Baby wil veel meer dan ze kan

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door G83, 14 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. G83

G83 Bekend lid

29 dec 2014
    524
    3
    18
    Net zoals mijn oudste dochter wil ook mijn jongste dochter van 2,5 maand meer dan ze kan. Ze is sinds een paar dagen erg ontevreden in de box of onder de babygym. Ze wil wel vliegtuigje spelen, zich zelf optrekken tot zit aan mijn duim en rollen wat ze zelf maar een kant op kan van rug naar zij dus moet haar helpen. Dat is allemaal dikke pret met een glimlach van oor tot oor. Nu vind ik het leuk om haar te helpen, maar vind ik ook dat ze zich zelf moet kunnen vermaken omdat haar grote zus van ruim 2 ook nog rond loopt.

Moet ik dit gewoon accepteren of is er iemand die een tip heeft?

2. flowersoflove

flowersoflove Bekend lid

15 nov 2013
    811
    0
    16
    Kinderopvang
    Ik denk dat jouw dochter zich gewoon snel ontwikkeld en daar kun je natuurlijk vrij weinig aan doen. Je kunt uiteraard bepaald speelgoed kopen of andere dingen die haar een beetje uitdagen, maar verder kun je er naar mijn mening vrij weinig mee doen behalve het stimuleren.

3. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.881
    2.882
    113
    Noord-Holland
    Zo leert ze.. dat is pure drive :) blij mee zijn en stimuleren :)

4. MamavC

MamavC Niet meer actief

Kan je weinig aan doen vrees ik. Hier heb ik ook altijd t idee dat ze t liefste meteen op zou staan en naar school zou willen maarja ze is nou eenmaal nog klein :p
    Zeker tijdens de sprongetjes is ze zo boos en gefrustreerd. En maar proberen, pff..

5. G83

G83 Bekend lid

29 dec 2014
    524
    3
    18
    Bedankt voor jullie reacties.

Uiteraard ben ik erg blij dat ze zo graag wil, alleen is ze zo'n 75 minuten achter elkaar wakker en slaapt ze dan met moeite 30 minuten. Omdat haar zus ook nog rond loopt en ik al haar voedingen af kolf heb ik niet de tijd om haar constant bezig te houden.

6. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Vastbinden?;))

Je kan niet anders dan accepteren.
    Tja eenmaal heb je babys die snel zijn en willen veel. Mijn oudste was ook zo. Tevreden was ze pas beetje met 7mnd toen ze langs muren liep en met karretje etc. En pas echt genieten na 2 jaar ;))

7. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Je kan wel een beetje stimuleren natuurlijk! Ik legde bv speeltjes net buiten bereik van dl. Dan was ze zo weer een kwartier bezig :)
    Of ik legde haar op de grond naast iets leuks (kast met cd's trok ze graag leeg) etc

8. G83

G83 Bekend lid

29 dec 2014
    524
    3
    18
    Ga ik proberen. Bedankt voor de tip!

9. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Wat hier eigenlijk al vanaf 2 maanden goed werkte was kleine zus op een mat naast mij en grote zus neerleggen. Op deze manier had ze en heel veel tijd om lekker op haar buik te liggen (heeft er vast aan bijgedragen dat ze met 10 maanden als los kon lopen ;)) en veel entertainment in de vorm van haar grote zus, die gewoon met mij kon spelen. Handige van die kleine baby;s is dat ze nog niet echt interferen door speelgoed af te pakken ofzo, waardoor de oudste gewoon lekker kan spelen. Mocht ze zich gaan vervelen dan pak je leuk speelgoed en vervang je dit elke 5 a 10 minuten. Mijn jongste hefet overdag altijd zeer weinig geslapen en op deze manier waren we altijd wel een paar uurtjes perdag zoet.

10. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Draagdoek gebruiken? Dan kan ze op jouw rug alles meemaken en hoef jij haar ook niet steeds te entertainen. Mogelijk slaapt ze dan ook nog eens wat langer, lekker in de doek?

Deel Deze Pagina