Wat gebruik je tegen de krampjes?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lisszy, 13 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Welk middeltje tegen krampjes?

1. Infacol

2. Cinababy VSM

3. ABC Dolphinius

4. Anders, namelijk.....

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    En waarom juist dit middeltje? Helpt het goed?

Bij mijn oudste gebruikte ik Infacol, maar bij mijn jongste helpt dit helemaal niet! Het lijkt wel erger te worden! Nu zit ik te denken aan ABC Dolphinius maar het is nogal prijzig!

Ik ben benieuwd!

2. misa

misa Niet meer actief

Ik gebruikte cinababy. Of het hielp weet ik niet, want op dat moment hebben we ook andere voeding en een osteopaat ingeschakeld... :)

3. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

sab simplex,(alleen nog in duitsland te koop en via internet)

schijnt het zelfde te wezen als infacol, en toch werkten bij beide kinderen hier de infacol niet en de sab simplex wel :)

4. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Heb ze allemaal gebruikt maar niets dat echt hielp helaas. Als ik moest kiezen zou ik voor de probiotica gaan (hier orthiflor).

5. Tyra

Tyra Actief lid

18 jul 2007
    156
    0
    0
    Levensgenieter
    Ergens op de Veluwe.......
    Gebruik voor mijn zoontje van 3 maanden Cinababy. Overigens al een tijdje niet meer. Ben er mee begonnen toen hij ca 3 weken was. Netjes 3x per dag 3 druppels. Even afkloppen maar daarna NOOIT meer last gehad van krampjes. Ben er nu alweer ca 2 weken mee gestopt.

6. carlo1987

carlo1987 Fanatiek lid

9 feb 2010
    1.043
    0
    0
    verzorging
    nijmegen
    infacol: mijn zoontje had heel veel luchtkrampjes, en daar werkt infacol het beste bij volgens CB

7. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Infacol... En werkt super!!:)

8. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.342
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hier werkte cinababy niet en infacol wel... we merkte duidelijk verschil als we het een fles vergeten waren....

vervelend dat de infacol bij jullie nu niets doet.

9. btje

btje Actief lid

24 nov 2009
    295
    0
    16
    NULL
    NULL
    Infacol hielp hier niet, leek zelfs erger te worden. Cinababy werkte ook niet.
    De fles aanmaken met rooibosthee heeft een tijdje wel heel goed gewerkt. Maar helaas kwamen de krampjes ineens weer terug. J huilde en krijste en weigerde de fles ineens. Toen uiteindelijk overgestapt op een ander merk voeding en we hebben nooit meer een krampje gezien! :)

10. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Zowel Louise als Tygo reageerde erg goed op Cinababy, nooit iets anders geprobeerd dus om die reden.

11. Zijvandehoek

Zijvandehoek VIP lid

8 jun 2009
    6.894
    0
    0
    Infacol werkt prima :)

12. Meara

Meara Niet meer actief

ABC gebruik ik. Je doet er ontzettend lang mee en is in verhouding niet duur. Infacol werkte hier niet en kost 8 euro per week. voor ABC vertaal je 24 euro maar doe je zeker 4 weken mee

13. fantasy

fantasy Actief lid

24 jul 2007
    473
    0
    16
    Veluwe
    Mijn dochtertje had veel last van krampjes, ze gilde het soms uit. Cinababy en Infacol deden beide niets en we zijn toen in overleg met het CB overgegaan op comfort (van de Etos) voeding, sindsdien had ze helemaal geen last meer van krampjes.

14. Mir1984

Mir1984 Fanatiek lid

8 aug 2010
    1.299
    0
    0
    Filiaalmanager, drogisterij
    Asperen (Gelderland)
    Hier precies hetzelfde. De osteopaat rade ook aan om je babay in te bakeren. We zijn hier gisteren mee begonnen en ik moet zeggen dat ons kleintje een stuk rustiger slaapt gelukkig. We geven hem ook nog steeds Infacol.

15. mup

mup Fanatiek lid

7 jul 2008
    1.093
    0
    0
    Wij hebben Sab simplex gebruikt is echt een wondermiddeltje. Infacol werkte hier niet.

16. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik heb eigenlijk nooit een middeltje er tegen gebruikt. Ik had wel kruidenthee die ik zelf dronk (en verder ook goed op je voeding letten wanneer je BV geeft), maar voor Julia had ik alleen olie om haar buikje mee te masseren en liepen we met haar rond op de arm. Daar werd ze rustig van. Uiteindelijk helpen al die middeltjes volgens mij tijdelijk een beetje, maar elke baby heeft er last van en het gaat uiteindelijk weer over!

17. adi

adi Niet meer actief

Infacol hielp bij mijn zoontje weinig, hij kreeg daar zuur van. Daarna hebben we VSM-spul gebruikt en dat werkte redelijk. Uiteindelijk is ie toch over de krampen heen gegroeid.

ABC Dolphius heb ik gebruikt als ze antibiotica moesten krijgen, als 'beschermmiddel' voor de darmen.

18. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Ik heb Infacol gebruikt en dat werkte eigenlijk niet. Daarnaast veel buikje masseren, kruidenthee en idd op de arm lopen. (baby met buikje op de onderarm). Maar feit bleef toch dat het een kwestie van uitzitten is. Het hoort er nu eenmaal bij.

19. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Dank voor het meedenken, meiden!

Ik geef nu bv, maar moet daar helaas mee stoppen. Langzamerhand gaan we overstappen op fv, maar ben bang dat ze daar nog meer krampjes van krijgt. Ik weet dat het een periode van ong 3 mnd is, die krampjes. Maar als er iets is wat de pijn voor mij meisje kan verzachten, gebruik ik het graag... TIs zo sneu..
    :(
    Inbakeren doe ik ook, lijkt inderdaad te helpen om te ontspannen!

20. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Ik heb Infacol en Sab simplex.
    Maar iets heel anders de Dr Brown's fles hielp hier enorm!

Deel Deze Pagina