een wakkere baby

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sweet978, 5 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    hai,

De titel zegt het deels... wat doen jullie met een wakkere baby?

Als ze wakker wordt voed ik haar en verschoon ik haar. Het gaat mij om die spaarzame momentjes dat ze daarna wakker is.

Ik ga eigenlijk altijd wel even op de bank met haar zitten dan een *goed* gesprek met der voeren. ( jullie kennen het wel; goh wat een mooie slingers.. ja die heeft je tante opgehangen etc.. dat kaliber :))

Nu leg ik haar ook wel eens in de box.. zodat ze lekker rustig om haar heen kan kijken. Maar daar voel ik me eigenlijk best schuldig om. Mijn hoofd zegt dat daar niks mis mee is, haar af en toe in de box leggen als je de was ophangt in dezelfde kamer..of als je gewoon ernaast je email regelt. Toch voel ik me schuldig en heb ik het gevoel dat als ze wakker is ik altijd met haar *bezig* moet zijn.

Nu ben ik een kersverse moeder ( ze is pas 5 weken) en het is mijn eerste kindje, dus ..onzekerheden horen erbij.. maar vroeg me af of ik de enige ben die dit heeft..en wat andere doen met een wakkere baby...

Alvast bedankt voor de ervaringen.

2. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    mijn dochter was ook altijd zo'n wakkere baby (ze is nu 14 maanden)

ik denk dat het juist goed is dat ze even lekker in de box kan liggen,
    als zei gewoon lekker ligt te kijken is er toch niks mis mee,
    zo leren ze denk ik ook om zich zelf een beetje te vermaken,

ik wou dat mijn zoontje even lekker rustig in de box kan liggen! maar das een heel ander verhaal :D

3. Lieselotte

4 okt 2009
    20
    0
    0
    Hoi hoi

Nou ik denk dat je het hartstikke goed doet!! Het is belangrijk voor babies dat ze een beetje regelmaat hebben, dus wakker worden, voeden dan even knuffelen met mama (hoe lang je zelf wilt) dan soms nog even in de box (ligt er aan hoe oud ze zijn, mijn dochtertje ging pas met een week of 6 in de box omdat ze toen ook daadwerkelijk wat langer wakker was na de voeding) Dan als je wat tekeken van vermoeidheid ziet lekker in bedje neerleggen zodat ze kunnen slapen. Je hoeft je helemaal niet schuldig te voelen dat ze dan even alleen in de box liggen! Dat is juist heel goed, zo kunnen ze zelf alles even rustig verwerken.

Nou probeer niet onzeker te zijn je doet het hartstikke goed!

4. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    @ ikkelies
    Het is niet zo dat ze uren wakker is of zo.. maar het lijkt me ook niet goed dat ze steeds bij mij op schoot is en ofzo. Vandaar de vraag :)

@ Lieselotte

Het is absoluut een stukje onzekerheid :) En ik had inderdaad ook wel t vermoeden dat het goed voor ze is.. ff rustig liggen in de box alleen ipv met mama op de arm de was eraf te halen of zo:) Ik probeer haar eigenlijk altijd na het knuffelen nog even in de box te leggen..inderdaad om alles te verwerken en even tot rust te komen. Altijd gefrunnik aan je lijf lijkt me ook niks. En idd als ze slaap tekenen vertoont ( hier is dat gapen.. wild slaan en gaan jengelen) dan gaat ze lekker wakker der bedje in. Keer of 2 de speen erin en ze slaapt :)

Alvast bedankt voor de reactie's
    Veel dingen weet je rationeel wel, maar emotioneel is wat anders... Ze zijn immers zo afhaneklijk van je en kunnen niet echt melden wat ze willen grin.

5. Foxter

Foxter Niet meer actief

Je doet het super hoor :) Het is juist goed dat je haar af en toe even "alleen" laat spelen. Pluk je later de vruchten van!
    Ik heb dat ook vanaf het begin gedaan, en Sterre kan nu prima alleen spelen. Mijn vriendin vond dat zielig, en die kan nu haar kindje echt niet even 10 minuten alleen laten spelen. Sterre speelt echt een uur zelf, zolang ze me maar ziet, dus ik kan rustig even een boekje lezen op de bank :) We lachen dan wel veel naar elkaar, zodat ze niet het gevoel krijgt dat ze mn aandacht niet heeft :)
    Ook met schoonmaken enzo is het makkelijk als je je kindje gewoon even neer kan zetten met een speelgoedje.

6. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    ehm...nog even een vraag meteen... hoe lang is jullie baby wakker? ( wakker geweest voor de mensen bij wie ze al een stuk ouder zijn)

Mijn dochter is dus 5 weken en is inc de voeding plus minus 3 kwartier *gezellig* wakker in de ochtend/middag ( de namiddag is een ander verhaal dan is ze langer wakker en niet *gezellig*)

7. Lieselotte

4 okt 2009
    20
    0
    0
    Ze is nu 8 weken en sinds gisteren eigenlijk ook pas in totaal zo'n 50 a 60 minuten wakker, tot vorige week was dat ook ongeveer 45 minuten. Dus die van jou zit ook op een 'goed' schema ;)

Lekker toch dat wanneer je haar in bedje legt wanneer ze moe wordt en dan gelijk in slaap valt! dat betekent alleen maar dat je goed naar haar luistert en ze daar ook tevreden mee is!

Bij ons is ook de namiddag iets minder gezellig, dan neem ik haar bij me in de draagzak, of ik wandel nog wat en dan een uur of 7 het badje en daarna lekker voeden en in bedje!

8. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    ik las ergens anders dat daar kinderen al 20 minuten of zo in de box liggen wakker te zijn.. nah..als de mijne er 5 max 10 minuten inligt zonder dat ze gaat jengelen is het veel. Dacht ff dat ik haar misschien teveel en te vaak in haar bedje stop. Ze slaap nu zo een 15 uur gerekend van 0.00 tot 0.00

En dat befaamde jengel uurtje smiddags.. heb er speciaal een lodger voor van marktplaats gekocht.. nah.. moord en brand als ik haar erin probeer te krijgen.. ben er geloof ik nog niet achter hoe ze daar comfortabel in hoort te liggen .. het is nu net een geknakte banaan.. ( zielig dus.. :D)

De jouwe gaat vroeg het bedje in dan ..hier is het tussen 8 en half 10 dat ze de nacht in gaat. Heerlijk die ruime marge's :)

Maar harstikke bedankt voor iedereen die me een hart onder de riem stak:)

9. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Vigo is steeds ongeveer 1,5 uur wakker. Daarvan besteden we drie kwartier aan eten en verschonen en knuffelen, en hij kan zich wonderlijk genoeg zo'n drie kwartier in zijn uppie vermaken in de box met zijn boxspiraal en mobile. In het begin vond ik het ook moeilijk om hem in de box te leggen, nu zie ik duidelijk dat hij het daar heel fijn vindt.

Deel Deze Pagina