwen. En dat is geleidelijk gegaan, gewoon een leerproces dus!

10. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Hier vind ik ook alles terug in de ontlasting... mais, ewrtjes et. Hij heeft ook nog geen tanden, dus kauwen gaat ook een beetje moeilijk! Maar hij kauwt best veel iig op groentes in stukjes doet hard zijn best! Toch blijven er stukjes over.

11. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Hier ook regelmatig wat gevonden in de pamper.... halve olijven, schil van de courgette, erwtjes etc.
    Niet erg en hoeft ook niet persé iets met kauwen te maken te hebben.
    Komt vanzelf wel goed!!

12. Chaii

Chaii Niet meer actief

Mijn dochter maakt nogsteeds afentoe een foutje met kauwen en ze is 13 maanden, tjah..
    Het is iets wat je moet leren en ook nog is moeilijk is met weinig tanden. ;)

13. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Oké gelukkig!

Deel Deze Pagina