niet slapen snachts

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door pinkeltje, 22 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pinkeltje

pinkeltje Lid

2 nov 2007
    43
    0
    0
    huismamma
    italie
    kan iemand mij uitleggen waarom mijn kleine bink steeds wakker wordt snacht, eerst was het een keer per nachtmaar het wordt steeds meer nu voor de tweede nacht om 2uur,3uur,5uur en toen om 6.30 , hij kreegt voledige bv. zou het te weinig zijn? ik heb gehoort dat soms druivensuiker kan helpen is dat zo.zou graag advies willen van iemand :cry: overdag gaat het heel goed

2. wendyp

wendyp Niet meer actief

Hebben ze rond 4 maanden niet een paar regeldagen? Ik roep maar wat hoor, Sasha had het een tijdje terug ook, 6 keer per nacht! Dacht dat ik gek werd, nu is het weer 'gewoon' 2 keer.

3. Nemo

Nemo Niet meer actief

Het kan zijn dat je borstvoeding niet voldoende is (mischien een dip omdat je menstruatie er weer aankomt ?) Maar dan is het juist goed om weer nachtvoedingen te geven. Voor je productie is dat super ! Voor je nachtrust wat minder ;)

Druivensuiker niet doen.

Bedenk wel dat een kindje nog tig redenen kan hebben om 's nachts wakker te worden: "mammahonger" mischien ben je net weer gaan werken, nare droom, tandjes, ziek, overdag te druk met spelen/dingen leren en dan 's nachts bedenken dat je nog honger hebt, enz. enz.
    Konden ze het maar gewoon zeggen.

4. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    hier hetzelfde gehad, heeft te maken met de 4 maanden dip, je zult zien dat hij dan juist door die nachtvoeding geen groeidip krijgt!

5. Keiko

Keiko Actief lid

28 jul 2008
    497
    0
    0
    Die groeidip bestaat niet. Het CB vergelijkt bv kindjes met de grafieken van kv kindjes, en dan lijkt het alsof bv kindjes niet genoeg meer groeien terwijl in werkelijkheid de kv kindjes stelselmatig overvoerd worden.
    Voor bv kindjes moet je een andere groeicurve gebruiken dan die van het CB - namelijk eentje die op bv kindjes gebaseerd is! Je kunt zelf de groei bijhouden op http://www.borstvoeding.com/groeicurve/

6. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Klopt helemaal! Maar op het cb krijgen moeders wel te horen dat de voeding niet goed is, dat er niet genoeg voeding in zit, dat er niet genoeg voeding is, dat er bijgevoed moet worden, etc! Dus volgens die cb lijst hebben de kindjes dan een dip ;)

7. pinkeltje

pinkeltje Lid

2 nov 2007
    43
    0
    0
    huismamma
    italie
    nu zat ik net te lezen over clusteren kan iemand me vertellen wat dat inhoud want ik denk dat ik het wel weet ,overdag gewoon drinken en s avond veel aan gelegt willen worden om meer te drinken? is dat zo

8. Nemo

Nemo Niet meer actief

@pinkeltje: helemaal goed !

9. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Ik denk idd dat je weer rond de regeldagen zit. Lekker aan toegeven, veel clusteren en je zal zien het word weer stukken beter!

Deel Deze Pagina