niet kunnen plassen???

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door jmm, 23 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jmm

jmm Bekend lid

29 mei 2008
    766
    0
    0
    Hoi wie heeft dat ook gehad dat je niet kan plassen, kan je blaasonsteking hebben of hebben jullie nog wat tips voor mij, om goed te kunnen plassen ??
    Zit nog steeds aan catether helpie vannaf dat die kleine is geboren de 6e jan!!!!

KOmt dat nog wel goed of moet ik misschien aan het erge denken operatie ofzo?

Waarschijnlijk komt het omdat die kleine toen die in mijn buik zat tegen mijn blaas heeft gezeten, want toen ik moest plassen en zo kon ik niet ophouden deed het ook vaak in mijn broekie
    het is wel balen want ik kan zo niet echt van mijn zwangerschapstijd genieten helaas !
    grjmm

2. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Wat vervelend zeg!! Hopelijk kun je snel weer zelf plassen!
    Hier alleen gehad dat ik na de bevalling niet kon plassen en na catheteriseren gelukkig wel weer.
    Kwam hier waarschijnlijk door het lange persen.

3. ansje1982

ansje1982 Niet meer actief

#3 ansje1982, 23 jan 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 jan 2012
    Hoi Jmm,

Allereerst gefeliciteerd met je kleintje!

Ik heb na de bevalling 4 dagen in het ziekenhuis gelegen omdat ik niet meer kon plassen. Gelukkig lukte het mij daarna om mijn blaas voor het grootste gedeelte zelf te legen en mocht de katheter eruit. Ik kreeg daarna pas last van een blaasontsteking.

Ben je nu thuis of nog in het ziekenhuis? Probeer je wel elke dag een keer zelf te plassen?
    Hier ging de katheter er elke dag uit en moest ik zelf (proberen te) plassen. Daarna werd er een nieuwe katether ingebracht en gekeken hoeveel urine er nog in mijn blaas achter gebleven was. Dat mocht niet meer zijn dan een bepaalde hoeveelheid.

Wat bij mij hielp was er rustig en alleen voor gaan zitten. Ik probeerde me te ontspannen en nam echt de tijd. Probeer niet teveel te focussen op het moeten plassen.

Ik weet wel hoe vervelend het is, maar met ruim twee weken niet kunnen plassen heb ik geen ervaring. Heel veel sterkte!

En probeer toch te genieten van je kleine! De tijd die is geweest kun je niet meer inhalen.

4. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Ook ik heb 2 weken niet kunnen plassen na de bevalling. Het was zo verschrikkelijk en heb dus inderdaad niet van mijn kraamtijd kunnen genieten. Ik had er zelf niet eerder van gehoord. Ik wist echt niet dat dat mogelijk was!! Ik ben na een week naar huis gegaan en heb mezelf leren catheteriseren. Op dag 14 is het opeens uit het niets gelukt en kon ook gelijk goed uitplassen. En dat terwijl ik twee weken lang van alles had gedaan om te kunnen plassen, maar tevergeefs..

Zoals de Gyn ook zei: Er heeft een aanslag plaats gevonden dus het is helemaal opgezwollen en pijnlijk.. en je urinebuis is geirriteerd. Met de stress/druk om te plassen kan het ook zijn dat het wat langer duurt.

Heel veel sterkte. Probeer het los te laten en het komt vanzelf terug. Ik had echt niet verwacht dat het zou gebeuren en had echt de hoop opgegeven. Vooral omdat mijn huisarts, verloskundige etc. vrij vaag waren en mij niet zoveel hierover konden vertellen. Ik had wel een afspraak gepland staan bij de euroloog, maar die heb ik afgezegd nadat ik weer kon plassen.

5. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook 4 dagen na m'n bevalling met een catheter rondgelopen. Zwaar beroerd. Drie keer zonder succes geprobeerd er vanaf te komen in die tijd maar er bleef steeds iets van 600ml in mn blaas achter als ik dacht leeg te zijn, de vierde keer was gelukkig raak.

Ik heb van iemand die ook met een "luie" blaas zat en die had van de volgende tips gehad voor het plassen:
    - ga met kaarsrechte rug op het toilet zitten
    - zet beide voeten goed op de grond
    - aan het einde van het plassen even je bekken kantelen
    - daarna achtereenvolgens even op je linker- en rechterbil zitten
    -vervolgens weer helemaal recht gaan zitten met de voeten op de grond
    - wachten tot je helemaal uitgedruppeld bent

Heel veel succes en hopelijk ben je er snel vanaf!!!

6. jmm

jmm Bekend lid

29 mei 2008
    766
    0
    0
    Ben nu thuis en heb net de katheter eruit gehaald , moet om half 11 naar ziekenhuis weer toe , om te kijken hoeveel plas in mijn blaas zit en of ik daar ook kan plassen , ga hier ook naar de wc en ben bezig met cranberrie enzovoorts te drinken om het toch maar schoon te houden en pruimen want had ook last van obsipatie,
    Dat is er nu allemaam uit als het goed is , maar nu gewoon weer verder het plassen dan, de catheter ging ook irriteren was blij dat ie er nu uit is ,mijn blaas vondt het ook niet fijn meer volgens mij, ga er nu ook extra van genieten nu hij eruit is ,
    gr jmm

7. Biene

Biene Actief lid

2 jan 2012
    410
    2
    0
    Allereerst gefeliciteerd meid.
    Maar wat een toestand. Ik ken het probleem alleen van tijdens mijn zwangerschap. Ik had toen een gestuwde nier en kon idd niet plassen. Ik neem aan dat ze wel goed gaan onderzoeken waar het probleem vandaan komt?

Sterkte.

8. jmm

jmm Bekend lid

29 mei 2008
    766
    0
    0
    Ben bij ziekenhuis geweest en daar moest ik wel plassen , eerste keer ging goed maar de 2e keer weer niet , zat weer te veel in mijn blaas ze denken dan ook dat mijn blaas lui aan het worden is doordat ik elke keer die katether erin heb gehad en weinig ook beweegt heb want had nog veel pijn van de hechtingen de ontlasting is nu gelukkig wel goed , houden zo , zo maar weer aan de pruimen , maar heb de een eigen catheter mee en moet mezelf cateteren best, gaat me lukken, heb geoefend ze hadden dit eerder moeten doen , want die grote slang elke keer in mijn blaas begon zeer te doen en ik krijg bekkenbodem enzo voor je blaas fyshio en daarnaast nog pilletjes om te sluitspier op gang te krijgen , nou we zulllen zien om de5 /6 uur moet ik katheteren, maar daarna heb ik geen slang en zakkie aan mijnlichaam hangen want dat is fet iri valt het zakkie weer van die hanger af , pfff, soms:x:(
    Dus morgen naar bekkenbodem fyshio intake en dan verder afspaak maken , hopen dat het werkt vindt het een beetje abracarabra , maar misschien kennen jullie dit ??? geloof er niet zo in , maar misschien helpt het ???

gr jmm

9. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    he meid,
    sterkte! Bij mij heeft het zo'n 2 weken geduurd.... Ook thuis met catheter. Op een gegeven moment kreeg ik medicijnen, die m'n blaas moesten versterken ofzo en nadat ik die een dag of 4/5 geslikt had, mocht ik het weer gaan proberen en GELUKKIG ! Toen lukte het weer... voelde nog doof en gevoelloos, maar m'n urine liep er voldoende uit.
    Het was helaas bij m'n oudste, dus welk medicijn ik gehad heb? Het was hier de laatste optie voor ik naar een uroloog zou gaan verder.

Maar ik weet nog wel dat ik het verschrikkelijk vond :( -nou oke, de 1e 3 dagen niet... Toen was ik blij dat ik eindelijk niet meer zo vaak hoefde te plassen en gewoon snachts 3 of 4 uurtjes in bed kon blijven... in plaats van iedere 3 kwartier eruit om te plassen.

Maar ik weet een beetje hoe het is. Houd moed!!

10. jmm

jmm Bekend lid

29 mei 2008
    766
    0
    0
    hoe heette dat medicijn weet je dat nog?

gebruik nu alfusine en movicol voor mijn darmen omdat die ook niet lekker gaan mijn ontlasting, hebben jullie daar ook nog een tip voor ?
    en zeg dat houd moed af en toe denk ik echt het komt niet meer goed! , ga volgende week di naar gynacoloog en misschien verwijst ze me daarna naar uroloog ??? gr jmm

11. jmm

jmm Bekend lid

29 mei 2008
    766
    0
    0
    en ja dat vondt ik ook dat ze een beetje vaag waren , ben benieuwd of het ooit weer goed komt , als dat zo is dan ga ik weer een feestje geven en doe ik het opnieuw samen met mijn man en de andere 2 .
    want ik voel me wel verdrietig !

12. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Ik had een overloop blaas. tijdens het inleiden hebben ze om de paar uur m'n blaas gecatheteriseerd maar waarschijnlijk niet goed genoeg. toen ik gehecht moest worden op de ok, leek het wel een waterval wat eruit kwam. blaas was overvol en reageerde niet meer goed. dus van OK af met catheter. die had er 24 uur in moeten blijven zitten om blaas rust te gunnen maar door mis-communicatie hebben ze deze al na 5 uur eruit gehaald. ik moest plassen en had echt het idee dat het goed ging maar er bleef nog 600 ml achter. dus catheter er weer terug in. baalde flink wat mocht nu niet naar huis. weer 24 uur wachten en weer plassen en weer bleef er teveel achter. 500 ml.
    geeist dat ik naar huis mocht en dat ze me een dag en nachtzak gaven met bandjes aan m'n benen. ipv van een nachtzak en 1.5 meter slang in m'n handen:x
    3 dagen erna terug en weer plassen en toen bleef er 300 ml achter.
    de weken erna had ik niet het gevoel dat ik moest plassen maar het ging gelukkig wel. goed rechtop zitten, niet persen en even heen en weer bewegen zodat het laatste restje er ook uit komt.
    nu 9 maanden verder en ik voel nog niet duidelijk dat ik moet plassen. soms denk ik dat ik niet nodig hoef maar dan komt er echt een waterval uit. waar ik normaal allang gigantische buikpijn van zou hebben. ik moet ook echt op m'n buik drukken om te voelen of ik moet plassen.

13. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Ik heb heel kort gehad dat ik niet voelde of ik moest plassen. Ik kon alleen staand plassen toen.

14. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik heb nog gezocht maar kan het helaas niet vinden :( -ik weet hoe belangrijk dat kan zijn nu - maar ik weet het écht niet meer. Ik ben een beetje thuis in de medicijnen, maar dit was een naam die ik nooit gehoord had en die daarom ook niet is blijven hangen... als je wil, kan ik misschien eens via de apotheek informeren, wat ik indertijd gehad heb, die zullen het wel moeten weten. Pb me maar even als je dat wil...
    De gedachte dat het niet goed zou komen had ik ook hoor :( het is zo bizar ook. Voor de darmen: Tja, zelf flink al vezels toevoegen aan eten je kan bij de drogist een zakje zemelen kopen die je door je eten kan doen en verder helpen pruimen en kiwi bij mij ook altijd wel goed. En natuurlijk goed drinken (doe ik ook niet zo).

Deel Deze Pagina