Ken je dat?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door QuintenXavi, 23 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. QuintenXavi

QuintenXavi Actief lid

10 jul 2010
    105
    0
    0
    Zuid-Holland
    Iedereen waarschuwt je er voor, niet de deur uit zonder je sleutels in je zak, niet eens de tuin in.
    Iedereen had mij ook gewaarschuwd, dus ik had keurig mijn sleutels in mijn zak op het moment dat ik dacht; laat ik eens actief worden en de ramen gaan zemen. Niet realiserend dat mijn oudste (toen net 3) de onderste knip wel eens op de deur kon doen. Daar stond ik dan, in de winterzon, zonder jas, met sleutels in mijn zak. Kind al dansend door de vensterbank, er vanaf gevallen en weer vrolijk verder dansen. Zo heb ik uren buiten gestaan en uiteindelijk maar een raam ingetikt.

Heeft iemand nog meer van dit soort verhalen?

2. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

hihi nee gelukkig geen ervaringen ermee! Wel grappig om te lezen hoewel jij dat toen vast minder grappig vond!

3. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    gelukkig nog nooit mee gemaakt.
    mocht het gebeuren hoop ik dat de buren thuis zijn, die hebben ook een sleutel.

4. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Aan een sleutel heb je zo weinig als de onderste klip erop zit, Sonja ;)
    Daarom heb ik standaard bij open deuren de bovenste klip erop...Dan kan de deur iig niet dicht vallen:p

5. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Wij hebben daarom 1 deur zonder knip (maar wel met 3 puntssluiting). mijn schoonouders hebben die sleutel ook, dus mocht het ooit gebeuren.....

6. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    wij hebben het met de middelste gehad. die had ookd e knip erop gedaan en daar stond ik. mijn vader woonde toen nog in de straat die is door middel van een trapje en wat klim en klauterwerk door mijn raam boven geklommen. het enige wat op dat moment natuurlijk openstond. het is maar goed dat hij lenig was omdat ie veel sportte anders was het nooit gelukt. hij heeft meteen maar ff de onderste knippen verwijderd toen van allebei de deuren.

7. QuintenXavi

QuintenXavi Actief lid

10 jul 2010
    105
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hihi, nu kan ik er ook wel hard om lachen hoor. Ik had door de voordeur kunnen gaan, maar die zat op de bovenste knip omdat hij nog al van het ontsnappen was. Echt handig weer he. Hij heeft het in ieder geval heerlijk naar zijn zin gehad en de onderste knip is gelijk verwijderd. ;)

8. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Haha, vorige week had ik hetzelfde. ff de spullen in de tuin opgeruimd. De kindjes waren binnen en stonden voor het raam naar me te kijken. Wil ik naar binnen gaan is de deur op slot. Had mijn oudste de sleutel omgedraaid. Deze sleutel zit namelijk altijd in het slot. Jasmijn begreep niet dat ze de sleutel om moest draaien. Dus daar stond ik dan. Ik buiten, zij binnen.....:$ Gelukkig was mijn man thuis, die stond welliswaar te douchen, maar kwam na een tijdje toch beneden. Was dit gebeurd op een doordeweekse dag, dan had ik lang kunnen wachten ;).

9. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    hahahah heeeeel herkenbaar

ik was vroeger ook zo:)
    alleen was het toen zo

mijn moeder was een grote pan met soep aan het maken
    gaat de deurbel
    dus ze staat te praten met de buurvrouw en ik gooide de deur dicht
    mijn moeder geen sleutel op zak verder niemand thuis

en mijn moeder zag mij al de la van de fornuis open doen zodat ik daar op kon gaan staan
    toen heeft mijn moeder de raam ingeslagen

mijn zoontje is ook zo de voordeur op de bovenste knip omdat ie anders de voordeur open doet en wegloopt

dus jhier staat nu ook de bovenste knip op slot dat de deur niet dicht kan vallen
    zodra ik buiten was deed ie de deur op slot

10. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Zo'n dingen kunnen idd gebeuren en is mij ook al eens gebeurt haha. Alleen had ik toen het geluk dat het raam open stond en ik dus zo naar binnen kon klimmen.

11. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    haha datzelfde heb ik ook meegemaakt, mijn zoon was nog niet 1 jaar toen maar hij was aan het kruipen en ik ook achterhuis bezig met de ramen. En hij kon bij de onderste knip en deed deze dus ook even dicht! Tsja daar stond ik dus en mijn zoon in huis... Heb op het laatst ook een raam ingetikt en zodoende kon ik de achterdeur weer open krijgen. dit is me nooit weer gebeurt dus haha je leert er van.

en 1x reed ik de container door huis naar voren, normaal loop ik door de steeg maar had nu haast. en Ja 2 deuren tegenover elkaar open en bats voordeur dicht. en mijn sleutels lagen binnen... Ik mijn zoon loodsen naar de voordeur (hij was nog binnen) ik zei maak de deur even open maar hij kon toen nog niet bij de Klink. Mijn buurvrouw die de reservesleutel heeft was niet thuis, ik naar mijn andere buurvrouw om mijn moeder maar te bellen voor een sleutel. daarna heb ik maar staan wachten voor huis en mijn zoon in de gaten gehouden (die mij vierkant aan het uitlachen was in huis haha) maar gelukkig was mijn moeder er snel en kon ik weer in huis komen haha.

12. QuintenXavi

QuintenXavi Actief lid

10 jul 2010
    105
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hihi, heerlijk he. Nu kun je erom lachen maar op dat moment is het echt minder.

Toen mijn zoontje het ontdekt had van die knippen, dacht hij; laat ik het ook eens bij iemand anders proberen. Zo ook bij zijn tante. Stonden we ineens alle 4 buiten en hij lekker binnen. We hebben er maar een spelletje van gemaakt, hij mocht met zijn vieze voetjes op de witte eettafel stoel klimmen. Hij vond het prachtig :), zij wat minder :(.

13. jammetje

jammetje Actief lid

5 mei 2010
    216
    0
    0
    twee weken geleden erg warm weer waren heerlijk wezen zwemmen met de kids en een aantal vrienden.
    kinderen in hun auto zitjes gezet alle deuren al dicht.
    een vriend gooit zijn zwemspullen bij ons in de kofferbak en ja hoor gooit deze in een reflex ook dicht!!! Alles lag nog in de kofferbak sleutels telefoons en onze auto vergrendeld zich automatisch! Daar zaten mijn kindjes van 2,5 en 6 mnd opgesloten in de auto tja paniek want het was echt warm.
    geprobeerd of de oudste zijn gordeltje los kon maken maar dat deed hij niet. Ouders gebeld voor de reserve sleutel van ons huis (gelukkigg had iemand nog een mobiel) en met een auto van vrienden is mijn vriend naar huis gesjeesd 20 min rijden) Ik toch nog proberen of de oudste niet zijn gordeltjes af kon krijgen en ja na veel aanmoediging lukte het hem en kon hij na voren kruipen om voor ons de deur open te doen. Helemaal trots en terecht. Hij was onze held van de dag:D

14. QuintenXavi

QuintenXavi Actief lid

10 jul 2010
    105
    0
    0
    Zuid-Holland
    Jeetje zeg, dat is pas goed schrikken ja. Heel wat anders dan dansend door de vensterbank. En wat een grote knul joh.

Ben blij dat het goed is afgelopen.

15. M28

M28 Fanatiek lid

20 apr 2009
    1.044
    0
    0
    ja ook gehad, zet nog even de boodschappen binnen, mijn meiden lopen voor me en slaan zo de deur voor mijn neus dicht.. ze waren nog te klein om bij de klink te kunnen om hem open te maken. Ik kreeg een totale hartstilstand, mijn tas stond namelijk al binnen en ik woon 8 hoog, zonder ramen aan de voorkant. dus of ik moest een spoed slotenmaker bellen (500 euro) over via het dak naar het balkon (8 hoog).. wonder boven wonder had ik de sleutel in mijn jas gestoken en dat deed ik nooit.. nu ga ik nooit meer naar buiten zonder sleutels..

Deel Deze Pagina