Driewieler of loopauto voor 1e verjaardag?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by belliebel, Jan 23, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. belliebel

belliebel VIP lid

Jun 11, 2009
    14,226
    648
    113
    Female
    Buschauffeur
    Hallo allemaal,

Over een kleine dat2 weken wordt Dinand alweer 1 jaar. Buiten het feit dat het eerste jaar gigantisch snel is gegaan, zitten we nu enorm te twijfelen wat we hem zullen geven. We twijfelen nu tussen een driewieler en een loopauto.

Nu heeft hij al een loopwagen van nijntje. Dus de loopauto is opzich leuk alleen voor het op de auto zitten en ermee rijden. Daarom zitten we over een driewieler na te denken. Natuurlijk is zoiets alleen voor buiten, maar uiteindelijk zal hij de komende jaren hier meer plezier aan hebben dan de loopauto, toch?

Vind de keuze zo lastig om te maken. Wil ook wel dat hij echt iets aan de driewieler heeft en niet pas over een jaar erop kan fietsen ofzo, want dan kunnen we net zo goed nog een jaar wachten met die driewieler! Waar zouden jullie voor kiezen?

2. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,206
    432
    83
    Female
    home sweet home
    Allereest wil ik zeggen dat het allebei leuk is voor je zoontje. Maar aangezien hij al een loopauto van Nijntje heeft en je het mooie weer straks weer tegemoet gaat zou ik voor een driewieler kiezen.

Wij hebben ook een driewieler met duwstang en wordt al gebruikt vanaf hij zelfstandig goed kan zitten (10mnd ongeveer). Met goed weer gebruikte wij hem heel veel en hij vond het schitterend. Ik denk dat de duwstang er met een half jaar vanaf kan en dat hij dan zelf gaat fietsen.

3. go4baby

go4baby Fanatiek lid

Jun 11, 2007
    4,845
    0
    0
    Eigen baas boven baas ;-)
    Noord-Holland
    Loopfietsje?

Onze dochter heeft bij ongeveer 1,5 (afgelopen zomer) een Wishbone bike gekregen. Die groeit mee. (wel rete duur, maar met verjaardsgeld (wat dus nog lag) goed te doen. Kan ze tot een jaar of 5 mee (en haar broertje ook.)

Super ding omdat het eerst een driewieler loopfiets is en daarna een 2 wieler (en door eht frame om te draaien en het stoeltje hoger te zetten 'groeit' ie mee!

Ze kan er keihard op racen en vind het super gaaf!

Echt een aanrader!

En gefeliciteerd bijna! Bijzondere dag hoor! Geneit er straks maar van!

4. nanette77

nanette77 VIP lid

Jan 11, 2009
    10,817
    545
    113
    Female
    je hebt al een loopauto.. Ik zou inderdaad ook gaan voor een driewieler met stang.. Wat heb ik daar een plezier van gehad. Nam hem mee naar de stad. Dan zat ze niet in de buggy maar in de driewieler.. Ze kon alle kanten op kijken en een pret dat ze had!

5. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,158
    8,135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Luc heeft ook driewieler, past ie net pas op alleen, zo'n mini ding, kon nooit bij de trappers haha. Is erg leuk...

OOk heeft ie een Peugeot 206 trapauto, dus je zou ook een trapauto kunnen doen, heb je een combi van beide.

6. woezeltje1

woezeltje1 Fanatiek lid

Jan 17, 2011
    2,031
    0
    36
    ik zou voor een loopauto gaan of fiets waarbij ze kunnen zitten.

7. belliebel

belliebel VIP lid

Jun 11, 2009
    14,226
    648
    113
    Female
    Buschauffeur
    Hmmm, jullie maken het me nog lastig hihi:p.

Trapauto is ook erg leuk, maar denk persoonlijk dat dat helemaal nog een tijdje duurt voordat ze daar iets mee kunnen.

Ik nijg toch naar een driewieler...Juist naar wat vruchtje24 zegt: ik heb al een loopwagen van Nijntje!

8. woezeltje1

woezeltje1 Fanatiek lid

Jan 17, 2011
    2,031
    0
    36
    loopwagen van nijntje zijn mijn kinderen altijd bang voor geweest.
    Mijn zoon van 2 heeft nu pas leren trappen op zijn 3 wieler.
    ding heeft hele tijd in het stof gestaan :D

9. belliebel

belliebel VIP lid

Jun 11, 2009
    14,226
    648
    113
    Female
    Buschauffeur
    Whaha, Bang voor Nijntje?:D

Dinand moest er ook niks van weten in december, maar heb hem er vanmorgen achter gezet en ben aan de andere kant van de woonkamer gehurkt gaan zitten met mijn armen wijd open en spontaan begon hij te lopen met dat ding hihi:p. Hij ziet nu de lol er wel van in geloof ik:p.

10. caroline16

caroline16 Niet meer actief

wij hebben Soraya met haar verjaardag een loopauto gegeven, en met kerst ( 3mnd later) een driewieler met zo'n duwstang, dit omdat ze rond haar verjaardag nog helemaal niet omkeek naar een driewieler..

11. belliebel

belliebel VIP lid

Jun 11, 2009
    14,226
    648
    113
    Female
    Buschauffeur
    We hebben uiteindelijk toch gekozen voor een driewieler van smoby. 1 met duwstang en een tasje voor eventuele spulletjes! Nu heeft hij er misschien nog weinig aan, maar uiteindelijk zal hij hier meer aan hebben dan een loopauto.

Thnx allemaal voor jullie suggesties!

12. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Evy was nog veel te klein voor een driewieler met haar eerste verjaardag. Die krijgt ze voor haar 2de verjaardag. Wij hebben een loopauto gegeven, al was ze daar ook nog te klein voor ;).

13. Beheer

Beheer Administrator
    Staff Member

Feb 11, 2005
    16,278
    2,978
    113
    Verplaatst naar Baby en dreumes.

Lotte

14. tammetje81

tammetje81 Bekend lid

Dec 6, 2009
    599
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben onze zoon afgelopen week een driewieler met duwstang gegeven op zijn verjaardag en wij hadden geen beter kado kunnen kopen. Hij is er helemaal verzot op. Hebben er 1 van puckie. Is 1 met een hoge rugleuning en er kan een voetenplankje op voor de eerste maanden. Echt een geweldig ding. Wij lopen elke dag een stuk met hem. En hij schreeuwt dan van plezier!

Share This Page