De box

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Wendyhuitink, 13 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wendyhuitink

Wendyhuitink Actief lid

12 apr 2012
    413
    0
    0
    Breda
    ;)
    Dames !
    Ik heb even een vraagje / vraagjes ,
    Mijn zoontjes nu elf en halve maand ongeveer enig heb al 3 maanden geen box meer in gebruik ( opgeruimd) .
    - tot welke. Leeftijd / maanden. Hadden jullie de box in gebruik
    - met welke reden ....?

Ik wil oriënteren of ik hem toch terug moet zetten of niet

2. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Dochter is net 1 geworden en bij ons staat de box er zeker nog en die blijft er voorlopig ook staan. Zeker nu ze begint met kruipen is het heerlijk om een 'veilige plek' te hebben om haar even in weg te kunnen zetten. Natuurlijk speelt ze tegenwoordig meestal op de grond en maar weinig in de box, maar alleen al dat veilige plekje vind ik goud waard. Als de deurbel gaat, als je aan het koken bent/ de oven aan staat...

3. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Dacht dat ik er lang gebruik van zou maken ivm twee honden maar hier is ie ook zo rond de 11 maanden werkeloos geworden en heb 'm met een maand of 14 opgeruimd en heb 'm nog geen seconde gemist...

4. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Ik heb tot 18 maanden de box gebruikt. Elke ochtend na het ontbijten ging hij erin zodat ik de vaatwasser, wassen stofzuigen opruimen ect kon doen zonder op me kind te hoeven letten. Met koken ging hij er steeds weer in. Hij zat er elke dag dus twee keer een uurtje in.

NuNiet meer omdat ze kleine broertje er nu in ligt.

5. Porsche

Porsche Niet meer actief

Hier staat hij nog en blijft hij voorlopig staan... Onze jongste is 14 maanden ...

6. Nienkiej

Nienkiej Fanatiek lid

5 jun 2011
    1.180
    0
    36
    Verkoopmedewerkster
    Gouda
    Hier staat de box ook nog, en ik zet Emma er in wanneer ik haar, gehang om mij heen(en dus verder nergens zin in heeft blijkbaar?) even zat ben. Of als ik een filmpje op zet voor haar, dan zet ik haar er ook in in plaats van in de eet stoel.

Van t weekend hadden we verjaardag van m'n vriend, spelen met de andere kinderen wilde ze niet, en anders hing ze alleen maar rond de tafel vol met toastjes en drinken.. Toen vodn ik het heerlijk haar er even in te zetten, en ze vermaakt zich nog steeds prima!

7. mammz

mammz Fanatiek lid

25 mrt 2013
    1.845
    0
    0
    NULL
    NULL
    mijn zoontje is ruim 10 maanden en zit er nooit meer in. ik heb hem nog staan maar er staat meer speelgoed in (opslag) als dat mijn zoontje erin zit haha

ik twijfel dus ook om hem gewoon weg te halen en een leuk speelhoekje te maken...

8. meid1987

meid1987 Fanatiek lid

20 mei 2010
    3.789
    1
    36
    Mijn dochter is bijna 1,5 jaar, en de box staat er ook nog.
    Ze zit er 's ochtends even in als ik naar buiten ga voor de dieren (kippen & kat) dan zet ik haar even in de box.
    Ze speelt dan heerlijk!

Verder zit ze er in als ik wat in huis aan het doen ben, en even niet op haar kan letten.

9. Wendyhuitink

Wendyhuitink Actief lid

12 apr 2012
    413
    0
    0
    Breda
    :(Oké veel hebben hem nog staan dus .. Nu is het zo hij vond het 3 maanden geleden al helemaal niks meer hij wilde er absoluut niet meer in hij speelt sinds toen op een kleed en ik ben niet anders meer gewent alleen nu word hij drammerig als hij iets niet mag ... En dergelijke dus was aan het twijfelen om hem terug te zetten maar ben dus bang dat hij dan heel de tent afbreekt pffff :(

10. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Mijn zoontje is 9 maanden en ik heb de box 2 dagen terug verkocht. Sta in de weg in je huiskamer en hij zat er nooit in. Ik laat het gewoon spelen op de grond op een kleed in de kamer. Onze kamer is nlk. al redelijk kindproof omdat wij er al eentje van 4 jaar hebben.

11. mirriemeis

mirriemeis Actief lid

17 okt 2011
    143
    0
    0
    Hier was de box met 13 maand ook weg. geen moment spijt van gehad. kleed op de grond kastje met speelgoed en klaar. toen ze kroop en loop wilde ze er ook echt niet meer in.
    een sta in de weg op dat moment.
    doen waar je jezelf goed bij voelt

12. Mary1981

Mary1981 Bekend lid

8 jan 2009
    772
    0
    16
    Toen onze jongste 10 maanden was en ze haar grote zus achterna kon kruipen was het gebeurd met de box.

Bij mijn oudste dochter ruimden we m op rond 11 maanden. Toen kon zij lopen en was de box maar een vervelend ding geworden.

13. Theeleutje

Theeleutje Fanatiek lid

5 apr 2011
    2.221
    3
    38
    NULL
    @Home
    Hier staat ie ook nog, in de ochtend na het ontbijt gaat ze er nog in zodat ik de vaatwasser rustig kan uit/in ruimen en kan stofzuigen. En tijdens het koken ook nog vaak.
    Sowieso 'mag' ze pas op de grond spelen zodra er gestofzuigd is. Met 2 katten in huis ligt er in de ochtend ineens een hoogpolig tapijt ;)
    Even stofzuigen en dochter kan lekker haar gang gaan op de grond zonder meteen te moeten stofhappen.

14. Wendyhuitink

Wendyhuitink Actief lid

12 apr 2012
    413
    0
    0
    Breda
    Nou dames ,
    Ik heb hem gisteren avond dan maar ook terug gezet pfff maar wat ik al dacht meneer breekt de tent af ... Even volhouden denk ik maar ,

15. Rosa5

Rosa5 VIP lid

21 okt 2011
    7.561
    1.935
    113
    Hier staat de box nog en die blijft voorlopig ook nog wel even staan.
    We hebben een ruime woonkamer dus hij staat ook niet in de weg.
    Mijn jongste zit/ligt er niet vaak meer in maar elke dag nog wel eventjes.
    Hij wil ´s morgens geen brood dus hij drinkt ´s morgens een fles pap in zijn box. We hebben nu nog vakantie maar als de rest straks weer naar school/psz moet, dan is het hier druk in de ochtendspits. Hij ligt dan lekker relax zijn fles te drinken en speelt daarna nog eventjes lekker.
    Ik vind het ideaal zo en kan dan met de andere kinderen bezig zijn.
    ´s middags wil hij soms ook nog even zelf in de box spelen, hij gaat dan zelf bij de box staan en dan zet ik hem erin.
    Ook met stofzuigen en dweilen vind ik het makkelijk dat de box er nog staat. Dus zolang hij er nog in wil, laat ik de box lekker staan.

Ik denk dat als je de box eenmaal weg hebt gehaald dat je hem dan eigenlijk niet meer terug kan zetten. Zeker niet als je kindje er zelf al niet meer in wou toen hij er eerst nog stond.

16. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Maar waarom terugzetten als je 'm niet mist en je zoontje het niet leuk vindt?!?

17. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Hier op 10 maand staat de box nog, maar eigenlijk is het al maanden geleden dat ze er nog in zat. Ze brult dan immers het hele huis bij elkaar. En wat erger is: ik vind haar altijd in de meest gevaarlijke houdingen, ik ben echt bang dat ze zich eens ernstig pijn zal doen in dat ding. De box is hier dus absoluut geen 'veilige plek'. Misschien moet ik hem ook maar eens opruimen :)

18. Marvb

Marvb Fanatiek lid

17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij zitten er ook aan te denken de box weg te doen. Hij is nu aan het tijgeren en eigenlijk doen we hem nooit meer in de box. Mijn sm zegt dat het nog weleens handig zou kunnen zijn.... maar ja, wanneer? Ik kan hem net zo goed voor heel even ook in de kinderstoel zetten en we wonen in een appartement dus alles gelijkvloers..... ik vind het leuker om een kleed te kopen en een hoekje voor hem te maken met zijn speelgoed. Het junglekleed gaat ook maar eens de kast in... daar doet hij eigenlijk ook nauwelijks tot niets meer mee...... tja... alle kastjes e.d. zijn veeeel interessanter!

19. LittleStarr

LittleStarr Actief lid

11 aug 2013
    109
    0
    0
    Omgeving Hoorn
    hier staat ie nog en ze zit er nog regelmatig in te spelen.
    als ik bijvoorbeeld aan t stofzuigen ben of dweilen.

20. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    Volgens mij moet je erg op je kindje afgaan en is er niks algemeens over te zeggen! Als je een kindje hebt die heel actief is en de ruimte nodig heeft om te kruipen/lopen/klauteren etc. dan is de box wellicht niet fijn voor zo'n kindje. Bij ons fungeert het als een soort rustplek. Inderdaad ook een plek waar we haar even kunnen plaatsen zodat we onze handen vrij hebben. We wisselen het wel af met kruipen op de grond. Hij blijft hier nog wel even staan omdat ze zich er goed in kan vermaken.

Deel Deze Pagina