Symptomen geslacht baby?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door sadieraven, 4 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Fulltime Mommy en student!
    Amsterdam
    #1 sadieraven, 4 nov 2015
    Laatst bewerkt: 4 nov 2015
    Dag meiden deze vraag schoot vanmorgen door me hoofd heen...

Tot nu toe ben ik 2x zwanger geweest van een meid en verschillende maar toch ook veel symptomen die veel op elkaar leken gehad waaronder een kleine buik...
    1ste: banaantik, bandenpijn, wat moe
    2de: frituurtik, wat moe, meer honger, pukkels

Nu ben ik 12 weken en ik ben al wat gegroeid (valt niet echt op maar meer als voorheen). Alleen weer pukkeltjes haha

Wat waren jullie symptomen (grote, kleine buik) tijdens de zwangerschap en wat bleek het geslacht naderhand te zijn?? :p

2. Imo1978

Imo1978 Bekend lid

19 aug 2015
    571
    1
    0
    Nou die bakerpraatjes klopten bij mij niet echt hoor.
    Geen misselijkheid, gewoon mijn schoonheid behouden, geen pukkels, slap haar of wat dan ook en het wordt toch echt een meid:D.

Wat wel interessant was, is dat een tante van mijn partner vrij vroeg in mijn zwangerschap via de maan standen heeft berekend dat het een meid zou worden en dat het later zou komen dan de uitgerekende datum (tot ongeveer 5 dagen later). Dus ik ben benieuwd.

3. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier drie meiden, maar flink verschillende kwaaltjes gehaald: van HG tot helemaal niet misselijk, van veel pukkels tot geen, van futloos haar tot vol, van een moeilijke stoelgang tot gewoon normaal, van veel honger tot niet, van trek in vettigheid tot trek in hartig of juist zoet, van snel bekkenpijn tot niet, van een langzaam groeiende buik tot een snelle en weer langzaam etc. etc. haha.

4. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Amsterdam
    Hahaha ik geloof nou ook niet echt in die bakerpraatjes maar vind het toch wel grappig om te lezen hoe verschillend het kan zijn met zoon/dochter. Gewoon voor de fun :p

5. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    helaas ik kan je niet helpen nu zwanger van de 7e en bij geen van ze misselijk geweest, bij allemaal lage bloeddruk, bij allemaal kleine ronde buiken, bij allemaal verschillende dingen lekker gevonden, en bij allemaal lustte ik geen koffie de eerste paar weken, en ik heb toch echt 5 meiden 1 zoon en nu zwanger van mijn 2e zoontje :D:D:D:D

6. Bureau

Bureau Bekend lid

3 jul 2014
    901
    41
    28
    Allebei: grote buik. Nu eerder maar is ook vaak zo met een tweede (was na 5.5 maanden ook weer zwanger). Vorige keer hondsmoe tot week 26. Nu gaat het qua energie beter. Verder geen kwaaltjes, beide keren niet misselijk en geen pijnlijke borsten. Vorige was een meisje en nu een jongen

7. Typfoud

Typfoud Fanatiek lid

3 aug 2013
    1.442
    0
    36
    Bij de eerste 2 kotsmisselijk (meisjes) bij deze tot nu toe niet of amper. Maar ik geloof er niet zo in dat het qua geslacht verschilt. Misselijk zijn of niet ligt puur aan je hormoonspiegel en heeft niks met geslacht te maken.

Over zo'n 8 weken weten we het :)

8. Oreokoekje

Oreokoekje Actief lid

24 okt 2013
    434
    1
    16
    Bij mij klopt tot nu toe alles qua een jongen krijgen. Dingen zoals mooi vol haar, geen puistjes, zin in hartige dingen, snellere groei van lichaamshaar, etc. Ik geloof er niks van hoor maar ergens is het wel grappig.

9. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Amsterdam
    Iedere zwangerschap is altijd anders dat weet ik maar toch ff kijken wat bij iedereen anders is en toevallig het geslacht erbij is :)

Spannend hoor, nog even. Wij kunnen over 2/3 weken het al weten :D

10. yasmine04

yasmine04 Fanatiek lid

17 nov 2010
    3.050
    304
    83
    Tbm
    Zuid holland
    Bij mijn dochter geen 1 dag misselijk geweest mijn haar was prachtig en mijn gezicht straalde wel veel last van de hormonen huilerig etc. .

Nu vanaf week 5 beroerd zit onder de pukkels en als het zo Door gaat met mijn haaruitval heb ik geen haar meer over bij de bevalling ;)
    Over 13 dagen weten wij het geslacht. ..

11. yasmine04

yasmine04 Fanatiek lid

17 nov 2010
    3.050
    304
    83
    Tbm
    Zuid holland
    Oh ja nu niet zo huilerig als bij de 1e

12. dpbovenkamp

dpbovenkamp Fanatiek lid

14 jan 2014
    1.628
    3
    36
    Deze zwangerschap is echt enorm anders dan de vorige. Maar ook nu krijg ik een jongen. Zegt denk ik helemaal niets hoor, die kwaaltjes m.b.t. het geslacht;)

13. kimmv2

kimmv2 Fanatiek lid

7 mei 2015
    1.067
    447
    83
    eerste zwangerschap huilerig, ijstik, veel pukkeltjes en ronde buik --> meisje.

tweede zwangerschap moe heel moe, appeltik, weer pukkeltjes en grote buik ---> jongen

en nu moe, ijs en appeltik, veel pukketjes en rond buikje en weer een knulletje onder

14. Elmo

Elmo Niet meer actief

Bij Zoon heel moe eerste weken.
    Bij dochter springende borsten. Vond het verschil wel te merken. Voor de rest niet.

15. Moekje

Moekje Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.021
    1
    38
    NULL
    Zuid-Holland
    Eerste zwangerschap:
    Moe, moe en moe
    Smeerkaas en kroketten tik
    Weinig buik
    Geen eetlust maar niet misselijk
    veel verkouden eerste trimester
    Pijnlijke borsten, maar pas na de bevalling gingen ze groeien.
    Jongen

2e zwangerschap:
    Misselijk geweest
    Veel verkouden/ziek
    Eet alles wat zoet is en bij voorkeur taartjes of ijsjes.
    nu al grotere borsten
    Pukkels
    Dof haar
    Moe

Over 5 weken weten we wat het word :D nu 11 weken

16. MiaMaria

MiaMaria Niet meer actief

Bij mij klopten de 'bakerpraatjes' grotendeels wel, ook al ben ik er zelf heel nuchter in en er geen waarde aan hecht. Ik was bij m'n dochter veel meer en langer misselijk en ik had ook echt n andere zwangerschap. Nu bij de derde zit het er echt tussenin! Dus ik ben benieuwd ;)

Verder vond ik het heel vermakelijk dat mensen aan mijn buik konden zien of het een jongen of een meisje werd.. En verhip! In 50% van de gevallen klopte het ;)

17. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Eerste dochter
    Ochtendmisselijkheid
    Moe
    Veel bountys en appels gegeten
    Pukkels
    Moeilijke stoelgang
    Aambeien
    Buik groeide pas echt hard vanaf een week of 28
    Geen last van borsten gehad pas na de bevalling

Nu......geslacht nog onbekend (dochter zegt steeds dat haar zusje in mijn buik zit)
    Hele dag misselijk
    Dol op drop
    Pijnlijke borsten
    Weer moeilijke stoelgang
    Buik begint al aardig te groeien
    Moe
    Trek in Grillworst Ossenworst salami zalm......en helaas mag ik daar niet aan toe geven .....zo moeilijk

Deel Deze Pagina