Mijn zoontje (woensdag 1 jaar) is vandaag voor de eerste keer naar het KDV. Net ging ik ff door het raam spieken en de leidster zag mij. Ze vertelde dat Roan niet wilde slapen maar wel heel erg moe was, daardoor werd hij erg verdrietig. Dit had ik al verwacht, Roan heeft nog nooit ergens anders geslapen. We hebben het denk ik wel honderd keer geprobeerd maar hij weigert te gaan slapen. Mijn ouders hebben zelfs een heel kamertje voor hem ingericht maar slapen, ho maar. Nu voel ik me dus zwaar kl*te en hoop eigenlijk dat er mama's zijn die hetzelfde meegemaakt hebben. O ja, ik weet dat ik het de kans moet geven, ik weet dat hij gewoon even moet wennen maar dan nog....
Hoi Hoi, Mijn zoontje was 14 maanden toen hij voor het eerst naar het KDV ging. Wilde ook niet slapen....was ook erg verdrietig de eerste weken...had gewoon best wel wat tijd nodig om te wennen. Hij slaapt nu nog steeds maar een half uurtje op het KDV en haalt de slaap in op de dagen dat ik vrij ben dan slaapt hij 3 uur op een dag! Overigens als ik hem nu wegbreng dan weet hij niet hoe snel hij moet gaan spelen en geeft me gelijk een kus zodat ik weg kan gaan (moet) Dus het komt goed!
JEUJ!!! Een reactie En meteen een waar ik ook iets aan heb. Stiekem ben ik wel blij te lezen dat jouw zoontje ook niet zoveel slaapt op het kdv. Uiteindelijk heeft Roan toch nog 45 min geslapen en daar ben ik al zoooo trots op. In eerste instantie von dik 45 min wel erg weinig maar na heel wat speurwerk kwam ik erachter dat heel veel kindjes op het kdv veel minder slapen dan thuis. Nu ligt hij ook op bed, ben benieuwd voor hoe lang...
Veel kindjes slapen op het kdv minder als thuis, het is toch een ander bed, er liggen ook andere kinderen en het is een andere omgeving. Zelf werk ik als leidster op een kdv en je ziet dit wel vaker. Mocht dit altijd een probleem geven dan zou je ook eens wat spullen van thuis mee kunnen geven (bijv. pyama o.i.d. zodat het wat vertrouwder is) Maar het is echt 'normaal' en bij het ene kind gaat het over en bij het andere niet. Snap wel dat je je druk maakt hoor maar het is toch anders als thuis!
mijn zoontje (inmiddels 2,5) slaapt op het kdv ook minder dan thuis, maar ik denk dat hij het zo gezellig en leuk vindt daar dat hij daarom minder slaapt. er is tenslotte ander speelgoed dan thuis en een hoop kindjes om mee te spelen. succes
hier slaapt hij ook meer dan op de kvd. Hij vind het prachtig dat hij de hele dag wordt bezig gehouden door andere kindjes en de leidsters. Vorige keer haalde ik hem op en toen heeft hij heel de middag niet geslapen.. Terwijl hij altijd om 14.00 of 14.30 naar bedje gaat en dan om 16.00 uur wakker word. Ik heb toen wel aangeven dat ze hem echt effe in bedje moeten leggen ivm ritme en hem even de kans moeten geven op wat rust.
Mijn zoontje slaapt ook minder op het kdv. Thuis slaapt hij nu vaak 2 uur, en daar - als we geluk hebben - een uurtje. Maar ook periodes niet. Dit is eigenlijk vanaf het begin zo. Waarschijnlijk ook doordat hij het veel te gezellig vindt met de andere kinderen (we krijgen dan aan het eind van de dag te horen dat ze lekker hebben lopen keten ). We nemen nu sinds een paar weken zijn aap mee. Thuis ligt die in zijn bed, maar kijkt hij er amper naar om, maar op het kdv zorgt de aap toch voor geborgenheid, want hij slaapt nu vaak wel beter.
Toevallig heeft hij de laatste keer bijna 2 uur geslapen, wat goed van hem he. Kan natuurlijk eenmalig zijn geweest maar voor mij wel een teken dat hij het WEL kan. En ik maar roepen dat hij daar toch nooit zal gaan slapen, blablabla...
Sam was bijna 5 maanden toen hij voor het eerst naar het KDV ging. Hij gaat dus nog niet zo heel lang en maar 2 keer per week. Ook Sam slaapt heel weinig op het KDV, terwijl hij thuis heel veel slaapt. Als ik hem ophaal is hij vaak heel moe en kan vaak zijn potje groente niet opeten, want dan valt hij in slaap. Meestal dus meteen een fles en naar bed. Op deze dagen huilt hij ook af en toe, normaal huilt hij eigenlijk nooit. Echt zo'n vermoeidheidshuiltje. Ik merk wel dat het al beter gaat dan de eerste keren, dus hij is al aan het wennen.