Baby 7,5 maand weigert nog steeds de fles. Alternatieven?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Esje87v, Aug 3, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Esje87v

Esje87v Actief lid

Jun 21, 2014
    392
    2
    18
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje van 7,5 maand weigert al vanaf 3 maanden de fles. We hebben het al vaak geprobeerd, met verschillende flesjes en spenen, en op verschillende manieren/momenten/etc.

Nu zou ik op gegeven moment best een keer willen stoppen met borstvoeding, ik wil ook wel eens een keer wat langer dan 3 uur weg kunnen zonder hem, en hij krijgt inmiddels tandjes, dus met een beetje pech gaat ie binnenkort bijten ;) Ook een papfles zou ik graag geven, maar dat gaat allemaal nog al moeilijk dus..

Heeft iemand hier ervaring mee? Kan ik hem wellicht de melk in een Tuitbeker geven ofzo iets?

2. fee90

fee90 Fanatiek lid

May 21, 2015
    1,679
    39
    48
    Lees even mee, hier ook een flesweigeraar.

3. Miki013

Miki013 Bekend lid

Feb 9, 2016
    598
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier ook nooit een fles gegeven. Als ik wegging, kreeg hij pap van een lepel.

4. Tazzy

Tazzy Fanatiek lid

Aug 20, 2013
    1,364
    31
    48
    Ipv een fles misschien een tuitbeker met zachte tuit proberen?? Rietjesbeker zou ook kunnen, even uitproberen.

5. Butterfly1109

Butterfly1109 Fanatiek lid

Jan 3, 2015
    1,620
    43
    48
    Je kindje is oud genoeg om te oefenen met een tuit, anti lek of rietjes beter. Verder kan hij toch melk met pap krijgen via een lepel?

6. PH1

PH1 Bekend lid

Nov 16, 2014
    924
    77
    28
    Female
    Ik kan je niet helpen, maar heb wel hetzelfde meegemaakt.. Selena dronk tot 2 maanden moeiteloos uit de fles. Toen hebben we het haar een maand niet aangeboden en toen we het daarna weer probeerden wou ze hem niet meer.. Toen mijn productie met 5 maanden wat terug liep begon ik wel te vrezen, want vanaf 4 maanden was ik het al dagelijks aan het proberen. Met 6 maanden dronk ze er vanaf de een op andere dag ineens zonder problemen uit (uit dezelfde fles met dezelfde speen)

Ik heb in totaal denk ik wel 4 verschillende merken flessen en verschillende spenen geprobeerd!

7. Ocean83

Ocean83 Bekend lid

May 13, 2015
    731
    82
    28
    Ik zou ook voor een beker variant gaan en je zou 's ochtends een bordje pap kunnen maken van zijn ochtendfles, scheelt ook weer :)

8. Esje87v

Esje87v Actief lid

Jun 21, 2014
    392
    2
    18
    NULL
    NULL
    Nou, ik heb een tuit beker gekocht van Nuby. Mijn zoontje heeft geen flauw idee wat hij hiermee moet. Hij zit alleen maar een beetje te kauwen op de (zachte) speen. Dit is vooralsnog geen succes dus.
    Nu heb ik ook een siliconen flesje gekocht, waar je zelf in kan knijpen om hem een beetje te helpen. Ik ben benieuwd wat hij daarvan vindt. ik heb er een beetje een hard hoofd in, want hij blijkt gewoon totaal niet te snappen wat hij met zo'n speen moet.

9. Mrs O

Mrs O Lid

Jan 26, 2015
    39
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook een flesweigeraar...en tuit, rietjesbeker snapte hij opeens met ruim 10 maanden (nu net een jaar) maar daarvoor was het dus lastig als ik moest werken.
    Wat vocht naar binnen gekregen met een lepeltje of een spuitje maar dat was echt altijd minimaal en na het werk ging hij dan inhalen.
    Nu nog steeds geen enorme fan van de rietjesbeker maar lukt wel ;)
    Dus helaas niet de goude tip.
    Je zou misschien nog zo'n knijpzakje kunnen proberen, die hebben ze ook heervulbaar, kan wat pap ingedaan worden bijvoorbeeld (snapte hij hier maar na een week was de lol ervanaf en dus weigeren..)
    En bijten: mijn zoontje had al tanden net voor de 6 maanden, heeft een weekje af en toe gebeten, maar au gezegd en streng gezegd dat dit nu mag en niet meer gebeten daarna.
    Hoop echt dat hij snel wat accepteerd, want ik weet hoe lastig het is (en stress het kan geven)

10. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

Dec 1, 2014
    7,394
    5,298
    113
    Hier ook een flesweigeraar, in het begin snapte ze ook niets van tuitbekers e.d. Met ongeveer 10 maanden snapte ze van de 1 op de andere dag tuitbekers, rietjesbekers, open bekers, alles eigenlijk. Ze krijgt vooralsnog alleen water uit de bekers, verder krijgt ze de borst. Als ze eenmaal wat meer eten en water kunnen drinken, hoef je toch geen flesvoeding te gaan geven, 3 keer per dag de borst (of 2x en een bordje pap als lunch bijvoorbeeld) volstaat prima. Vanaf een jaar kun je gewone melk geven. Of je moet al volledig willen stoppen voor die tijd, dan is het een ander verhaal natuurlijk.
    Ik had dat ook wel hoor, dat het me een beetje benauwde op die leeftijd dat ze nog zo afhankelijk van me was, maar dat gaat echt snel over als ze meer andere dingen eten en drinken.
    Mijn dochter lust overigens geen pap, want dat had ik wel heel handig gevonden als ze dat had willen eten, voldoende vocht en voeding ineen.

Fijnste beker vindt mijn dochter de rietjesbeker van de hema. Dochter is nu 13 maanden trouwens.

11. mw21

mw21 VIP lid

Oct 24, 2010
    5,173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Hier dronk ze met 8 maanden uit rietjes beker van hema

12. Esje87v

Esje87v Actief lid

Jun 21, 2014
    392
    2
    18
    NULL
    NULL
    Bedankt voor alle tips.. Helaas nog niets verder gekomen.
    De tuitbeker (met zachte tuit) pikt hij niet. Een speciaal siliconen flesje waar je in kan knijpen pikte hij ook niet.

Vandaag al mijn hoop gevestigd op een bord pap, dat leek dan nog het meeste haalbare. Maar nee.. Geen hap gaat erin..
    Hij eet pas sinds een week fruit en groente hapjes (daar hebben we ook 2 maanden over gedaan), en dat gaat nu redelijk goed. Maar pap is voor hem schijnbaar van een heel ander kaliber..

Ontmoedigd? Ik? Pfff.. Hoe meer hij weigert om iets anders te drinken dan rechtsreeks uit de borst, hoe meer de borstvoeding me gaat tegen staan..

Morgen nog maar een bordje pap proberen, en eens kijken naar een ouderwetse tuitbeker met zo'n harde tuit.. Wie weet..

13. fee90

fee90 Fanatiek lid

May 21, 2015
    1,679
    39
    48
    Hoera, hier pakt hij eindelijk de fles. Oefenen als jekind niet echt honger heeft bleek hier niet te kloppen, gewoon met voeding tijd aangeboden én ik heb de speen kwartier in mijn bh gedragen. Gebruik nu speen 4 van avent, snelle melkstroom heeft de voorkeur .

Share This Page