Hoelang ben ik zwanger??

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door jill1984, 9 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jill1984

jill1984 Actief lid

10 jun 2012
    362
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo!

Ik heb vanochtend een test gedaan, en het was een knaptest! het streepje was bijna net zo donker als het controle streepje :eek:)

Maar ik heb altijd een erg onregelmatige cyclus gehad, en weet dus niet wanneer ik precies mijn eisprong heb gehad...
    Mijn eerste dag van mijn laatste menstruatie was 27-01-2013, maar mijn cyclussen varieren van 33 tot 45 dagen.

Hoe moet ik dit nu tellen, en wanneer moet je dan naar de verloskundige voor een echo?

Ik hoor graag van jullie!

Liefs Jill

2. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo,

We tellen van eerste dag laatste menstruatie. En dan pak we het gemiddelde van je cyclus dus 39 dgn, dan ben je nu 5 wkn 3 dgn en uitgerekend op 18 nov maar de echo tussen 10 en 12 wkn bepaalt de definitieve uitgerekende datum.

Meld je aan bij de verloskundige in de buurt en maak met haar afspraken voor een echo.

Slik je foliumzuur?

Groetjes Ineke

3. jill1984

jill1984 Actief lid

10 jun 2012
    362
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thanks Ineke,

Ja die slik ik al :)

wordt er pas bij 10-12 weken een echo gemaakt? ik dacht bij 8 weken al?

groetjes!

4. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi,

Indien er medich gezien geen reden is, wordt een normale termijnecho inderdaad pas bij 10-12 weken gemaakt. Maar aangezien jij een onregelmatige cyclus hebt, neem ik aan dat de echo inderdaad bij een wek of 8 gepland wordt om te zien hoe ver je nu echt bent.

Groeten Brigitte

Deel Deze Pagina