Vanavond zaten de stukjes mango van vanmorgen in de luier, nog net zo als ze vanmorgen in het bakje zaten. Ze kauwt niet goed. Ook brood slikt ze soms zo door. Ze bijt wel af van een rijstwafel of koekje en en hap van iets hards houdt ze wel langer in haar mond. Moet ik hier wat mee? De 25e moeten we naar het cb voor controle.
Dat er stukjes in dr luier zitten is niet erg, dan is het niet goed verteerd. Mijn dochter kauwt ook niet, sabbelt, maakt het vochtig en slikt, ik de k dat het vanzelf goed komt! Net als leren eten, deed ze eerst ook niet goed( Mond niet open enzo ) en nu eet ze super
Bekend verhaal, gister spuugde madam stukjes worst en af en toe vind ik sliterten bami in d'r luier. Was al van plan om het te vragen op het cb maar ik vermoed dat er nog een leerproces moet komen om dat te leren. Bovendien kan je wel kauwen zonder kiezen maar gaat het een stuk beter met.
Hier ook! Ik heb me best zorgen gemaakt en diverse keren een te groot stuk uit zijn keel mogen kloppen maar nu hij anderhalf is kauwt meneer! Halleluja hahaha!
Jep hier ook een bekend verhaal. Vind ook vanalles terug in zijn ontlasting. Komt vanzelf goed, ze moeten het nog leren.
Het lichaam neemt er meer van op dan je zou denken En het kauwen komt wel, dat moeten ze nog leren (en de tanden voor hebben). Met 10 maanden is melk toch nog de hoofdvoeding.
Zelfs hier af en toe nog een jochie dat liever meteen wegslikt dan te kauwen (hij heeft dan ook last van tandjes die doorkomen, kan me voorstellen dat dat kauwen dan niet zo prettig voelt). Maar als ie lekker rustig aan tafel zit en niet afgeleid is neemt ie echt de tijd om te kauwen. En dat is geleidelijk gegaan, gewoon een leerproces dus!
Hier vind ik ook alles terug in de ontlasting... mais, ewrtjes et. Hij heeft ook nog geen tanden, dus kauwen gaat ook een beetje moeilijk! Maar hij kauwt best veel iig op groentes in stukjes doet hard zijn best! Toch blijven er stukjes over.
Hier ook regelmatig wat gevonden in de pamper.... halve olijven, schil van de courgette, erwtjes etc. Niet erg en hoeft ook niet persé iets met kauwen te maken te hebben. Komt vanzelf wel goed!!
Mijn dochter maakt nogsteeds afentoe een foutje met kauwen en ze is 13 maanden, tjah.. Het is iets wat je moet leren en ook nog is moeilijk is met weinig tanden.