Niet slapen onder deken / dekbed

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door kwebbeltje, 19 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mummy

mummy Bekend lid

26 mei 2006
    664
    0
    0
    Hai,
    Mijn dochter van bijna 2 maakt er ook een potje van in bed. Gooit haar knuffels eruit, ligt nooit zelf onder de dekens etc... Vorige week waren we op vakantie en daar was het 's nachts echt koud. Probleem...
    Maar uiteindelijk lukte het iedere avond door haar gewoon te laten slapen met een winterslaapzak zonder deken in haar bed en dan voor wij naar bed gingen een dekentje over haar heen te leggen. Hier bleef ze dan de hele nacht onder liggen. Nu hoop ik ( :D ) dat ze aan het einde van de zomer door heeft dat en hoe ze onder een dekentje moet slapen en dat ze het dan dus wel doet...

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Grappig om te lezen dat het jullie uiteindelijk wel lukt. Bij ons nog steeds niet. Haar favo knuffel blijft in bed, maar de rest wordt er echt uitgegooid. Onze jongste van bijna 8 maanden vinden we ook al regelmatig boven de dekens :confused: , maarja, die kunnen we gelukkig wel weer instoppen. Maar zien waar dat naar toe gaat.

Kwebbel

3. carry

carry Fanatiek lid

30 jul 2005
    1.397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    Misschien heb ik nog een tipje, wat ik op de creche nog wel eens heb toegepast met een meisje dat ook atijd boven de dekens lag en al haar kleertjes uit trok (incl luier soms en je raad het al wat voor smurrie dat kan geven!!!)
    Bij haar trokken we haar slaapzak binnenste buiten aan zodat de rits aan de binnen kant dicht moet en dan ook nog de rits op haar rugkant. Zij kreeg dit op den duur ook open, maar dit heeft wel de nodige concentratie van haar nodig gehad en zo waren we weer een tijdje uit de brand op de creche met haar. Ik hoop dat je hier nog wat aan hebt en anders succes met je kleine Houdini :)
    Liefs Carry

4. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Hey Carry,

dat is nog eens een gouden tip ;) Op dit moment gaat het nog goed met de slaapzak andersom aan en de rits op het eind naar binnen duwen, maar mocht mevrouwtje ook dit trucje door hebben zal ik zeker je tip gebruiken.

Thanks

Kwebbel

5. Thea

Thea Bekend lid

19 mei 2006
    507
    0
    0
    Onze jongste spruit van anderhalf heeft hier totaal geen "last" van, en ook onze oudste trok op die leeftid nooit zelf haar kleren uit. Verder dan sokjes komt het hier (gelukkig) niet.

Maar nu zeg jij, Diddl, dat het vanzelf overgaat en die van is nu dus bijna 6. Wat denk je hier in huis? De oudste is 5 geweest en vindt het prachtig zo naakt mogelijk rond te lopen, hahaha. Wij hebben dus een laatbloeier wat dit betreft.

Vond het wel grappig, moest het dus ff kwijt, hihihi.

Deel Deze Pagina