Niet slapen overdag

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door BeautifulBaby, 29 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BeautifulBaby

BeautifulBaby Nieuw lid

29 jul 2014
    4
    0
    0
    Winkelmedewerkster
    Amersfoort
    Hoi lezer(s),

Vandaag precies 6 weken geleden, ben ik bevallen van onze prachtige dochter. Alles is goed gegaan en we zijn ontzettend gelukkig met haar, alleen...onze diva vertikt het om te slapen overdag. Jammer genoeg is ze wel moe en dus niet de vrolijkste.

Ik vind dit wel lastig, omdat ik zelf ook erg moe ben, maar dus geen momentje rust kan pakken. Toch kan ik er wel mee leven dat ze s'avonds pas om 22.00 gaat slapen. Mijn man kan er iets minder goed mee overweg, die komt thuis uit zijn werk en zou graag samen even wat drinken (ook hij is stapelgek op onze meid!!), maar dat zit er dus niet in. Tussen 18.00 en 22.00 is ze alleen maar aan het huilen, wat dus ook betekend dat we al 6 weken geen maaltijd normaal hebben kunnen eten.

Natuurlijk vind ik het ook erg sneu voor mijn man...als hij thuis komt ziet hij zijn dochter eigenlijk alleen huilen.

Tuurlijk, een baby huilt, ze moet wennen en we snappen allebei heel goed dat je gewoon echt druk bent met zon klein hummeltje...maar ik zou heel graag weten of er iemand is die dit herkent, of misschien tips heeft?

Soms voel ik me echt een zeur, maar ze huilt zoveel, we zijn allebei hartstikke moe. Terwijl ik dan aan de andere kant vind dat ik niet moet zeuren, ze is kerngezond en doet het verder super...

Liefs

2. Twingia

Twingia Fanatiek lid

7 dec 2013
    1.151
    1
    38
    thuis dingen doen, met de kinderen knuffelen.
    Friesland
    Mijn schoonmoeder zei dat mijn vriend ook veel huilde, tussen de een na laatste voeding. En de laatste voeding.
    Zij zette hem in een wipstoeltje, en toen was het klaar.

Misschien is zoiets een oplossing? Of een schommelstoeltje wat automatisch schommelt?

3. tuc

tuc Niet meer actief

Maar hoe probeer je haar in slaap te krijgen en waar slaapt ze in?

4. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Het klinkt niet abnormaal maar leuk is anders.

Heb je al eens een draagdoek overdag geprobeerd? Bij ons ging het slapen overdag na 3 maanden beter en kwam er enigsinds wat regelmaat in. Of overdag een stuk wandelen, daar worden veel baby's ook rustig van.
    Het idee van overdag dingen kunnen doen moet je echt even loslaten.. dan wordt het een stuk makkelijker. Alhoewel ik met een draagdoek toch al wel weer even fijn een boterham rustig kon klaarmaken én opeten ;)

Wat betreft de avond klinkt ook heel herkenbaar. Bij ons wilde ze
    van 18-23 gewoon bij een van ons op de buik liggen of aan de borst. Ook hier gewoon aan toe geven en dan gaat het vanzelf over. Een baby "trainen" door te laten huilen vond ik zelf geen optie maar kun je natuurlijk ook altijd proberen.

5. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Heel herkenbaar! Ons zoontje sliep overdag ook bijna niet. De eerste weken heb ik hem op mij laten slapen of in de draagdoek. Daarna naast mij in bed tegen me aan en daarna een stukje van me af. Vervolgens in zijn eigen bedje en ik met een boek op een stoel naast hem en eventueel een hand op z'n buik of hoofd. dus eigenlijk heel voorzichtig geprobeerd om hem alleen te leren laten slapen. Tussen de laatste twee voedingen huilt hij ook heel vaak en wat wij dan doen is hem tijdens onze maaltijd in een wipstoel zetten en daarna op de bank op schoot of met hem in ons bed liggen. Het is niet ideaal, maar we kunnen tenminste wel ontspannen praten ipv baby gehuil op de achtergrond. Het zal vanzelf wel over gaan (hoop ik). We blijven in ieder geval proberen hem ook dat slaapje in bed te laten doen. Hopelijk heb je hier iets aan.

6. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Babies hebben een huiluurtje, meestal is dat ergens tussen 18u en 20u. Dan verwerken ze de indrukken van die dag heb ik ooit ergens eens gelezen.
    Heel normaal dus dat ze dan wat vaker huilt.
    Slaapt ze echt niet overdag? Want ik heb al vaker meegemaakt dat men zegt dat hun baby niet slaapt maar babies slapen vaak maar 30-45min en dit een paar keer per dag. Ze doen hazeslaapjes. Hebben een ander ritme. Dat ze pas rond 22 gaat slapen is ook vrij normaal, ze is nog jong. Pas na een paar maanden komt er wat ritme in en gaan ze vroeger slapen. Ik zou er van profiteren, nu kan je haar eventueel nog meenemen ergens heen 's avonds (als jullie dat zien zitten).

7. Kaat1984

Kaat1984 Actief lid

9 mrt 2012
    255
    0
    16
    Noord-Limburg
    Heel herkenbaar. Bij ons ook tussen de tijd dat papa thuis kwam tot acht/negen uur huilen. Ik heb veel met haar rondgelopen en tegen haar gezongen. Dat hielp bij ons goed. En de draagdoek.

Kan me voorstellen dat het niet leuk is voor je man als hij thuiskomt en de kleine huilt, niet gezellig samen eten, maar dat komt allemaal weer goed.

Het slapen klinkt ook heel herkenbaar. Ik liet mijn dochter slapen, waar ze inslaap viel. Op mij slapen of in de draagdoek. Toen ze een week of 10 was kwam hier verandering in.

8. BeautifulBaby

BeautifulBaby Nieuw lid

29 jul 2014
    4
    0
    0
    Winkelmedewerkster
    Amersfoort
    Zo herkenbaar, geen boterham kunnen eten! Dat zou wel weer eens lekker zijn.

Poeh, wat hebben we al geprobeerd...zoveel eigenlijk. De eerste twee weken sliep ze heerlijk in de wandelwagen, maar het enige wat ze daar nu in doet is krijsen. De box vind ze niet goed, ja, om te spelen, tot ze te moe word, en dan ook niet meer. We hebben haar ingebakerd, maar dat helpt wel s'avonds, alleen overdag niet. Bovendien vind ik dat veel te warm nu. Zelfs met alleen een luier aan ligt ze daarin nog te zweten. We hebben geprobeerd haar in slaap te wiegen en haar dan in bed te leggen, maar dan wordt ze weer wakker. We hebben ook geprobeerd (op advies van cb), haar 10 minuten te laten huilen. Maar dat werkte absoluut niet en dat kunnen papa en mama ook niet. Het enige dat ze goed vind, is op onze borst. Niet in draagzak, maar echt op ons. Nu is dat niet zo erg als mijn man ook thuis is, maar als ik alleen ben, kan ik dus niks. Dat het huishouden blijft liggen is op zich niet erg, maar mijn blaas houdt het geen hele dag vol, en iets eten op z'n tijd is geen overbodige luxe. Ook de wipstoel is eventjes goed, maar ook daar is ze in minder dan 10 minuten op uit gekeken.

Maar misschien dan toch maar gewoon lekker bij me nemen en alleen even neer leggen om te plassen en een vast klaargelegde boterham te eten ofzo...of z'on schommel wipstoel, maar die zijn zo duur :$!

Ik weet nu al dat ze straks een echte drama queen word...ik zie haar al liggen op de plavuizen van de supermarkt, omdat ze geen snoepjes krijgt :D hihi!

9. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Onze man heeft precies het zelfde. Nu 10 weken oud, snachts slaapt hij al van begin af aan door (eerste weken tot 05.30/06.00 en nu tot 06.30/07.30) maar overdag slapen? Ho maar, ja misschien over de hele dag verspreid 3 uurtjes.
    Ik krijg hem ook niet vermaakt, de box is na 10 minuten huilen, op schoot is na 10 minuten huilen, in bed is blijven huilen. Niet echt huilen huilen maar mer dat jammeren.

Als mijn vriend is geeft hij hem de fles terwijl ik kook en erna gaat zoon toch echt even in bed (huilen of niet) zodat wij iig samen in een kwartiertje ons bord leeg kunnen eten. Als hij daarna nog huilt mag hij weer op schoot bij ons op de bank. He is echt lastig maar het wordt steeds beter.
    Nu heeft hij dagen dat hij zich een uur kan vermaken in de box en het ok prima vind om in bed een beetje rond te kijken, een maand geleden was dat echt niet zo.

10. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Edit: onze zoon heeft het ook echt nodig blijkbaar om even in bed te huilen. Als hij niet echt doorhuilt maar meer steeds jammert laten we hem liggen, dit doet hij dan max. 5 minuten en dan slaapt hij opeens als een blok.. Misschien toch het uitproberen waard, je hebt snel genoeg door of het bij jullie dochter ook werkt.

11. Skippy87

Skippy87 Actief lid

22 mrt 2013
    438
    1
    0
    Wij hadden precies hetzelfde met onze zoon, hij is nu bijna 16 weken inmiddels.
    Geen avond rust, elke avond huilen door verwerken van de dag en ook door krampjes en reflux (wat achteraf veroorzaakt bleek door koemelkallergie)
    Ik had al een draagzak, van stokke, alleen zoon moest daar niks van hebben, wilde alleen op de arm en op de borst..
    Uiteindelijk de draagdoek van mn nicht geprobeerd.. ik was zeer sceptisch gezien de draagzak niet werkte.. Maar zoon sliep de eerste keer binnen 5 minuten en sliep direct 3 uur door!
    Inmiddels ben ik groot fan van de draagdoek.. als zoon duidelijk moe is, maar niet slaapt en huilt dan doe ik m in de doek en 9 van de 10 keer is hij binnen een kwartier vertrokken.. ik heb mn handen vrij, kan de was ophangen, een broodje smeren en ik heb inmiddels ook buiten de deur geluncht met zoon slapend in de doek.. ik kruimelde wel een beetje op zn hoofd, maar ook daar werd hij niet wakker van.. slaapt gewoon 2-3 uur door..
    Man gebruikt de doek ook.. op dit moment zit hij te gamen met slapende zoon in de doek en de controller in zn handen..
    Oftewel.. probeer het eens! Soms kan je ze ook lenen bij het cb..

12. BeautifulBaby

BeautifulBaby Nieuw lid

29 jul 2014
    4
    0
    0
    Winkelmedewerkster
    Amersfoort
    Jee! Het is al een hele opluchting dat we kennelijk niet de enige zijn. Soms denk je echt dat je het helemaal verkeerd doet!

Onze kleine dame heeft ook wel wat tegenslagen gehad hoor, ze had een ingegroeide teennagel, spruw, een schimmelinfectie bij haar billetjes door de spruw en ze heeft, waarschijnlijk, verborgen reflux. Er is geen onderzoek naar gedaan, maar ze heeft, nu ze aan de Johannes brood pitmeel is, nog maar 2x gespuugd in 2 weken tijd.

Het is ook tussendoor heel even beter gegaan, dus we dachten de oorzaak gevonden te hebben, maar ze begint zo weer van voor af aan.

Maar zoals ik al zei, het is een soort van geruststelling dat we hierin niet alleen zijn. Hoewel het voor al die andere mensen natuurlijk ook geen pretje is.

Wel een goeie tip om haar tijdens het eten gewoon in bed te leggen en samen even snel te eten. Ik ga ook opzoek naar een draagdoel ipv zak en ik ben ook al bezig met het regelen van een schommel wipstoel!

Iedereen in ieder geval enorm bedankt voor de tips!!

X

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Kan het niet zijn dat ze nu toch nog veel last heeft van reflux en daardoor niet kan slapen? Als ze bij jullie ligt, ligt ze best rechtop en daarbij stelt jullie aanwezigheid haar natuurlijk ook gerust. Ik vind het in ieder geval niet normaal dat ze echt helemaal niet slaapt overdag. Hazeslaapjes zijn wel redelijk normaal.

14. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik herken dit wel, had mijn dochter ook.
    Ik heb uiteindelijk ingebakerd en dat ging goed, ik heb haar ook gedragen in de draagzak.
    Laten huilen zou ik zelf nooit doen, ik ben helemaal voor het Attachment Parenting, dus kindje altijd lekker bij je houden.
    Desnoods samen gaan liggen en de boel lekker de boel laten!

15. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik denk dit ook. Je zegt dat jbpm helpt om niet meer te spugen, en dat het dan even beter ging en dan weer slechter. Dan lijkt het mij dat er toch nog sprake is van verborgen reflux, waardoor platliggen natuurlijk pijn doen door het omhoogkomende maagzuur. Volg je de leefregels voor reflux goed op? Anders zeker gaan doen.

En inderdaad, gewoon bij je houden. Mijn dochter had ook reflux en KMA, en de eerste drie maanden sliep/hing ze constant bij mij. Ik at staand, ik deed geen huishouden, en als ik naar de wc ging, ging ze met me mee. De draagdoek was daarbij het ultieme redmiddel.

16. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Onze zoon slaapt vaak ook nauwelijks overdag. Verspreid over de dag ong 2-4uur, dus tussen 8u en 20u. Meestal gaat hij rpnd 20u wel slapen. Avondmaaltijd doen mijn vriend en ik om de beurt, snel het eten naar binnen schuiven en dan omwisselen...
    We hebben nu afgesproken om een keer per week pas te eten als onze zoon in bed ligt, dus na 20u. Dan kunnen we samen eten op ons gemak. Niet ideaal, maar er zit nu eenmaal geen slaapknopje op ;)

17. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ik ga mee met Snoopy en Shakes. Dat het pijn kan zijn door de reflux. Niet meer spugen betekent niet automatisch geen pijn meer.
    Als je de leefregels nog niet toepast zou ik dat eerst eens proberen.

Een optie, mits jij dat ook een optie vindt, is buikslapen. Sommige babys slapen wel op de buik.

18. Mouserin

Mouserin Lid

12 okt 2012
    71
    0
    6
    Noord-Brabant
    Onze kleine man sliep de eerste weken ook alleen maar bij ons.. Zodra we hem weglegden werd hij wakker... Totdat ik op een gegeven moment ineens het idee kreeg dat hij wel eens een buikslaper kon zijn.. Bij ons lag hij immers ook altijd op zijn buik.. En inderdaad.. Toen we hem op zijn buik weglegden als hij bij ons in slaap gevallen was, sliep hij wel door.. Ik weet niet of je dat al geprobeerd hebt, maar dat was het bij ons mannetje.. :)

19. BeautifulBaby

BeautifulBaby Nieuw lid

29 jul 2014
    4
    0
    0
    Winkelmedewerkster
    Amersfoort
    Hoi allemaal,

Hier weet even een berichtje van mij. De "refluxregels" leven we eigenlijk allemaal wel na. Boeken onder het wiegje aan de achterkant, minimaal 10 minuten "rechtop" houden na het drinken, Johannes brood pitmeel en weet ik wat al niet meer :).

Maar we hebben een unicum! Ze begon vandaag pas aan het einde van de maaltijd te huilen hihi.

Vandaag ook nog weer de draagzak geprobeerd, maar dat vind ze echt helemaal niks. Nog steeds op zoek naar een draagdoek. De schommelwipstoel is wel onderweg hierheen, dat is al super.

Op haar buik leggen heb ik al geprobeerd in de box (dan kon ik het in de gaten houden). In principe een ideale houding omdat ze zichzelf niet wakker kan slaan en heerlijk ligt. Alleen als ze haar hoofd optilt, dan draait ze hem maar half en blijft vervolgens met haar gezicht in het boxkleed liggen. Voorlopig nog niet handig hier dus :).

Nogmaals, iedereen bedankt voor de tips!

20. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Hoeveel boeken gebruik je? Want het bedje (en park, en wandelwagen, en verzorgingskussen) moet echt heel schuin. Verder os 10min rechtop na de voeding echt niet voldoende: bij mijn dochter moest het minstens 45 min om geen drama's te hebben. En dat was dan zelfs mét medicatie.

Deel Deze Pagina