goedenavond Mijn dochter bijna 11 maanden drinkt de melk super maar water, thee, diksap gaat hier best moeizaam . In het begin dronk ze wel diksap maar nu drinkt ze er amper wat van. Wat kan ik doen ??
Herkenbaar, iets drinken anders danmelk is hier ook een drama. Enige wat goed gaat is karnemelk of yogi drink (niet zo blij mee) uit een beker van difrax met zo'n neus uitsparing. (wel met hulp, ze is net een jaar dus zelf uit beker drinken lukt nog niet). Alle type bekers in huis (tuit/rietje/zachte tuit/360) en een difrax. Ander drinken dan flesmelk uit dr dr browns fles is namelijk volledig not done hier, daar hoort melk uit te komen en half volle melk weigert ze. Ik lees even mee want water of diksapje en aanverwanten werkt hier ook niet.
Hier krijgt ze alleen water naast haar flessenopvolgmelk. En dat drinkt ze ook niet superveel hoor, misschien 50-70 cc op een dag. Ze krijgt nog drie flessen melk waarvan 1 met twee lepels pap.
Hier is geduld altijd de sleutel. Gewoon water blijven aanbieden en op een gegeven moment gaat dat steeds beter. Pas als ze goed water drinken mogen ze hier dingen als sap,ranja en thee.
Wij hebben haar water leren drinken door steeds minder fv in een fles te doen. Eerst 60/1 toen 90/1 vervolgens 120/1 etc. Dat werkte prima. Oh en koude slappe rooibosthee gaat hier goed Was eerst ook maar 60ml per dag maar dat bouwde langzaam op tot 150ml. Sinds we een rietjesbeker van Avent hebben bijna 300ml per dag.