De "jongste" van de tweeling wil 's nachts bijna niet slapen. Tis niet dat ze begint te krijsen, maar meestal krijgt ze de laatste fles en valt ze in een diepe slaap... tot half 3 ongeveer. Vanaf dan is het elke keer op en neer lopen omdat mevrouw ligt te jengelen. En als je binnenkomt heeft ze een big smile op d'r gezicht, met andere woorden: "Tijd om op te staan!" Ik laat haar liggen, dek haar weer toe, geef haar de speen en loop de kamer weer uit, om vervolgens een half uur later hetzelfde ritueel weer te herhalen. Meestal blijft ze bezig totdat ze een kleine beetje melk heeft gehad (of soms stopt ze niet eerder dan na een volle fles) en dan valt ze weer in slaap... voor een uurtje of 2. En elke keer presteert ze het om net een uur voor de wekker mama wakker te maken... vanmorgen was het ook weer zover en ik was even de wanhoop nabij. De andere meid was ook klaarwakker en die lag er, met wijd open ogen, naast te koekeloeren. Met andere woorden: de dag is begonnen... om 04:00uur.... ik heb ze beneden in de box gelegd, maar ondertussen was mijn man ook weer wakker geworden (om 3uur thuis van nachtdienst) en die zei dat ik de ander gewoon had kunnen laten liggen, die maakte toch geen geluid??? Dus al met al hadden wij ook nog eens een lekkere discussie... Ik weet niet wat ik verkeerd doe, maar ik zou graag weer eens een nachtje doorslapen, of in ieder geval langer dan 3 uur achter elkaar. Iemand tips/suggesties? Namens mijn vermoeide lichaam, Hartelijk dank
Ik heb geen echte tips, maar je zou je voordeel kunnen proberen te pakken door vroeg naar bed te gaan? Als ze toch momenteel een nachtvoeding vraagt, de fles van 22.00 te laten zitten, er om een uur of 21.00 in te duiken en daar je uurtjes te pakken? Wel eens met je man, als de ene meid rustig in bedje lag had je die ook kunnen laten liggen, misschien was ze wel doorgeslapen?
Ik denk dat dit er gewoon bij hoort. Hier bij beide kinderen ruim een jaar dramanachten gehad en toen M twee was begon 'het feest' weer van voren af aan (en nog steeds wordt ze 1-3x wakker). Dus wat Suus ook al schrijft: vroeg naar bed, zelf laten komen voor drinken en dan ook gewoon geven (dus niet met speen), of eventueel je man een fles laten geven als hij thuis komt van zn werk, hij is dan toch nog/al wakker. En soms worden kinderen nu eenmaal echt wakker voor jouw wekker, balen, maar helaas. T is nu langzaam een schappelijker tijd aan het maken: meestal tussen 6-7, was tussen 5-6
mijn meisje doet dit ook, ze huilt niet, maar ze speelt en maakt geluidjes. Zodra ze mij ziet, is het een big smile en helemaal enthousiast. Ik zeg niets geef de speen en haar knuffeldoek en dek haar stevig toe. Dan ga ik weer op bed. Ik ga nu niet meer naar haar toe, ze valt vanzelf weer in slaap. Soms "praat" ze een half uurtje tegen zichzelf en dan ist stil. Gelukkig wordt mijn zoontje niet wakker, die ligt er tegenover in zijn eigen kamer. Maar bij jou is t moeilijker omdat je nog eentje ernaast hebt liggen en dan heb je er 2 die wakker zijn. pittig hoor! probeer in de middag met ze mee te slapen, zodat je toch wat slaap inhaald. sterkte
Oh, wat is jouw verhaal bekend meid,. Ik gaf en geef die nachtvoedingen gewoon hoor. Ten eerste waren mijn kinderen echt niet groot en konden ze alle extra's goed gebruiken, en ten tweede: je slaapt toch zo weinig, ik was blij dat ik na die voeding gewoon zelf weer kon slapen.
Ik heb t schema maar een beetje gewijzigd, want rond etenstijd moest alles snel snel snel en dan schiet het er meestal bij in om het groentehapje te geven (zeker als we uit de opvang kwamen)...misschien is het gewoon honger en vermoeidheid omdat ze zo lang al wakker is en hazeslaapjes doet. Wat ik nu doe is: (hopelijk) +/- 6 uur: 180cc + rijstebloem +/- 10 uur: fruithapje met liga +/- 12 uur: 210cc + rijstebloem +/- 16 uur: groentehapje + 120cc +/- 20 uur: fles Avondpapje Bambix, in bad en naar BED! Verder wil ik toch proberen of ik haar niet gewoon een beetje kan laten brabbelen 's nachts. Ik heb het idee dat zij "denkt": als ik brabbel, komt mama en dan is het weer feest!! Dus brabbelen maar! De ander slaapt meestal gewoon door haar heen, en wordt pas wakker als ik wanhopig (en dus net iets te hard) sta te "ssssjjjtttt ssssjjjttt"-en bij het bedje.... Zojuist kwam ik van de opvang (gewerkt vandaag). Ze heeft dus het groentehapje gehad daar en een kleine fles van 120, ik haalde haar uit de maxicosi en wilde haar neerleggen in de box en meteen begon ze te bleren... dus haar in bed gelegd..... met 10 minuten sliep ze, na nog wat huilen, een keer toedekken, speen erin en hop: ze was vertrokken!!