Hier ook 2 weken met mijn dochter op mijn buik gelegen 's nachts, toen ze net geboren was. Nou ik was echt oververmoeid. Ik kon niet slapen, want ik was veelste bang dat er iets zou gebeuren. Ik heb toen de tip gekregen om haar in te bakeren en lekker op haar eigen kamertje te leggen zodat niet bij ieder kreuntje mijn nekharen overeind stonden. Ik kreeg er een heel ander kind voor terug. Ze had zo ontzettend veel baat bij het inbakeren, rust, ritme en regelmaat en ik ook.
Onze zoon sliep de eerste 6 weken ook alleen maar bij ons, bij mij dus . Heb in de tijd ook als een behoorlijke zombie rondgelopen, kon overdag ook niet altijd bijslapen want ik heb ook nog een peuter rondlopen. Hij heeft vaak bij ons in bed gelegen, op mijn buik of tussen ons in, ter hoogte van de kussens. Toen werd het langzamerhand beter, was tie nog wel anderhalf uur wakker maar ging dan wel weer goed slapen voor een uur of vier of vijf, dat werd steeds langer. Toen heb ik hem ook op zn eigen kamer gelegd, werd ik ook niet meer wakker van elk zuchtje en hij ook niet van ons. Het komt goed, echt waar.
Overdag ligt ze in een speciaal kussen op haar zij zodat ze niet op haar buik kan rollen en s'nachts op haar rug met aan beide kanten een rol, omdat ze dus vanaf dat ze zon 3 weken was al omrold. Strak instoppen/inbakeren kan niet ivm met problemen met haar beentje, ze heeft hier ook echo's en rontgen voor gehad. Nu gaat het super maar ze moet goed met haar benen kunnen bewegen/strekken. Vanacht hebben we echt een supergoede nacht gehad, we denken dat ze zo moe was dat ze net als ons moest bijtanken. Moet er ook bij vertellen dat dit best een zware week voor haar was, ze is net vacuum gehaald en had een enorme bult op haar hoofdje, dinsdag haalde ik haar smiddags uit haar bedje en was de bult bijna weg dus binnen een paar uur, ook lachte ze voor het eerst en krijgt ze andere voeding. Haar lichaampje is dus ontzettend hard aan het werk/ontwikkelen dus daar zou ik ook van in de war raken en huilen. Hopelijk slaapt ze vanacht weer zo goed en anders pak ik haar gewoon lekker bij mij. Op haar eigen kamertje hebben we voor 1 nachtje geprobeerd, wat een ellende zowel voor Thirza als mij, daarom heb ik besloten haar gewoon bij ons op de kamer te houden lekker naast ons bed, ookal is niet iedereen om ons heen het er niet mee eens ik vind het heerlijk haar zo dichtbij. We gaan nu proberen te slapen en morgen ben ik jarig dus een beetje uitgerust bij de visite zitten zou fijn zijn :d
Inbaeren doen we ook niet hier. Daar voel ik me niet fijn bij. Het is gewoon losjes inwikkelen, waarbij hij nog genoeg bewegingsvrijheid heeft. Voordeel is dat hij in de doek bij ons ligt, en daarna in dezelfde doek in bed. Overgang is dan minder erg. Zo'n kussen is idd wel handig. Jee nu al omrollen. Dat deed onze oudste pas na een half jaar. Eigen kamertje gebruiken we ook alleen nog voor verschonen en badje. Op slaapkamer wordt de eerste tijd ook aangeraden en ik vind dat gewoon superfijn. Jouw kindje is nu ruim 4 weken? Dan heeft ze nu wellicht ook last van 4 weken sprongetje. Zoals je zelf ook al aangeeft is ze enorm hard aan het werk.
Gefeliciteerd trouwens. Lees nu pas dat je jarig bent. Hihi Enne... mooi he, die eerste echte lach. Niet vergeten daarvan te genieten.
gefelciteerd, fijne verjaardag. wat betreft het slapen idd op het verschoningskussen naast je of tussen jullie in en dan het verschoningskussen ten hoogte van je hoofd leggen. of een wiegje of bedje bijv.. bij jullie op de kamer maar eigenlijk heb je alle tips hierboven al wel gehad.